|

واریز فوق العاده ۱۴ میلیونی برای مستمری بگیران

از اول ماه بهمن خبرهای مهمی از افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

از اول ماه بهمن خبرهای مهمی از افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. در ماه های اخیر بسیاری از مردم برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کرده اند. 

به گزارش از «شایانیوز» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ما جزئیات جدید غرامت حقوق بازنشستگان کشوری را بیان کرده ایم تا بتوانید از آخرین اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان کشوری مطلع شوید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری؛ حسین رجایی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان باید با توجه به ظرفیت و عملکرد مالی هر صندوق تعدیل شود تا منجر به ورشکستگی آنها نشود، گفت: یکی یکی از انتظاراتی که در زمینه تناسب حقوق بازنشستگان مطرح شده این است که حقوق آنها محاسبه و به ۹۰ درصد کارگران پرداخت شود، انتظاری که شاید در هیچ کجای دنیا مطرح نشده است. حقوق بازنشستگی مبلغی است که ماهانه تا پایان عمر به افراد مستمری پرداخت می شود. حقوق بازنشستگی با در نظر گرفتن میانگین درآمد دو سال آخر محاسبه می شود که نشان دهنده کسر بازنشستگی است. حقوق بازنشستگی عواملی از جمله سن مورد نیاز وجود دارد. و تجربه حرفه ای معین که لازمه برقراری این حقوق است. ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان برای افراد مختلف متفاوت است، درست مانند حق بیمه بازنشستگی. ۱۴۰۱ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی مبلغی کمتر از حقوق مستمری بگیران کشوری است.

جزئیات نحوه دریافت حکم غرامت مستمری بگیران

در سال های اخیر تلاش هایی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در ایران صورت گرفته است. این تلاش ها شامل تغییر قوانین و مقررات بازنشستگی، اصلاح نظام بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید برای پرداخت حقوق بازنشستگان، اما محدود به آن نیست. با این حال، یکسان سازی حقوق بازنشستگی در ایران هنوز یک چالش بزرگ است. اخذ و مشاهده تصمیم جبران خسارت بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی سایت مستمری بگیران صبا به آدرس و آدرس ایمیل امکان پذیر است. مستمری بگیران محترم جهت اخذ حکم غرامت بازنشستگان کشوری جهت اطلاع از آخرین وضعیت حقوقی، سند قانونی و ثبت نام و دریافت وام به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نام صبا مراجعه نمایند.

برای دریافت حکم غرامت مستمری بگیر باید به وب سایت مراجعه کنید.

حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲ نسبت به آخرین مصوبه حقوق سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است و از این رو مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری در سال ۱۴۰۲ بر اساس این افزایش حقوق و از طریق سامانه آیین نامه جدید اصلاح شده است. بازنشستگان دولتی را می توان در وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری یافت.

سامانه تصمیمات جدید ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری همانند سال های گذشته پایگاه اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می باشد که بازنشستگان کشوری می توانند از طریق قسمت (الکترونیکی و بدون نیاز به درگاه خدمات بازدید شخصی) به آن دسترسی داشته باشند. ) به منظور دریافت اطلاعیه های جدید از بازنشستگان کشوری. ۱۴۰۲ و میزان افزایش مستمری خود را به اطلاع آنان برساند.

صندوق بازنشستگی کشوری با تشکیل دولت سیزدهم مشکل تامین رفاه و معیشت متناسب با مطالبات مستمری بگیران یعنی ۶۳۹ هزار نفر را پیگیری کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری در طول خدمت خود در این دولت مردمی اقدامات مهمی از جمله: ب- تناسب حقوق بازنشستگی با در نظر گرفتن معیشت و معیشت بیمه شدگان، انجام اقدامات مسکن، رفاهی و فرهنگی و افزایش سقف اضافی خدمات بیمه ای با بیمه جدید و اختیاری. افزایش سقف تسهیلات ضروری مستمری بگیران به ۳۰ میلیون تومان و افزایش دو برابری آن و همچنین پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج کودکان و طرح همپاد برای کارهای دانشگاهی در دستور کار وی قرار دارد که تاکنون برخی از آنها اجرایی شده است.

تسویه مطالبات غرامت بازنشستگان

حقوق بازنشستگی کشوری در پایان خرداد امسال مشخص می شود که میانگین حقوق بازنشستگان در بهار ۱۴۰۲ حدود ۴۲ درصد بیشتر از همان سمت سال قبل بوده است. حدود ۲۳ هزار مستمری بگیر کشوری بیش از ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. بر اساس این گزارش، کمتر از ۵ درصد (۴.۸ درصد) از حدود ۷۹ هزار مستمری بگیر کشوری کمتر از ۷.۷ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. از سوی دیگر، توزیع درآمد بازنشستگان کشوری تا پایان خرداد امسال مشخص می شود که حدود ۱.۵ درصد از مستمری بگیران شامل بیش از ۲۳ هزار نفر، بیش از ۲۰.۷ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

وی افزود: به این ترتیب با تاکید مدیرعامل دکتر. کاظمی و تلاش گروه مدیریت صندوق معوقات هشت ماهه اول سال ۱۴۰۰ اصلاح همسان سازی را تسویه کرد و مابقی معوقات نیز در آینده نزدیک تسویه خواهد شد. سازمان اداری و استخدامی کشور خواستار عدم اعطای وام مازاد به دستگاه های اجرایی برای اعطای وام ترمیم حقوق شد. درخواست سازمان اداری و استخدامی مبنی بر عدم تخصیص اعتبارات مازاد به دستگاه های اجرایی برای تأمین اعتبارات مربوط به پرداخت مبالغ مربوط به اثر «ترمیم حقوق» در سایر مؤلفه های پرداختی به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد. . در مکاتبات اخیر رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده است:

بازگشت به نامه شماره ۳۰۱۷۶۹ مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در خصوص تأثیر میزان ترمیم حقوق موضوع بند (۱) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق ملی و کارکنان نظامی و همچنین مستمری بگیران در سایر اجزای پرداخت. همانطور که می دانید در جلسه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به استناد ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات عمومی و هماهنگی تعیین حقوق و مزایای کارکنان دستگاه ها در خصوص تأثیر اعاده حقوق. مبلغ موضوع بند (۱) ماده قانون مذکور در مورد سایر اجزای حق الزحمه به تصویب رسید و بر این اساس وفق مفاد جزء مذکور و رأی هیئت مدیره دیوان عدالت اداری به شماره سند ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۰۱۹۹۱۳۶. در تاریخ ۹ دی ماه ۱۴۰۲ مبلغ ناشی از اعمال امتیاز جزء مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۷ در محاسبه کمک هزینه خدمت و اندوخته استحقاقی در زمان بازنشستگی و همچنین مستمری مشمول منظور می شود. و مبلغ ناشی از اعتبار بخشی امتیازات این جزء هیچ تاثیری بر سایر  مؤلفه های پرداختی مربوطه به صورت ثابت ندارد که در احکام استخدام و قرارداد کارکنان درج شود.

با توجه به تفسیر نادرست برخی از دستگاه های مدیریتی از مفاد تصمیم مذکور و تأثیر میزان ترمیم حقوق مذکور، جدای از موارد ذکر شده، بر سایر اجزای حق الزحمه اعم از فوق العاده و اضافه کار و همچنین بر حق الزحمه. که منتسب به کارکنان خود تعدادی از آنان است. مقامات نسبت به توزیع غیرقانونی فوق اقدام نموده و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند و بررسی نکات مندرج در سامانه حقوق و مزایا، نسبت به اقدام قانونی اقدام نموده اند. این مسئله. بر این اساس مقتضی است دستور به اجرای مفاد اصل ۱۲۶ قانون اساسی در تنظیم امور بودجه ای، اداری و استخدامی کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص اعطای وام مازاد بر وام مصوب سال جاری به عمل آید. کشور به ویژه نهادهایی که در این زمینه عمل می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی