|

بیتا فرهی اقدس الملوک سرزمین مادری درگذشت؛ بیوگرافی و علت فوت

بیتا فرهی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون پس از مدتی درگیری با عوارض بیماری ریوی دارفانی را وداع گفت.

لینک کوتاه کپی شد

بیتا فرهی که طی چند هفته گذشته به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذر ماه از دنیا رفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، هم‌اکنون سریال «سرزمین کهن» با بازی بیتا فرهی در حال پخش است. «هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه‌ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو»، «لامینور» و.. از جمله فیلم‌های سینمایی است که بیتا فرهی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی بیتا فرهی

بیتا فرهی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 1 فروردین 1337 در تهران و در خانواده متوسط نه پولدار اما با فرهنگ و اصیل به دنیا آمد. او در سال 1359 از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا با رشته هنر فارغ التحصیل شد. در سن 31 سالگی، با حضور در فیلم «هامون» به عنوان بازیگر، به دنیای سینما وارد شد و از آن زمان به همراه خسرو شکیبایی، در طول سال‌ها در پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی به چشم‌انداز بازیگری خود روشنی بخشید.

163297-941504

تحصیل در آمریکا و بازگشت به ایران

سال 57 به آمریکا رفتم و مدتی بعد وارد مدرسه هنری شدم در آن زمان هدفی برای بازیگری نداشتم و در نهایت بعد از سه سال در سال 1360 به ایران بازگشتم

ازدواج بیتا فرهی و تنها دخترش

بیتا فرهی در جوانی ازدواج کرد و صاحب دختری بنام مهسا شد. مهسا قریشی دختر بیتا فرهی متاهل است و فرزند دختری بنام تسا دارد. تسا نوه بیتا فرهی، هدیه ای بود که خداوند همزمان با درگذشت مادر بیتا فرهی به آنها داد تا شرایط قابل تحمل تر شود.

شروع بازیگری با نقش مهشید فیلم هامون داریوش مهرجویی

بیتا فرهی برای اولین بار در سال 1368، در سن 31 سالگی، با فیلم «هامون» به نقش «مهشید» در کنار هنرمندان برجسته‌ای همچون خسرو شکیبایی و عزت الله انتظامی، جلوی دوربین رفت. او تازه‌ترین تجربه حضور در عرصه سینما را از طریق دیدگاه خانه دایی‌اش، آقای ناصر چشم آذر، به دست آورد. آقای چشم آذر، با دیدن بازی فرهی، او را به آقای داریوش مهرجویی (کارگردان) معرفی کرد و پس از گذراندن آزمون با موفقیت، به سرعت برای نقش جدید در پروژه‌های جدید تایید شد.

16a68cb4-de52-488d-a642-04d1434129a6

بیماری بیتا فرهی و بستری شدن در بیمارستان

متاسفانه بیتا فرهی این روزها در بستر بیماری بسر می برد. در روز یکشنبه 21 آبان 1402، بهاره افشاری اخباری از بستری شدن بیتا فرهی در بیمارستان را در صفحه شخصی خود منتشر کرد. بعداً مشخص شد که این بازیگر به دلیل مشکلات ریوی، در حال حاضر در واحد مراقبت ویژه سی سی یو بستری و تحت درمان قرار دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها