|

محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور چقدر است؟

در این مقاله به بررسی محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور در مدارس و دانشگا‌ها، دلایل توجیه گپ تحصیلی و نحوه تغییر رشته تحصیلی می‌پردازیم

لینک کوتاه کپی شد

اگر سن شما بیش از ۳۰ سال است و احساس می‌کنید که فرصت تحصیل در خارج از کشور برای شما گذشته، باید بگوییم که تصور شما اشتباه است! محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور به‌طور‌کلی بر‌اساس مقاطع تحصیلی مختلف و کشور‌های مختلف، متفاوت است. در این مقاله، ما به بررسی محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور در مدارس و دانشگا‌ها، دلایل توجیه گپ تحصیلی و نحوه تغییر رشته تحصیلی می‌پردازیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور پس از ۳۰ سالگی را دارید و از شرایط آن مطلع نیستید، اطلاعات موجود در این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

محدودیت سنی برای تحصیل؛ شرایط سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی مقاطع مختلف

تحصیل در خارج از کشور، فرصت خوبی برای رشد علمی و شغلی افراد فراهم می‌کند، اما داشتن محدودیت‌ سنی چالش‌هایی را برای دانشجویان در مسیر مهاجرت تحصیلی ایجاد می‌کند. محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور بسته به هر کشور متفاوت بوده و تعیین یک محدوده سنی یکسان برای همه کشورها و مقاطع تحصیلی غیرممکن است. برای دستیابی به اطلاعات دقیق درباره محدودیت‌ سنی بهتر است به سایت‌های رسمی دانشگاه‌ها و سفارت‌ها مراجعه کنید. به‌عنوان مثال، شرایط سنی برای تحصیل در استان های کانادا متفاوت بوده و در درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید این موضوع را مدنظر قرار دهید.

محدودیت سنی برای تحصیل در مدارس

اکثر برنامه‌های تحصیل در دبیرستان در خارج از کشور دارای محدودیت سنی خاصی هستند. عموما دانش‌آموزان ١۵ تا ١٨‌ساله واجد شرایط درخواست برای درخواست ویزای تحصیلی به‌منظور تحصیل در مدارس خارج از کشور هستند. اگر سن شما بیشتر از ۱۸ سال است، به‌منظور مهاجرت تحصیلی باید برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه موردنظرتان درخواست دهید.

محدودیت سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

در اکثر دانشگاه‌ها محدودیت سنی برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد وجود ندارد، مگر اینکه قصد اخذ بورسیه تحصیلی یا تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آن کشور را داشته باشید. مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک کارشناسی، اثبات تسلط به زبان انگلیسی و پرداخت هزینه شهریه و هزینه‌های زندگی در آن کشور است.

محدودیت سنی برای تحصیل در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکتری بعد از ٣٠‌ سالگی در خارج از کشور امری رایج است. بسیاری از دانشجویانی که بین ۵ تا ٦ سال از اتمام تحصیلات کارشناسی ارشد آنها می‌گذرد، در حین درخواست برای دوره دکترا بالای ٣٠ سال سن دارند. از‌این‌رو، محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور در مقطع دکتری برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. با‌این‌حال، بهتر است قبل از اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا، از محدودیت سنی تحصیل در دانشگاه موردنظرتان اطمینان حاصل کنید.

محدودیت سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دو کشور انگلستان و کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان باید بیشتر از ۱۶ سال سن داشته باشید. اگر سن شما کمتر از ۱۶ سال است و قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارید، باید از سرپرست خود رضایت‌نامه کتبی داشته باشید. محدودیت سنی مشخصی برای تحصیل در مقطع دانشگاه در انگلستان وجود ندارد. با‌این‌حال، برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان در هنگام ارسال درخواست باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا، یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. اگر سن شما بالای ۳۰ سال است و قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید بدانید که محدودیت سنی برای تحصیل در مقاطع آموزش عالی در دانشگاه‌های کانادا وجود ندارد؛ با‌این‌حال، وقتی یک فرد خارجی برای تحصیلات دانشگاهی در کانادا درخواست می دهد، باید افسر ویزا را متقاعد کنند که قصد او از اقامت در کانادا فقط تحصیل در دانشگاه است و به محض اتمام تحصیل به کشورشان باز‌خواهد گشت. در این صورت حتی اگر سن شما ۴۰ سال و بالاتر هم باشد (تا ۵۰ سال)، به‌شرط توجیه گپ تحصیلی و قبولی در برخی از آزمون‌های ورودی، شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای شما وجود خواهد داشت.

تحصیل بزرگسالان در خارج از کشور؛ شرایط مهاجرت تحصیلی بعد از ۳۰ سالگی

شرایط مهاجرت تحصیلی بعد از ۳۰ سالگی از شرایط مهاجرت تحصیلی در سنین پایین‌تر کمی متفاوت است. شرایط مالی، معیارهای اخذ ویزا، میزان تجربه کاری و آموزشی، میزان گپ تحصیلی و نحوه مکاتبه با دانشگاه، از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای گرفتن ویزای تحصیلی پس از ۳۰ سالگی محسوب می‌شوند. همچنین، باید در نظر گرفت که برخی کشورها محدودیت‌های سنی خاصی برای اخذ ویزای تحصیلی در‌ نظر‌ گرفته‌‌اند. توجیه کردن گپ تحصیلی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای گرفتن پذیرش تحصیلی برای سنین بالای ۳۰ سال، بخصوص در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در برخی از کشورها است. در ادامه، دلایل قابل‌قبول برای توجیه گپ تحصیلی را بیان می‌کنیم.

دلایل قابل‌قبول برای توجیه گپ تحصیلی و رد شدن از محدودیت سنی کدامند؟

گپ تحصیلی به فاصله بین دو مقطع آموزشی اشاره دارد. برای مثال، فردی که چند سال پیش مدرک کارشناسی ارشد را اخذ کرده و اکنون قصد تحصیل در مقطع دکتری دارد، باید برای این فاصله ایجاد شده دلیل منطقی داشته باشد. بهتر است قبل از مصاحبه با سفارت، مدارکی را برای توجیه گپ تحصیلی به دانشگاه ارائه دهید. دلایلی مانند گذراندن دوره‌های زبان برای آزمون‌های آیلتس و تافل، کار در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی، بیماری و انجام کارهای پژوهشی برای توجیه این فاصله مورد‌قبول واقع می‌شوند. محدودیت سنی در برخی کشورها، مانند کانادا، در مقاطع پایین‌تر مانند کارشناسی و ارشد بیشتر مورد‌توجه قرار می‌گیرد.

اخذ مشاوره تخصصی در خصوص شرایط سنی؛ از نکات مهم در فرآیند مهاجرت تحصیلی

تحصیل در خارج از کشور در سن بالا، چالش‌هایی به‌ همراه دارد که رفع آنها نیازمند اطلاعات دقیق و اخذ مشاوره تخصصی است. مشاوره تخصصی درباره شرایط سنی و امکانات تحصیل در خارج از کشور به دانشجویان برای گرفتن بهترین تصمیم برای آینده‌ تحصیلی کمک ‌می‌کند. ویزا موندیال یکی از بهترین موسساتی است که این خدمات را به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌دهد و دانشجویان را برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا و سایر کشورهای مطرح جهان یاری می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها