|

سود سهام عدالت آخر این ماه پرداخت می‌شود؟

با مصوبه امروز شورای عالی بورس نیمی از سود سهام عدالت به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای دارندگان سهام عدالت تا پایان آذر پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت گفت: قرار شد برای تقسیم سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به سال ۱۴۰۱ امسال هم در دو مرحله پرداخت شود که در مرحله اول سودهایی که از شرکت‌ها جمع‌آوری شده حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که بین ذی‌نفعان سهام عدالت تقسیم می‌شود و برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۶۰۰ هزار تومان در مرحله اول سود پرداخت خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، عضو شورای عالی بورس تأکید کرد: پرداخت سود سهام عدالت به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام و روش‌های غیرحضوری مانند سال گذشته انجام می‌شود. تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌ها وصول شده که این مبلغ تا آخر آذرماه پرداخت می‌شود و بقیه سودها هم تا پایان سال وصول و به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

همچنین مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در این مورد گفته است: امسال هم مانند سال‌های گذشته مجامع برگزار می‌شود و منتظر واریز سود شرکت‌ها هستیم که بناست سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت شود که مرحله اول تا پایان آذرماه و مرحله دوم و تسویه هم تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد.

در حال حاضر حدود ۴۹ میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند که سه دهک پایین جامعه شامل مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر اقشار کم‌درآمد سهام عدالت اسمی به مبلغ یک میلیون تومانی دارند. بقیه مردم سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند که سود ۶۰۰ هزار تومانی برای این دسته از سهامداران است و بخشی از سهامداران سهام ۴۸۰ هزار تومانی و بقیه نیز به ارزشهای پایین‌تر در اختیار دارند که بخشی از سود (۵۰ درصد) همه سهامداران سهام عدالت به تناسب تعداد سهم تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود و بقیه ۵۰ درصد دوم سود نیز تا پایان اسفندماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی