|

آشنایی با 7 علت گرم نشدن آب پکیج (بوتان و ایران رادیاتور) + نحوه رفع آن

یافتن علت گرم نشدن آب پکیج بسیار مهم بوده و شناسایی علل آن به شدت حیاتی است.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه استفاده از پکیج بسیار مرسوم است و در تمامی منازل وجود دارد. با توجه به فراگیر بودن استفاده از آن و مشکلات و خرابی‌هایی که پیش می‌آید، دغدغه بسیاری از افراد همواره یافتن مراکز معتبر برای رفع ایرادات و مشکلات فنی مربوط به آن شود. یکی از مسائل شایع در بین مشکلات، گرم نشدن آب پکیج است. یافتن علت گرم نشدن آب پکیج بسیار مهم بوده و شناسایی علل آن به شدت حیاتی است. در این مطلب سعی می‌شود به بررسی علت‌های این مشکل پرداخته و راهکارهایی برای رفع شدن آن بیان شود.

گرم نشدن آب پکیج

دلایل گرم نشدن آب در پکیج‌ها

علت گرم نشدن آب پکیج

یکی از معضلات عمده و مشکلات فراگیر که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند بعد از روشن نشدن پکیج، مشکل گرم نشدن درست آب از طریق پکیج است. در همه فصول هم می‌تواند به وجود بیاید و تنها مختص به فصل زمستان نیست. به خاطر فراگیر بودن آن، همواره افراد به دنبال یافتن علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور هستند. در ادامه مطلب به بررسی 7 علت شایع گرم نشدن آب پکیج می‌پردازیم و راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات نیز بیان خواهد شد.

سطح پایین فشار آب

اولین و مهم‌ترین عامل برای اینکه آب درون پکیج گرم نشود را می‌توان میزان فشار آب ورودی دانست. زمانی که میزان آب کمتر است و با فشار کم نیز وارد دستگاه می‌شود، سریع‌تر به جوش می‌آید. همین سرعت در جوش آمدن باعث خواهد شد که سنسور تعبیه شده در پکیج به کار بیفتد و دستگاه خاموش شود. در واقع با بالا رفتن دما شعله به صورت خودکار خاموش می‌شود. نتیجه این اتفاق سرد شدن آب خواهد بود. افت فشار به صورت مستقیم می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج شود.

راهکار رفع مشکل

در گام اول لازم است بررسی شود که علت افت فشار به خاطر وجود نشتی نیست. بهتر است بررسی و عیب‌یابی این قسمت را بر عهده یک تعمیرکار ماهر بگذارید. در صورت نبود هیچ نشتی، در گام بعد لازم است که یک پمپ را به دستگاه متصل کنید تا فشار آب را به میزان لازم و مناسب نیاز دستگاه تنظیم کند. این گونه مشکل سردی آب رفع می‌شود.

عیب‌یابی پکیج و رفع ایراد

عیب‌یابی پکیج و رفع ایراد

سطح پایین فشار گاز

در بسیاری از مواقع ممکن است که در فصول سرد سال به علت بالا رفتن مصرف گاز، فشار آن کاهش پیدا کند. همین که فشار افت کند، به صورت مستقیم بر پکیج تأثیر می‌گذارد. به صورتی که شعله دستگاه کم شده و میزان حرارت کمتری را ایجاد می‌کند. در نتیجه آب به اندازه کافی گرم نخواهد شد. یکی از مهم‌ترین علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بیتا همین مشکل است. چنین مسئله‌ای بیشتر برای ساکنان شهرهای صنعتی، بزرگ و پر جمعیت اتفاق می‌افتد.

راهکار رفع مشکل

به صورت کلی راهکاری برای افزایش فشار گاز وجود ندارد؛ اما اگر مشکل به خاطر افت فشار واقع شود بهتر است برای استفاده از آب گرم، در زمان‌هایی که میزان مصرف گاز کمتر است این کار را انجام دهید. در چنین زمان‌هایی فشار گاز در بهترین حالت خود خواهد بود.

وجود رسوب در دستگاه

یکی دیگر از علت گرم نشدن آب پکیج بوتان، مربوط به وجود رسوب در بخش‌های مختلف دستگاه است. با توجه به میزان ذراتی که در آب وجود دارد، با گذشت زمان این ذرات در جداره دستگاه رسوب می‌کنند. زمانی که پوشش رسوبی دستگاه را در بر می‌گیرد، پروسه گرم شدن آب کندتر صورت می‌پذیرد.

راهکار رفع مشکل

برای رفع چنین مشکلی در ابتدا بهتر است به صورت دوره‌ای پکیج توسط تکنسین متخصص مورد بازدید قرار گیرد تا در صورت وجود هرگونه رسوب اقدام به رفع آن کند. معمولاً رسوب‌ها به وسیله آب و اسید از بین می‌روند؛ اما زمانی که رسوب موجب زنگ زدگی شود، مجبور خواهید بود که قطعه را به طور کامل تعویض کنید. برای پیشگیری از چنین مسئله‌ای بهتر است بازدیدهای دوره‌ای را جدی بگیرید.

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور

احتمال بروز خرابی در سنسور NTC

کارکرد وجود این سنسور، به کنترل دما باز می‌گردد. در صورت هرگونه خرابی در عملکرد سنسور، می‌تواند اطلاعات اشتباهی را به دستگاه مخابره کند و باعث شود که شعله به صورت خودکار کم شده و یا به طور کلی خاموش شود. در نتیجه آب درون پکیج سرد خواهد شد.

راهکار رفع مشکل

برای مقابله با چنین اتفاقی در بازدیدهای دوره‌ای، تعمیرکار معمولاً با دستگاه‌های مخصوص کارایی سنسور NTC را می‌سنجد. در طی سنجش مشخص خواهد شد که سیستم سنسور به درستی عمل می‌کند یا دچار مشکل شده است. در صورت داشتن مشکل، مسئله بررسی و اصلاح می‌شود.

عدم هواگیری به موقع

عدم هواگیری می‌تواند به علت گرم نشدن آب پکیج تبدیل شود. وجود هوا در هر کدام از لوله‌های انتقال‌دهنده آب می‌تواند باعث سرد شدن آب شود.

راهکار رفع مشکل

برای رفع چنین مشکلی تنها لازم است که عملیات هواگیری به درستی صورت گیرد. برای انجام کار کافی است که یک تماس کوتاه با مجموعه سلام تعمیر بگیرید. در سریع‌ترین زمان یک تکنسین به محل شما برای رفع مشکل اعزام خواهد شد.

هواگیری پکیج

هواگیری پکیج بوتان و رفع ایراد

خرابی در قسمت سوپاپ

زمانی که افت فشار زیاد شود، معمولاً به پمپ فشار مضاعفی وارد می‌کند. در نتیجه ممکن است با خرابی در این قسمت مواجه شوید. برای جلوگیری از چنین مسئله‌ای، بخشی به نام سوپاپ بای پس در دستگاه تعبیه شده است. اگر سوپاپ خراب شود و در حالت باز بماند، باعث می‌شود که همواره آب در این قسمت بماند و دستگاه نتواند به درستی دما را تخمین بزند.

راهکار رفع مشکل

با توجه به اینکه ممکن است علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور در خرابی سوپاپ واقع شود، بهتر است کار را به یک تکنسین بسپاریم تا قطعه خراب را وارسی و اقدامات لازم را صورت دهد

خرابی در بخش شیر سه طرفه

در ادامه بررسی علت گرم نشدن آب پکیج باید اشاره کرد که وجود مشکل در عملکرد شیر سه طرفه نیز می‌تواند باعث بروز سردی در آب شود. در واقع آب گرم دیگر نمی‌تواند به بخش بعدی دستگاه پکیج وارد شود.

راهکار رفع مشکل

برای رفع ایراد در این بخش لازم است که تعمیرکار اقدامات لازم را انجام دهد. معمولاً این اقدامات با بررسی برق دستگاه صورت می‌گیرد. سپس پکیج را در حالت زمستانه قرار داده و شیر را نیز باز می‌کنند. سپس چک می‌کنند که آیا آب گرم می‌شود یا خیر؟

علت گرم نشدن آب پکیج در حالت تابستانه

با توجه به اینکه در طول تابستان میزان مصرف گاز کمتر از فصول سرد است، معمولاً دلیل گرم نشدن آب به خاطر افت فشار گاز نخواهد بود؛ اما سایر دلایلی که گفته شد باید توسط تکنسین بررسی شود. تا علت پیدا شده و بتواند آن را رفع کند. بهتر است به صورت دوره‌ای پکیج را مورد بازدید قرار دهید تا از بروز هرگونه مشکلی پیشگیری شود.

کلام آخر

با توجه به فراگیر بودن مشکل سرد شدن آب پکیج، بررسی علت گرم نشدن آب پکیج بسیار مهم خواهد بود. برای پیشگیری از بروز مشکل بهتر است که حتماً موارد گفته شده مورد بررسی قرار گیرند. در صورت وجود هر مسئله‌ای می‌توانید هر ساعتی از شبانه روز با مجموعه سلام تعمیر تماس بگیرید و از خدمات اعزام تعمیرکار متخصص بهره‌مند شوید. متخصص در سریع‌ترین زمان به محل مورد نظر شما اعزام می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی