|

انگار خدا نشسته وجب به وجب جزیره هرمز رو بوسیده انقدر خوشگله؛ شن ساحلو چرا میخورن

جزیره هرمز از دست جزیره های به شدت دلبر با عجایبی دیده نشده هستش که اپر قفصد سفر در پاییز دارید و به این جزیره نرید، قطعا باخت دادین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایران ما درسته که خیلی ساله دیگه یه جاهای خوشگلش مثل دریاچه ارومیه رو از دست داده و یا خیلی از مناطقش دیگه زیبایی قبل رو ندارند، اما همچنان کشور چهار فصل و زیبایی هاست که خیلی از شهر و طبیعتاش بی نظیر و فوق العاده هستند. یکی از این مناطق زیبا جزیره هرمز می باشد که طرفداران بسیاری هم داره. این جزیره که در خلیج فارس و در هشت کیلومتری بندرعباس قرار داره، شکلی بیضی طور داره و با مساحتی بالغ بر 42 کیلومتر مربع در مجاورت تنگه هرمز می باشد و به دلیل همین موقعیت جغرافیایی که داره به کلید خلیج فارس مشهوره. 

این جزیره مقاصد گردشگری بسیاری داره که شاید در هیچ کجای کشور دیده نشه. شاید براتون سوال بشه چجور فضاهایی منظورمونه که خب باید بگیم در ادامه با این مطلب همراه باشید تا خودتون با چشمای خودتون زیبایی های این جزیره رو ببینید و لذت ببرید. ناگفته نمونه که جزیره هرمز برای سفر به شدت مناسب و جذاب، که خب پاییز هم یکی از بهترین فصل ها برای سفر به هرمز می باشد. در واقع پاییز فصلی ایده آل برای کشف زیبایی‌ های جزیره هرمز است.

اقامتگاه+ماجرا+هرمز

ساحل سرخ هرمز، تنها ساحل خوراکی ایران

استان هرمزگان دارای جزایر بسیاری می باشد که جزیره هرمز یکی از اونهاست و به دلیل ویژگی های خاصی که داراست، به نگین زیبای خاورمیانه تبدیل شده است. ساحل سرخ یا همون ساحل خوراکی در بخش جنوبی جزیره هرمز قرار دارد که از مقاصد گردشگری مهم محسوب می شود و تجربه‌ های بصری و حسی تکرار نشدنی رو برای گردشگران خود به ارمغان می آورد. قدم زدن تو شنای ساحل سرخ و قشنگیه هرمز، به علاوه تماشای طلوع و غروب خورشید و آب‌ بازی تو این ساحل قسمتی از تفریحات موجود در آن می باشد.

حالا چرا رنگ شن قرمزه؟ خاک جزیره هرمز پر از مواد معدنی مختلف هست و رنگ خاک ساحل سرخ هم حاصل ترکیب کانی‌ های مختلف و حضور به شدت زیاد اکسید آهن است.

فرش خاکی، بزرگترین فرش خاکی جهان

الهه نمک، کوهی نمکی میان دره های هرمز

ساحل لاک پشت ها، خانه و محل تخم گذاری لاک پشت ها

جزیره هرمز در حقیقت یک گنبد نمکی فعاله که حضور به شدت زیاد نمک در خاکش باعث شده تا از نظر پوشش گیاهی ضعیف عمل کنه. اما در عوض زیبایی‌ هایی دیگر در ابعادی بسیر بالا دارد. حضور حیوونای بومی این منطقه مثل جبیر (آهو) لاکپشت و پرندگان مختلف، علاقمندان حیات‌ وحش رو به جزیره هرمز میکشونه. 

ساحل نقره ای، شبیه به آسمون پر ستاره روی ماسه های سیاه

دره رنگین کمان، طیف رنگ های مختلف از خاکی طبیعی

گفته بودیم در این جزیره مناطقی دیده میشه که هیچ کجای ایران نیست. دره رنگین کمان از عجایب خلقت است و انسان را مات و مبهوت خود می کند. دیدن رنگین کمان تو آسمون خیلی دور از انتظار نیست اما دیدنش بر روی زمین اونهم در دل کوه ها واقعا جالبه. این چشم انداز با پس‌ زمینه خلیج نیلگون فارس و آسمون آبی هرمز، هر بیننده‌ ای رو محو تماشای خود میکند.

shahrzadbaal_Rainbow-Valley2

دره مجسمه ها، تندیس هایی که با جریان دریا ساخته شده اند

0bcc7180-6c6a-4ccb-8fa4-a678d62c2166_mihmansho

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها