|

بالاخره زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان علنی شد؟

کمیسیون تلفیق موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

 حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه کمسیون تلفیق در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: کمیسیون تلفیق چند روز گذشته موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را تعیین تکلیف کرد و اما موضوع بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ نشده بود و باید در این زمینه تعیین تکلیف می شد.

وی با اشاره به ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه بیان کرد:از این رو نمایندگان کمیسیون با تنفیذ این ماده در جریان جلسه امروز کمیسیون تلفیق موافقت کردند، این ماده تاکید دارد که دولت مکلف است بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد و از قبال این موضوع تمام کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، حقوقشان همانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب سازی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اصلاح عبارت " متوسط " از مصوبه افزایش حقوق انجام شد تا شرایط برای متناسب سازی حقوق بصورت صحیح فراهم شود، بیان کرد: کمیسیون تلفیق موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد بنابراین متناسب سازی حقوق، مشمول بازنشستگان تامین اجتماعی هم  خواهد شد.

از طرفی به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان ایلام؛ در این جلسه که روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۹/۸ ساعت ۱۰ صبح برگزار شد، «علیرضا برجسته» سرپرست جدید صندوق بازنشستگی استان ضمن معرفی خود و سوابق کاری گذشته، به تشریح آخرین وضعیت بازنشستگان استان ایلام و چالش های موجود پرداخت.

در ابتدای این نشست، «یوسف صیادیان» و سپس دیگر نمایندگان کانون های بازنشستگی ضمن تبریک انتصاب شایسته مدیر جدید استان و آرزوی موفقیت برای وی، به تشریح مهمترین مطالبات و چالش های سالهای اخیر بازنشستگان استان پرداختند.

گفتنی است، بازنگری در لایحه برنامه هفتم توسعه و گنجاندن همسان سازی حقوق بازنشستگان در این لایحه توسط دولت، تعیین تکلیف فوق العاده مناطق جنگی برای بازنشستگان استان ایلام و سایر استانهای جنگی موضوع بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، پرداخت معوقات بازنشستگان در سال‌های اخیر شامل معوقات ناشی از اجرای احکام متناسب‌ سازی حقوق مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹، مطالبات مربوط به اجرای احکام بازنشستگان بهداشت و درمان از تیرماه ۱۴۰۰ لغایت بهمن ماه ۱۴۰۱، پرداخت رفاهیات بازنشستگان موضوع ماده‌ ۸۵ قانون م.خ.ک توسط دوایر دولتی همانند شاغلین و امکان بهره مندی از هتل های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان و خانواده های آنان از جمله مطالب مطرح شده از سوی بازنشستگان حاضر در این نشست بود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی