|

وام مسکن و وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

آیا انواع روش‌های دریافت وام مسکن در سال ۱۴۰۳ را می‌دانید؟ در سال جدید سقف وام ازدواج چقدر خواهد بود؟

لینک کوتاه کپی شد

آیا انواع روش‌های دریافت وام مسکن در سال ۱۴۰۳ را می‌دانید؟ در سال جدید سقف وام ازدواج چقدر خواهد بود؟ اگر قصد گرفتن هر کدام از این وام‌ها را دارید، این مطلب را بخوانید.

وام مسکن

شرایط دریافت وام مسکن نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. برای گرفتن این وام باید بالای ۱۸سال سن داشته باشید و بانک برای خرید خانه‌ای به شما وام می‌دهد که از زمان ساختش کمتر از ۲۵سال گذشته باشد. این نکته را هم خیلی‌ها نمی‌دانند. یکی از روش‌های گرفتن وام از بانک مسکن گذاشتن سپرده و گرفتن وام بعد از یکسال بود. این نوع وام دیگر ارائه نمی‌شود و برای دریافت آن باید سراغ روش‌های دیگر دریافت وام بروید.

انواع وام مسکن:

وام مسکن جوانان

این وام براساس سپرده‌گذاری و افزایش مقدار سپرده در حساب بانکی شخص داده می‌شود. متقاضی وام بعد از افتتاح حساب پس انداز جوانان، باید بین ۵ تا ۱۵ سال هر ماه به حساب سپرده‌اش پول واریز کند. مبلغ سپرده ماهانه هم در سال اول یک میلیون و صد هزار تومان و در سال پانزدهم یعنی سال آخر دومیلیون و ۳۰۰هزار تومان است. سقف وام مسکن جوانان هم ۴میلیارد تومان است.

وام اوراق مسکن

تسهیلاتی که می‌توانید از بانک مسکن دریافت کنید، وام اوراق است. متقاضیان این وام معمولاً افرادی هستند که پس‌انداز کافی ندارند یا خودشان نمی‌توانند سپرده جدیدی را افتتاح کنند و ۱۲ ماه در صف انتظار بمانند. برای همین اوراق تسه خریداری می‌کنند. قیمت اوراق تسه و تعداد اوراقی که باید بخرید هم در همین مطلب آورده‌ایم.

کدام بانک‌ها وام مسکن می‌دهند؟

در حال حاضر سه بانک تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان می‌دهند. بانک مسکن، بانک ملی و بانک سامان. اگر می‌خواهید بدانید سقف وام مسکن هر کدام از این بانک‌ها چقدر است و برای گرفتن آن باید چه شرایطی داشت، مطلب «وام خرید مسکن» را در سایت رده بخوانید.

وام ازدواج

اولین سوال این است: از چه طریقی می‌توان برای دریافت وام ازدواج اقدام کرد. برای گرفتن این وام باید به سامانه وام ازدواج مراجعه کنید. اولین گام برای گرفتن وام، این است که بدانید برای گرفتن وام باید از کجا شروع کنید. اولین کار وارد شدن به سایت « ve.cbi.ir» است که سامانه ثبت‌نام وام ازدواج برای تمام بانک‌ها است. اما پس از مطالعه مطلب «وام ازدواج» در سایت رده و بعد از ورود و پر کردن اطلاعات لازم و انتخاب بانک در سایت بانک مرکزی، یک کد رهگیری 10 رقمی از سامانه تحویل خواهید گرفت. برای ورود به مرحله بعد ثبت نام وام ازدواج باید چند روزی منتظر بمانید. سامانه تسهیلات بانک مرکزی شعبه‌‌ همان بانکی که انتخاب کرده‌اید را برای گرفتن وام و تحویل دادن مدارک به‌تان معرفی می‌کند. باقی مراحل هم در بانک انجام می‌شود.

  • ورود به سامانه تسهیلات بانک مرکزی، تکمیل اطلاعات و گرفتن کد رهگیری
  • بازگشت به سامانه بعد از چند روز و تعیین شعبه بانکی که برای گرفتن تسهیلات باید به آن مراجعه کنید.
  • رفتن به شعبه بانک، تکمیل مدارک و گذاشتن ضامن موردنیاز برای وام ازدواج
  • گرفتن وام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان هم از همین طریق انجام می‌‌شود و باید مراحل بالا طی شود تا در صف معرفی ‌کنندگان به شعبه محل زندگی قرار بگیرند.

بهترین راه‌حل برای جست‌وجوی وام‌ها

اگر دنبال سایتی می‌گردید که آخرین اخبار وام‌‌های بانکی، معرفی بهترین بانک‌ها برای سپرده‌گذاری بانکی، معرفی همه طرح‌های وام بانکی و... را به شما بدهد، بهترین جا سایت «رده» است. این سایت هم بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به‌تان معرفی می‌کند، هم بورس و عرضه اولیه و... . علاوه بر این سایت رده یک موتور جستجوی وام هم دارد که شما می‌توانید مبلغ وامی که نیاز دارید و مقدار اقساطی که هر ماه توان پرداختش را دارید را به رده می‌دهید. بعد هم رده وام‌هایی که با توان مالی شما سازگارتر است را تحویل‌تان می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی