|

نشست سرنوشت ساز در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نشست اخیر کانون عالی بازنشستگان و تامین اجتماعی بدون نتیجه ملموسی به پایان رسید و تکلیف نهایی افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ مشخص نشد.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین موضوعات کشور در سال جدید مطرح است هنوز تکلیف نهایی افزایش حقوق این قشر از جامعه مشخص نشده است.

نشست بدون نتیجه کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تیتر کوتاه، در همین راستا روزهای گذشته جلسه‌ای بین کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و مدیرعامل و معاونان سازمان تامین اجتماعی با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ آن برگزار شد با این حال این نشست به جمع‌بندی نهایی نرسید و مقرر شد تا در نشستی دیگر در هفته آینده، در خصوص میزان افزایش مستمری در سال ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی بازنشستگان: اجرای دقیق قانون

محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در این خصوص اظهار داشت: "ما در این نشست خواستار اجرای دقیق قانون بودیم.به طور مشخص باید ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. "

انتظارات برای نشست آتی

با توجه به اهمیت موضوع و مطالبات به حق بازنشستگان، انتظار می‌رود در نشست آتی که با حضور مدیرعامل، مدیران و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی برگزار خواهد شد، تکلیف نهایی افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مشخص و به اطلاع عموم برسد.

چالش‌های پیش روی افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان موضوعی پیچیده با ابعاد اقتصادی اجتماعی و سیاسی است.از یک سو ضرورت حفظ قدرت خرید و معیشت بازنشستگان به عنوان قشری آسیب‌پذیر ایجاب می‌کند که افزایش حقوق آنها متناسب با نرخ تورم باشد و از سوی دیگر منابع محدود سازمان تامین اجتماعی و تعهدات سنگین آن در قبال بازنشستگان چالشی جدی در مسیر افزایش حقوق آنها به شمار می‌رود.

ضرورت همدلی و تعامل برای حل معضل

یافتن راه‌حلی عادلانه و پایدار برای افزایش حقوق بازنشستگان نیازمند همدلی و تعامل سازنده بین دولت، مجلس، سازمان تامین اجتماعی و کانون‌های بازنشستگی است. با اتکا به گفتگو، کارشناسی و در نظر گرفتن مصالح همه طرف‌های ذینفع، می‌توان به توافقی رسید که هم حقوق بازنشستگان را حفظ کند و هم از بار تعهدات مالی سازمان تامین اجتماعی بکاهد.

نگرانی‌ها و مطالبات بازنشستگان

بازنشستگان به عنوان قشری که سال‌ها از عمر خود را صرف خدمت به جامعه کرده‌اند انتظار دارند که در دوران بازنشستگی نیز از حقوق و مزایای کافی برخوردار باشند. نگرانی‌هایی مانند عدم تناسب حقوق با هزینه‌های زندگی، مشکلات درمانی و معیشتی، و فقدان امنیت شغلی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر از جامعه است.

امیدواری به آینده‌ای روشن‌تر

با وجود چالش‌های موجود امیدواری‌ها برای حل معضل حقوق بازنشستگان و ارتقای سطح زندگی این قشر از جامعه همچنان وجود دارد. انتظار می‌رود با پیگیری‌های مستمر و تلاش‌های مسئولان و نمایندگان بازنشستگان، شاهد گام‌های مثبتی در جهت احقاق حقوق این عزیزان باشیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی