|

افزایش حقوق کارگران رفت روی هوا

متاسفانه بازهم ترمیم مزد در دستور کار نشست دوشنبه شورای عالی کار نبود

لینک کوتاه کپی شد

آیت اسدی عضو کارگری شورایعالی کار در ارتباط با جزئیات نشست سه جانبه‌ی امروز که از ساعت ۱۵ در محل وزارت کار برگزار شد توضیحاتی داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایلنا؛ او در مورد این جلسه گفت: مهم‌ترین بحث جلسه امروز، بحث مسکن کارگری بود که ما پیشنهادات مختلفی ارائه دادیم.

 از جمله اینکه بانک رفاه و بانک توسعه تعاون از محل دارایی‌های وزارت کار به تعاونی‌های مسکن کارگری تسهیلات ارزان قیمت بدهند یا زمین رایگان در اختیار تعاونی‌های مسکن کارگری قرار بگیرد، بخشی از سود وام مسکن را کارفرمایان پرداخت کنند، هزینه مجوزهای ساخت برای تعاونی‌ها کاهش یابد یا مصالح ارزان توسط واحدهای تولیدی زیرمجموعه وزارت کار در اختیار تعاونی‌ها قرار بگیرد.

اسدی با بیان اینکه دولت و کارفرمایان از این پیشنهادات استقبال کردند؛ افزود: وزیر کار دستور داد ستاد مسکن کارگری برای عملیاتی کردن این پیشنهادات تشکیل شود که ما اصرار کردیم تشکیل این ستاد باید زمانبندی و نقشه راه مشخصی داشته باشد؛ در نهایت وزیر دستور داد این ستاد ویژه با حضور معاونین وزیر و نمایندگان کارگری و کارفرمایی تا قبل از پایان سال تشکیل شود و استان‌های پایلوت مشخص و کار آغاز گردد.

نماینده کارگران در ارتباط با ترمیم مزد گفت: متاسفانه بازهم ترمیم مزد در دستور کار نشست امروز نبود؛ البته بحث مزد منطقه‌ای فعلاً از دستور کار خارج شده است اما دولت به بحث در مورد ترمیم مزد کارگران رضایت نداد و عملاً زیر بار این مساله نرفتند.

اسدی در پایان تاکید کرد: ما نمایندگان کارگری همچنان تقاضا داریم موضوع ترمیم دستمزد در دستور کارِ یک نشست فوق العاده‌ی شورایعالی کار قرار بگیرد؛ امیدواریم به این مساله توجه کنند و بحران معیشت را جدی بگیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی