|

ترفند تمیز کردن نقره کدر شده / جواهرات خوشگل یا ظرفای دلبرت سیاه شده خونگی سفیدشون کن

احتمالا شما هم با کدر شدن نقره جات تو خونتون مشکل دارید که در این صورت با استفاده از روش های ساده خونگی میتونید حلش کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- معمولا زیورآلات و یا ظروف و کارد و چنگال هایی که از جنس نقره هستند خیلی زود میتونن سیاه و کدر بشن و اون درخشندگی اولشون رو از دست میدن. این موضوع به دلیل واکنش شیمیایی بین نقره و گوگرد موجود هوا هستش که رخ میده. امروزه بیشتر جواهرات و لوازم جانبی نقره با یک لایه بسیار نازک از رودیوم روکش می‌شوند تا از نقره محافظت کرده و اون رو درخشان تر میکنه. با این حال این لایه محافظ چون نازکه خیلی نمیتونه مانع کامل تیرگی ها بشه و تمیز کاری نقره جات کاریه که باید هرازگاهی انجام بشه.

تازه نقره ها نه تنها با گوگرد موجود تو هوا واکنش دارن، بلکه حتی با عطرها و لوازم آرایش و اسپری مو و کرم دست و لوسیون های پوست هم واکنشی نه چندان جالب داشته باشه. اما اگر شما هم دچار این مشکل شدین بدونید که راحتی میشه با روش های خونگی از شرش خلاص شد و درخشندگی رو بازگردوند. پس با ما همراه باشید.

Untitled

اصلا چجوری از نقره مراقبت کنیم؟

در این مرحله به جهت یه مراقبت معمولی میتونید اون شی نقره رو با آب و مایع ظرفشویی بشویید. به این شکل که چند قطره مایع ظرفشویی رو در آب گرم حل کنید و بعد اون وسیله رو درش بشویید و با دستمال نرم خشک کنید. نقره جات رو در جای خشک و خنک نگه دارید.

از دیگر راه ها تمیز کردن نقره با ترکیبی از فویل آلومینیومی، جوش شیرین و نمک معمولا برای قطعات کوچک و بزرگ نقره به خوبی مؤثره. 

سرکه باز هم تمیز کننده هستش! اینبار برای نقره

سرکه همیشه تمیز کننده خوبی بوده و هست. در ظرفی که میخواید وسیله های نقره رو درش بشویید با یه فویل بپوشانید، بعد یک قاشق غذاخوری نمک و جوش شیرین اضافه کنید. نصف پیمانه سرکه سفید رو داخل ظرف بریزید در حالی که شروع به حباب زدن میکنه، 1 تا 2 پیمانه آب جوش هم بی افزایید. 

برای تمیز کردن نقره جات خود، اون وسیله هایی که کمتر کدر هستند رو به مدت 30 ثانیه در ظرف قرار دهید و اونهایی که کدری بیشتری دارند 3 دقیقه در محلول قرار دهید. بعد وسیله رو با دستکش بردارید و ابشی کنید و خشک بفرمایید.

166

تمیز کردن نقره جات با رب گوجه یا سس کچاپ

در این مرحله بهتره که نقره رو با سس کچاپ تمیز کنید. از این ترفند میشه برای صیقل دادن فلزات کدر شده دیگه از جمله برنج هم استفاده کرد. کمی سس کچاپ یا رب گوجه رو بر روی دستمال بریزید و آروم روی نقره ها بمالید تا کدریشون از بین بره. اگه وسیلتون خیلی کدره پس کاملا سس کچاپ رو روش بریزید و بگذارید تا 15 دقیقه روش بمونه. 

بعد با یه شی نرم مثل مسواک نرم روی آن بکشید تا قسمت های کدر رو به خوبی از بین ببره.

با خمیر دندان نفره رو برق بنداز

واقعا جالبه که خمیر دندون میتونه تا به این اندازه تمیزکننده خیلی از وسایل باشه. از خمیردندون های غیر ژلی و غیر ساینده استفاده کنید و مقدای از اون رو بر روی دستمال یا یک پارچه بریزید. سپس با حرکات دایره ای بر روی وسیله مورد نظر بریزید و بمالید تا جلای لازمه رو پیدا کنه. اجازه بدید تا 5 دقیقه ای بمونه و بعد هم آبکشی کنید و خشک کنید. پس از این مراحل نقره شما مثل روز اول خواهد شد.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها