|

مهاجرت تحصیلی به آمریکا در سال 2024

برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا نیاز به مصاحبه شفاهی در سفارت است پس باید زبان تان در سطحی باشد که بتوانید به سوالات مصاحبه‌ کننده پاسخ دهید.

لینک کوتاه کپی شد

در سال 2024، مهاجرت تحصیلی به آمریکا همچنان یک موضوع پرطرفدار است. دانشجویان زیادی از سراسر جهان همچنان به دنبال فرصت‌های تحصیل در آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای ورود به این کشور هستند.

این فرصت بسیار عالی است برای مهاجرت به آمریکا ما در این مقاله به شرایط تحصیل در آمریکا برای ایرانیان در سال 2024 پرداخته ایم.

مزایای تحصیل در آمریکا در سال 2024

تحصیل در آمریکا مزایای زیادی برای دانش آموزان و دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند در برمی گیرد که به تعدادی از آنها در زیر اشاره کرده ایم:

  • برترین دانشگاه های شناخته شده در جهان
  • تجربه زندگی در آمریکا
  • امکانات و تجهیزات تحصیلی عالی
  • فرصت های شغلی بی نظیر

سیستم آموزشی تحصیل در آمریکا

سیستم آموزشی تحصیل در آمریکا به صورتی است که در سه سطح سیستم آموزشی اجرا میشود و شما در هر مقطع تحصیلی باشید میتوانید برای تحصیل در آمریکا آقدام کنید.

سیستم آموزشی آمریکا به سه مرحله اصلی تقسیم می‌شود: دبستان (با سن حدودی ۵ تا ۱۱ یا ۵ تا ۱۲ سالگی)، متوسطه (معمولاً بین ۱۲ تا ۱۸ سالگی) و پس از متوسطه یا دوره سوم (بالای ۱۸ سالگی). بنابر قانون، تحصیلات ابتدایی برای دانش‌آموزان تا سن ۱۶ سالگی الزامی است. آمار نشان می‌دهد که ۹۹٪ از جمعیت آمریکا دارای مدرک تحصیلی می‌باشند.

مدرک زبان مورد نیاز تحصیل در آمریکا

برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا، شما باید دارای مدرک تسلط به زبان انگلیسی باشید. این مدرک می‌تواند به دو شکل کسب شود:

تحصیلات قبلی به عنوان مدرک تسلط: بسیاری از دانشگاه‌ها تحصیلات قبلی شما را به عنوان مدرک تسلط به زبان انگلیسی می‌پذیرند. برای مثال، مدرک پایانی مدرسه یا مدرک لیسانس با حداقل سه سال آموزش به زبان انگلیسی.

آزمون‌های زبان انگلیسی: بسیاری از دانشگاه‌ها آزمون‌های زبان انگلیسی را قبول می‌کنند. البته، نیازمندی‌ها متفاوت است، اما برخی از آزمون‌ها عبارتند از:

آیلتس آکادمیک با نمره حداقل ۷.۵.

TOEFL iBT با نمره حداقل ۱۰۰.

PTE Academic با نمره حداقل ۶۸.

iTEP با نمره حداقل ۴.۵.

C1 Advanced یا C2 Proficiency انگلیسی Cambridge با نمره حداقل ۱۹۰.

آزمون انگلیسی Duolingo با نمره حداقل ۱۲۵.

برای شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی، بهتر است به وب‌سایت هر آزمون مراجعه کرده و شرایط و نمرات مورد نیاز را بررسی کنید. همچنین، شرکت در کلاس‌های زبان و استفاده از منابع آموزشی آنلاین نیز می‌تواند به بهبود مهارت‌های زبانی شما کمک کند.

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله:

سبک و استایل زندگی:

اگر تمایل دارید در آپارتمان یا سوییت زندگی کنید، هزینه‌ها بیشتر است، به طور متوسط ماهیانه بیش از ۱,۰۰۰ دلار هزینه خواهید داشت.

اما اگر به اشتراک گذاشتن خوابگاه دانشجویی با دیگران عادت دارید، هزینه‌ها کمتر خواهد بود و ممکن است بین ۱,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰ دلار در ماه باشد.

ایالت و شهر محل تحصیل:

هزینه‌های زندگی در ایالت‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است. برای مثال، در شهرهای گران قیمت مانند سان فرانسیسکو، هزینه زندگی بالاتر از ۲,۲۰۰ دلار در ماه است، در حالی که در شهرهای ارزان‌تر می‌تواند بین ۱,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰ دلار باشد.

به طور کلی، برای تامین هزینه‌های مسکن، خوراک، پوشاک، رفت‌وآمد عمومی، تلفن و اینترنت، کتب و بیمه دانشجویی و هزینه‌های جانبی دیگر، باید ماهیانه به مبالغ فوق توجه کرد.

از جمله متغیرهایی که تعیین‌کننده هزینه‌های زندگی دانشجویی در آمریکا هستند، می‌توان به نیازهای شخصی و سلیقه زندگی شما اشاره کرد. برخی از دانشجویان ممکن است به خوراک و مسافرت‌های بیشتری نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود اقدام کنند. همچنین، اجاره مسکن، مکان و شرایط زندگی، وجود خانواده و تعداد اعضای خانواده ممکن است به طور مستقیم بر هزینه‌های زندگی شما تأثیر بگذارند. بنابراین، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد زندگی دانشجویی خود، این نکات را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

شرایط سنی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا

سن یکی از عوامل مهم در مسیر مهاجرت و تحصیل در آمریکا است. در اینجا به بررسی شرایط سنی برای ورود به دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی در آمریکا می‌پردازیم.

شرایط سنی برای ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا:

برای ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا، محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید در هر سنی، از ۲۰ سالگی تا ۴۰ سالگی، به دانشگاه یا کالج درآمریکا پذیرفته شوید. هیچ دانشگاه یا کالجی نمی‌تواند به دلیل سن شما رد درخواست شما را انجام دهد.

اگر به دنبال پروسه های دیگر مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت هستید کارشناس های موسسه مهاجرتی رویال اپلای به صورت کامل درباره ی تمامی پروسه های قانونی مهاجرت از جمله مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری ، مهاجرت به آمریکا از طریق کار ،لاتاری و.... پرداخته است.

شرایط سنی برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

اما در مورد دریافت ویزای تحصیلی، موضوع کمی متفاوت است. برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، باید رابطه منطقی بین سن شما و مقطع تحصیلی مورد نظرتان وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر در سن ۳۰ سالگی باشید و قصد دارید در مقطع کارشناسی در آمریکا تحصیل کنید، با توجه به سن شما و تفاوت زیاد سنی با دانشجویان دیگر، احتمال دریافت ویزا پایین است. مقامات مهاجرتی ممکن است شک داشته باشند که قصد واقعی شما برای تحصیل است یا نه، به ویژه اگر سن شما نسبت به متوسط دانشجویان آمریکایی بسیار بالاتر است.

به طور کلی، در تصمیم‌گیری برای ورود به دانشگاه یا کالج در آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی، باید به مواردی مانند مقطع تحصیلی، سن، و اهداف شخصی توجه کنید تا این مسیر برای شما بهترین نتیجه را داشته باشد.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

در صورتی که نمره زبان شما پایین است یا به طور کلی نمره زبانی ندارید، همچنان امکان ورود به کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا در مقطع لیسانس وجود دارد. می‌توانید با گرفتن پذیرش مشروط در رشته مورد نظر، همراه با درس‌های اصلی، واحدهای زبان را نیز اخذ کنید تا سطح زبان خود را به حداقل مورد نیاز دانشگاه ارتقا دهید.

اما در مقاطع بالاتر مانند فوق لیسانس، تعداد محدودی از دانشگاه‌ها در بعضی از رشته‌ها پذیرش مشروط یا کاندیشنال را ارائه می‌دهند. در صورتی که به دنبال دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا هستید، توصیه می‌شود که نمره زبان مورد نیاز دانشگاه‌ها را، که اغلب آیلتس ۶.۵ است، به دست آورید.

در مورد مقطع دکترا، پذیرش مشروط زبان وجود ندارد. زیرا برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا نیاز به مصاحبه شفاهی در سفارت آمریکا است، بنابراین بهتر است حتماً سطح زبان خود را ارتقا دهید تا بتوانید به درستی به سوالات مصاحبه‌کنندگان پاسخ دهید

سخن پایانی تحصیل در آمریکا

همانطور که مستحضر هستید برای تحصیل در آمریکا گزینه‌های زیادی برای اخذ ویزای آمریکا وجود دارد.

در نظر داشته باشید که انتخاب مناسب‌ترین راه برحسب شرایط فرد، ممکن است کمی پیچیده و متفاوت باشد. پس مقالات ما را دنبال کنید تا با سایر انواع این ویزاها آشنا شویم. همچنین برای دریافت مشاوره می‌توانید با مشاوران و وکلای مجموعه رویال اپلای RoyalApply.com در تماس باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی