|

از ترم بعد ساختار آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر می‌کند

ساختار فعلی دانشکده‌ها از ترم آینده تغییر پیدا می‌کنند و دیگر دانشکده‌ ای با عناوین و وظایف فعلی وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شست تخصصی بررسی تاسیس دانشکدگان و رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور محمد علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، مدیران کل، روسای واحدها و معاونین پژوهشی و آموزشی در واحد مشهد برگزار شد. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسکانیوز، دکتر علی اکبری در این جلسه با اشاره به روند تاسیس دانشکدگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هدف‌مند سازی و موضوع محوری رشته‌های دانشگاهی، همواره از مقوله‌های مورد تاکید دکتر طهرانچی بوده است که از چند طریق قابل اجراست. 

وی افزود: یکی از راه‌های پیاده‌سازی دانشکدگان موضوعی، اجرای برنامه علمی است که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته جایگاه خوبی در این رابطه در کشور کسب کند. 

علی اکبری خاطر نشان کرد: ساختار فعلی دانشکده‌ها از ترم آینده تغییر پیدا می‌کنند و دیگر دانشکده‌ای با عناوین و وظایف فعلی نخواهیم داشت. عنوان هر دانشکده در حقیقت یک موضوع منتخب بر مبنای چالش‌های بزرگ کشور خواهد بود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که ۷ موضوع اساسی برای تاسیس دانشکدگان این معاونت انتخاب شده، تصریح کرد: دانشکدگان کشاورزی، غذا و فراسودمندها، دانشکدگان معدن، نفت و انرژی، دانشکدگان صنعت ساختمان، دانشکدگان ساخت و تولید قطعات صنعتی، دانشکدگان حمل و نقل و لجستیک، دانشکدگان فضای مجازی، هوش مصنوعی و دانشکدگان علوم و فناوری‌های همگرا و کوانتومی جایگزین ساختار دانشکده‌های فعلی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از دانشکدگان جدید شامل گروه‌هایی با رشته‌ها و اعضای هیات علمی از گروه‌های مختلف قدیمی خواهند بود.

علی اکبری تاکید کرد: وجود ظرفیت‌های گوناگون علمی و صنعتی در حوزه‌های انرژی و هوش مصنوعی در استان خراسان رضوی و خصوصا شهر مقدس مشهد نشان می‌دهد تاسیس این دو دانشکدگان موضوعی می‌تواند منجر به موفقیت‌های خوبی در این زمینه شود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: دانشجویان امانت‌هایی در دست ما هستند که باید نسبت به رشد علمی آن‌ها احساس وظیفه کنیم. بخشی از این مسولیت‌پذیری به انضباط در برگزاری کلاس‌های دانشگاهی و احقاق حقوق دانشجو است. نظارت بر روند آموزشی و اساتید باید به صورت اصولی و دقیق انجام شود تا کاستی‌های موجود رفع شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی