|

آخرین خبرها از واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد سه شنبه 4 اردیبهشت

برخلاف انتظارها، واریزی جدیدی برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته نشده. برخی مددجویان هفته پیش واریزی‌هایی داشته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از شبکه‌های مربوط به کمپین افراد دارای معلولیت عنوان کرد که هفته گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۲۸۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان واریز شده بود که گمان می‌رفت این واریزی‌ها برای سایر مددجویان نیز تکرار شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز؛ این واریزی‌ها صرفاً از بودجه باقی‌مانده سال گذشته بهزیستی بوده و واریزی جدیدی در برنامه نیست.

برخی فعالان حقوق معلولان معتقدند معیار توزیع این اعتبارات نیز مشخص نیست و به نظر می‌رسد بهزیستی بدون اطلاع‌رسانی قبلی و بدون عنوان، این مبالغ را بین برخی از مددجویان تقسیم کرده است.

علاوه بر این، فعالان حقوق معلولان می‌گویند به نظر می‌رسد بهزیستی قصد پرداخت مابه‌التفاوت حق پرستاری اردیبهشت سال گذشته را نیز به حساب معلولان و مراکز مربوطه ندارد.

نکته قابل توجه این است که هیچ مقام مسئولی در بهزیستی پاسخگوی این مسئله و عدم شفافیت در توزیع اعتبارات نیست.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: مستمری سال ۱۴۰۳ به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد و این افزایش با مستمری فروردین ماه پرداخت می‌شود.

وجیهه محمدی فلاح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور البرز در سال گذشته از ۶۰۰ نفر به هزار و ۹۵۲ نفر افزایش یافته است.

این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر به هر نفر از حق پرستاری بگیران دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پردخت می‌شود .

وی همچنین از افزایش تعداد مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی از ۱۹ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر خبرداد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار تمامی افراد پشت نوبت وارد چرخه مستمری شدند.

وی اضافه کرد: مستمری سال ۱۴۰۳ به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد و این افزایش با مستمری فروردین ماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز یاد آورشد: سال گذشته اعتبارات خرید تجهیزات توانخشی شامل انواع ویلچر،سمعک، واکر، توالت فرنگی، عصا و ساعت نابینایان ۱۰میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

محمدی فلاح اظهار کرد: علاوه بر این، برای اولین بار تامین ویلچرهای کربنی که به ویلچرهای فوق سبک معروف هستند از شرکت‌های دانش بنیان برای افراد با معلولیت جسمی-حرکتی و ضایعه نخاعی توانمند مانند قهرمانان ورزشی، دانش آموزان و دانشجویان و معلولان فعال در جامعه تهیه شده است.

وی گفت: تعداد این ویلچرها ۲۰ عدد بوده که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تهیه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

علیرضا انجلاسی در این باره اظهار کرد: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی ضمن تشریح سرانه‌های پرداختی مستمری، گفت: براین اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان واریز مستمری‌ها نیز توضیح داد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود این درحالیست که پیش از این و طی سنوات گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی صورت می‌گرفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی