|

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره اینکه چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما مناسب‌تر است

لینک کوتاه کپی شد

برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب عوامل متعددی تاثیر دارند. این که شما علاقه مند هستید که در چه فصلی سفر خود را انجام دهید اهمیت دارد. به عنوان مثال در روزهای تعطیل یا ایام مناسبی خاص، هزینه بلیط هواپیما به علت تقاضای زیاد مسافران بالاتر است. همچنین مقاصدی که گرم‌تر هستند در فصل‌های خنک با هزینه بلیط بالاتر فروخته می‌شوند و برعکس این موضوع نیز وجود دارد. به عنوان مثال تهران در ایام نوروز بلیط ارزان‌تری دارد یا بهترین زمان برای خرید بلیط مشهد زمستان است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درباره اینکه چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما مناسب‌تر است و اینکه در چه زمانی می‌توان بلیط هواپیما را با هزینه کمتری دریافت کرد راهکارهایی در اختیار شما قرار دهیم.

چه زمانی به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید؟

پیشنهاد این است که زمان سفر خود را برنامه ریزی کنید و یک هفته قبل از آن به خرید بلیط مقصد موردنظر اقدام کنید. در این صورت می‌توانید در زمان موردنظر خود بلیط هواپیما داشته باشید. اما این موضوع برای همه سفرها صدق نمی‌کند. به عنوان مثال در زمان‌های پیک مسافرت به یک مقصد (مثلا برای تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد یا بلیط هواپیما تهران استانبول در ایام نوروز)، ممکن است در روزهای آخر نزدیک به پرواز بلیطی پیدا نکنید. به همین خاطر است که باید به زمان سفر و مقصد موردنظر توجه داشته باشید و متناسب با آن در زمانی که هنوز ظرفیت پر نشده اقدام به خرید بلیط کنید.

چه فصلی برای خرید پرواز داخلی بهتر است؟

اگر شما هم یکی از کسانی باشید که به سفر کردن علاقه زیادی داشته باشند حتما به دنبال بهترین زمان خرید بلیط‌های پرواز داخلی هستید. در این قسمت از این مقاله اطلاعاتی جمع آوری کرده‌ایم که به شما در خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب کمک بسیاری می‌کند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در بهار

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما در فصل بهار اردیبهشت است. اما برخی شهرها مثل تهران در ایام مناسبتی عید نوروز بلیط‌های ارزان‌تری به مسافران آن مقصد ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید برای ایام نوروز به تهران سفر کنید بهتر است که بلیط رفت و برگشت آن را تهیه کنید. در این صورت بعد از عید نوروز قیمت پروازهای این شهر بیشتر می‌شود. بنابراین اگر قبل از عید نوروز با پرواز رفت خود به تهران، برگشت آن را نیز تهیه کنید هزینه نهایی برای شما کمتر خواهد بود.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در تابستان

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در فصل تابستان، از اواسط تیر ماه آغاز شده و تا اواسط مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند. به عنوان مثال مقصدی مثل کیش که طرفداران زیادی دارد، در فصل تابستان هوای بسیار گرم و شرجی پیدا می‌کند. آب و هوای کیش در فصل تابستان برای برخی مسافران غیر قابل تحمل است؛ به این خاطر است که مسافران این مقصد در فصل تابستان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند. بنابراین شرکت‌های هواپیمایی یا شرکت‌های چارتری بلیط‌های خود را به قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسانند. از طرف دیگر در ماه شهریور به خاطر بهتر شدن هوا و نزدیکی به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تقاضای سفرهای داخلی افزایش پیدا می‌کند. به طبع هزینه این سفرها در این زمان‌ها نیز بیشتر می‌شود.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در پاییز

برای داشتن یک سفر مقرون به صرفه در فصل پاییز بهتر است که مهر و آبان را انتخاب کنید. علت این موضوع این است که مدارس و دانشگاه‌ها تازه شروع شده‌اند و میزان مسافرت در این زمان به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. به دنبال کاهش دما در فصل پاییز، سفر به مناطق خنک کشور کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه به خاطر کاهش هزینه سفر به خاطر بازگشایی مدارس و دانشگاه و همچنین خنک شدن هوا، پیشنهاد می‌کنیم فصل پاییز را برای سفر به مناطق گرمسیر کشور انتخاب کنید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در زمستان

معمولا ماه بهمن به عنوان ارزان‌ترین زمان خرید بلیط هواپیمای داخلی شناخته می‌شود. البته برای سفر به مناطق جنوبی کشور مثل جزیره کیش و قشم به دنبال خرید بلیط ارزان در فصل زمستان نباشید. چرا که این مناطق در فصل زمستان بهترین آب و هوا را پیدا کرده و تقاضای مسافران برای سفر به این مقاصد بیشتر می‌شود. اما در عوض برای سفر به شهرهای غربی کشور مثل تبریز، به علت هوای سرد این شهر هزینه سفر به آن کاهش پیدا می‌کند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در هفته

معمولا نرخ بلیط مقاصد مختلف در روزهای هفته یکسان است. اما باید بدانید که معمولا روزهای شنبه و پنج شنبه بلیط گران‌تری نسبت به باقی روزهای هفته دارند. به همین ترتیب روزهای دوشنبه و سه شنبه بلیط ارزان‌تری به نسبت سایر روزهای هفته دارند. این موضوع به این خاطر است که تقاضای مسافران به سفر در روزهای پنج شنبه و شنبه بیشتر از روزهای وسط هفته است. بنابراین به صورت کلی اگر برنامه کاری یا تحصیلی ندارید بهتر است که در روزهای وسط هفته به سفر خود اقدام کنید. در این صورت می‌توانید بلیط و خدمات سفر خود را با هزینه به صرفه‌تری دریافت کنید.

بهترین ساعت پرواز برای خرید بلیط هواپیما در روز

برای سفر به شهرهای زیارتی یا توریستی که لازم است هتل یا اقامتگاهی برای خود پیدا کنید بهتر است که بلیط خود را برای ساعات بعد از ظهر یا شب رزرو کنید. بلیط‌هایی که صبح زود یا نیمه شب به فروش می‌رسند به علت تقاضای کمتر هزینه بهتری نیز دارند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی

برای خرید بلیط ارزان خارجی بهتر است حداقل از 54 روز قبل برای پرواز خود تصمیم گیری داشته باشید. با توجه به تحقیقات انجام شده در این حوزه نرخ جهانی بلیط هواپیمای بین المللی در سال 2022 هر 45 روز یکبار تغییر کرده است. این تغییرات می‌تواند تا 33 دلار نوسان داشته باشد. البته که 54 روز قبل زمان دقیقی نیست اما اگر شانس داشته باشید ممکن است بتوانید بلیط خود را قبل از اینکه گران‌تر شود تهیه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها