|

بهترین جاهای دیدنی چابهار در بهار

چابهار، شهری در جنوب شرقی ایران، در تمام فصول سال و به ویژه در بهار، زیبایی‌های خاص خود را به نمایش می‌گذارد. این شهر با آب و هوای معتدل…

لینک کوتاه کپی شد

چابهار، شهری در جنوب شرقی ایران، در تمام فصول سال و به ویژه در بهار، زیبایی‌های خاص خود را به نمایش می‌گذارد. این شهر با آب و هوای معتدل خود، تجربه‌ی یک سفر چند روزه را برای شما فراهم می‌کند. اگرچه ممکن است که در مقایسه با دیگر مقاصد گردشگری ایران کمتر شناخته شده باشد، اما با وجود جاذبه‌های فراوانی مانند قلعه تیس، روستای شیرگواز، کوه گِل افشان و... چابهار به عنوان یک مقصد ایده‌آل برای گردشگران در فصل‌های مختلف شناخته می‌شود. در این مقاله، به معرفی بهترین جاهای دیدنی چابهار در بهار می‌پردازیم.

روستای شیرگواز چابهار

در بهار، یکی از جاذبه ‌های فوق‌العاده چابهار، روستای شیرگواز در دهستان باهو کلات است. این روستا با زیبایی ‌های طبیعی و تنوع بی ‌نظیر حیات وحش خود، مسحورکننده است. در اینجا، شما با گوناگونی حیوانات از جمله طاووس‌، سنجاب‌ های راه‌راه، گاندو و قرقاول روبرو خواهید شد.

علاوه بر آن، با سفر به این روستا، امکان لذت بردن از میوه ‌های استوایی نابی از قبیل پاپایا، چیکو، گواوا و... فراهم است. در باغ‌های موز این منطقه، علاوه بر موز، می‌توانید از نارگیل و انبه نیز بهره‌مند شوید. مزیت دیگر این روستا، امکان بازدید ۲۴ ساعته و بدون هزینه‌ای است که برای گردشگران عزیز فراهم شده است.

روستای شیرگواز چابهار

قلعه پرتغالی ها چابهار

یکی از بهترین جاهای دیدنی چابهار در بهار، قلعه تیس (پرتغالیها) است که در فراز تپه ای مشرف به جاده چابهار- تیس قرار گرفته است و حدود 2 هزار سال نیز قدمت دارد. این قلعه تاریخی، از مصالحی چون آجر، سنگ و گچ ساخته شده است و ابعادی 24 متر در 95 متر دارد. ورود به قلعه از سمت شرقی امکان پذیر است که این بخش از قلعه دارای یک هشتی بزرگ و اتاق ‌های فراوان و ایوان ‌های خصوصی قرار داده شده است.

یکی از هتل هایی که در نزدیکی این جاذبه گردشگری قرار گرفته است، هتل لیپار است که شما با اقامت در این هتل چابهار می توانید در کمتر از 8 دقیقه با خودرو به قلعه پرتغالی ها دسترسی پیدا کنید.

کوه گل افشان چابهار

از دیگر جاهای دیدنی چابهار که می توانید در بهار از آن دیدن کنید، کوه گل افشان است که در منطقه بسیار زیبایی به نام بند تنگ قرار گرفته است. این پدیده بی نظیر، نتیجه فعالیت های درونی زمین است که توانسته است نگاه افراد زیادی را به خود جلب کند. همچنین از گل های این کوه، می توان برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی از قبیل آکنه و اگزما، درد ستون مهره ها، گرفتگی ماهیچه ها، درد های مفصلی، تنگی و گرفتگی رگ ها و... نیز استفاده کرد.

در خصوص کوه گل افشان باید بدانید که در بالا ترین قسمت کوه چاله ای یک متری قرار دارد که هر 15 دقیقه، گِل با فشار گاز های درونی زمین با سرعت زیادی و به شکل حباب به بیرون پرتاب می شوند که گاهی صدایی همچون تفنگ دارند. این گل ها به مرور بر روی هم جمع شده و و مخروط هایی با اندازه های مختلف را ایجاد می کنند. لازم است بدانید که برای رسیدن به کوه گل افشان، بایستی از چابه ای دو متری که در فاصله 200 متری از کوه قرار گرفته است، عبور کنید.

کوه گل افشان چابهار

پلاژ ساحلی تیس

در صورتی که شهر چابهار را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، بازدید از پلاژ ساحلی تیس را حتما در برنامه خود قرار دهید. این دریا از عمق بسیار کمی برخوردار است، بنابراین سنین مختلف می توانند به آن مراجعه کرده و با نشستن روی صندلی های موجود، در آرامش دریا را تماشا کنید و یا با امنیت کامل، شنا کنید. در پلاژ ساحلی کیش، امکانات رفاهی بسیاری ارائه شده است که از مهم ترین آن ها می توان به دوش، آلاچیق، فروشگاه های خوراکی، رستوران و کافه نیز اشاره کرد.

علاوه بر آن، تفریحاتی همچون شاتل، سرسره بادی و استخر بادی، قایق های تفریحی، جت اسکی و... در این پلاژ وجود دارد که می توانند سفر شما را زیبا تر و خاطرات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورند. پلاژ ساحلی تیس چابهار در کنارک قرار گرفته و به صورت 24 ساعته آماده میزبانی از مسافران می باشد.

اسکله تیس چابهار

از قدیمی ترین اسکله های اقیانوسی ایران می توان از اسکله تیس چابهار نام برد که امروزه با ارائه خدمات و امکانات رفاهی کامل و همچنین زیبایی که دارد، مورد توجه گردشگران از نقاط مختلف شده است. این اسکله در فاصله کمی از چابهار و در روستای تیس قرار گرفته است. با بازدید از این اسکله علاوه بر شنا، می توانید انواع تفریحات ساحلی نظیر قایق موتوری، جت اسکی، شاتل و... را در آن تجربه کنید.

همچنین با ارائه امکاناتی مانند دوش، زمین بازی کودکان، آلاچیق، بوفه و رستوران این امکان را فراهم کرده است تا سفری راحت و بیادماندنی را تجربه کنید. بهترین زمان برای سفر به اسکله تیس، فصل بهار است که می توانید به صورت رایگان در هر ساعت از شبانه روز از آن بازدید کنید.

اسکله تیس چابهار

باغ گیاه شناسی چابهار

اگر دوست دار گل و گیاه هستید، بی شک بازدید از باغ گیاه شناسی چابهار برای شما تجربه بی نظیری خواهد شد. در این باغ شما می توانید از 4000 گونه گیاهی کمیاب و یا گیاهان در حال انقراض دیدن کرده و اطلاعات مفیدی در خصوص آن ها به دست آورید. علاوه بر گیاهان مختلف، در این باغ حیواناتی همچون سنجاب، طوطی و مرغ مینا نیز می تواند سفر شما را جذاب تر کند. یکی از مزایای این باغ، امکان شرکت در کلاس‌های باغبانی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از نزدیک با فرایند کاشت و مراقبت از گیاهان آشنا شوید و حتی خودتان نیز در این فرآیند شرکت کنید.

همچنین می‌توانید انواع لوازم و وسایل مخصوص باغبانی و یا بذرهای گیاهان مختلف را از اینجا تهیه کنید تا در خانه خود به کشت و پرورش گیاهان بپردازید. این باغ 6 هکتاری گیاهان را در دو قسمت فضای باز و سر پوشیده نگهداری می کنند.

کوه های مریخی چابهار

از دیگر جاهای دیدنی چابهار که در فصل بهار پیشنهاد می شود به آن سفر کنید، کوه های مریخی می باشند که به کوه های مینیاتوری نیز معروف اند. این کوه ها که در فاصله 40 کیلومتری از شهر چابهار قرار گرفته اند، از فرسایش خاک در میلیون ها سال ایجاد شده اند. کوه های مینیاتوری، به نام "بدلند" هم شناخته می ‌شوند، زیرا ارزش کشاورزی ندارند و تنها با ترکیب ماسه و خاک رس، جلوه های زیبایی را شکل می دهند.

با بازدید از این منطقه، فسیل هایی از ماهی و صدف را مشاهده خواهید دید که نشان از منطقه ای پر آب می دهند که در گذشته بوده است. . این تجربه‌ی منحصر به فرد به شما اجازه می ‌دهد تا به دنیایی که قدمت ‌های زمین را نشان می‌ دهد، نزدیک‌ تر شوید و در زمان ‌های گذشته آن را بیشتر بفهمید.

کوه های مریخی چابهار

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی