|

قاچاق دومین فیلم پرمخاطب سینمای ایران/ فسیل؛ کمدی موزیکال

فیلم سینمایی فسیل، یک اثر کمدی موزیکال است که لقب پرفروشترین فیلم سینمای ایران را به خود گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بحث انتشار نسخه قاچاق فیلم از اواخر دهه۷۰ هم‌زمان با توزیع فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی و رونق گرفتن تماشای آثار از طریق سی‌دی‌ها آغاز شد و از آن زمان تا کنون این عمل به اشکال گوناگون همچون کپی نوار ویدئویی، سی‌دی و دی‌وی‌دی و دانلود نسخه قاچاق فیلم رواج داشته است.

2087601_500

گُرگرفتگی جریان پخش قاچاق آثار سینمایی در 1402

در سال جاری نیز جریان پخش قاچاق فیلم‌های اکران نشده و همچنین آثار روی پرده دوباره گُر گرفته است؛ فیلم‌های «خط فرضی»، «برادران لیلا»، «جنگ جهانی سوم»، «تفریق»، «بی‌رویا»، «اورکا»، «شب، داخلی، دیوار» و «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» از جمله آثاری است که از ابتدای 1402 تا اکنون به صورت غیرقانونی در فضای مجازی منتشر شد.

هرکدام از این آثار در سال‌های مختلفی ساخته شده بودند و بیشتر آثار حوزه اجتماعی را دربرمی‌گیرند. انتشار نسخه‌ غیرقانونی و قاچاق این فیلم‎ها‌ سینمای ایران را با چالشی دشوار روبه‌رو کرد. درواقع با این عمل زیان مالی و معنوی بسیاری به سینماگران و سازندگان فیلم‌ها وارد شده است.

فسیل-به-اکران-آنلاین-نمی_رسد

«فسیل» هم قاچاق شد

در آستانه سال جدید فیلم کمدی نیز به جرگه فیلم‌های قاچاق راه پیدا کرد. پیش از اینکه پای فسیل به نمایش خانگی برسد نسخه قاچاق آن در میان فیلم دوستانی که این فیلم را ندیدند، پخش شد! و پس از آن به سرعت در به اکران آنلاین رسید.

فیلم سینمایی «فسیل» که پرفروشترین فیلم سینمای ایران لقب گرفته است در اکران آنلاین نیز مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد و رکورد زد. این اثر در روز نخست اکران آنلاین در پلتفرم فیلیمو با فروش ۸۴ هزار و ۷۹۲ قطعه بلیت و درآمد ۶ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان توانست رکوردشکنی اکران در سینما را درنمایش خانگی هم تکرار کند.

ساخته کریم امینی از اسفندماه ۱۴۰۱ در سینما‌ها اکران شد و نزدیک به یکسال روی پرده بود و توانست با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب و ۳۲۵ میلیارد تومان فروش، به دومین فیلم پرمخاطب سینمای پس از انقلاب کشور تبدیل شود.

1778772_721

طنز؛ پیش و پس از انقلاب ایران

این فیلم داستان سه دوست را روایت می‌کند که پیش از انقلاب، عضو یک گروه موسیقی‌اند به نام بلک داگز که برای کسب شهرت تلاش می‌کنند. بهرام افشاری در نقش اسماعیل (ملقب به اسی) در پی اجرا مقابل شاه است.

 اسی حین رفتن به قصر شاه تصادف می‌کند و پس از 10 سال از کما در می‌آید و متوجه می‌شود جمهوری اسلامی روی کار آمده است و پس از آن با شرایط و موقعیت‌های مختلفی مواجه می‌شود که هر کدام جذابیتی خاص دارد.

ژانر کمدی در سینما همواره یکی از پربیننده‌ترین ژانرها است و فسیل نیز در رسته این ژانر قرار می‌گیرد؛ کارگردان این اثر در کنار نشان دادن شرایط یک گروه موسیقی پیش و پس از انقلاب ایران و دگرگونی‌های حاصل از آن، به کمک بازیگران موقعیت‌های طنز کلامی و تصویری بسیاری را خلق می‌کند.

1554878_985

کمدی موزیکال

این اثر سینمایی را تا حدی می‌توان موزیکال دانست از این جهت که بهرام افشاری در نقش خواننده، آهنگ‌هایی را می‌خواند که هم جنبه طنز دارد و هم تا اندازه‌ای نوستالژیک است.

اگر از خانه‌تکانی دم عید خسته شدید و نیاز به بازیابی قوا برای ادامه کار دارید، می‌توانید ساعتی را کنار خانواده بنشینید و «فسیل»، دومین فیلم پرمخاطب سینمای ایران را تماشا کنید و در کنار لذت بردن از طنازی بازیگران و سکانس‌های کمدی آن، شاهد فضاسازی‌های نوستالژیک آن هم باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی