|

اپل از محصولات کربن خنثی خود پرده برداشت؛ مزایای استفاده از این ماده چیست؟

اپل اولین بسته‌بندی مبتنی بر فیبر خود را رونمایی کرده و اعلام کرده است به گسترش استفاده از مواد بازیافتی در ساخت آیفون ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

اپل در 12 سپتامبر 2023 با معرفی محصولات کربن خنثی، گامی بزرگ در راستای هدف بلندپروازانه خود برای خنثی کردن کربن تمام محصولات خود تا سال 2030 برداشت. این محصولات با استفاده از نوآوری‌های طراحی و انرژی پاک، انتشار کربن را بیش از 75 درصد کاهش می‌دهند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز، اپل اولین محصول کربن خنثی خود را در مجموعه جدید اپل واچ معرفی کرد. این دستگاه با استفاده از نوآوری‌های طراحی و انرژی پاک، انتشار کربن در حین تولید را بیش از 75 درصد کاهش می‌دهند. این نقطه عطف، گامی بزرگ در سفر اپل به سمت هدف بلندپروازانه اپل 2030 برای خنثی کردن کربن هر محصول تا پایان دهه است. به عنوان بخشی از کمپین بزرگ اپل 2030، اپل همچنین به استفاده از چرم در تمام خطوط تولید خود پایان داد، اولین بسته‌بندی کاملاً مبتنی بر فیبر خود را برای سری جدید اپل واچ رونمایی کرده و اعلام کرده است به گسترش استفاده از مواد بازیافتی در ساخت آیفون ادامه خواهد داد. اپل تعهدی دیرینه و ثابت شده برای رهبری مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی دارد. این شرکت رویکرد روشن و دقیقی را برای کربن‌زدایی محصول اتخاذ کرده است که کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سه منبع بزرگ در طول چرخه عمر محصول را در اولویت قرار می‌دهد: برق، مواد و حمل و نقل.

ویژگی‌های اپل واچ کربن خنثی

به نقل از وب‌سایت اپل، اپل واچی که اپل از آن رونمایی کرد دارای ویژگی 100 درصد برق پاک برای تولید و استفاده از محصول، 30 درصد مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر بر حسب وزن، و 50 درصد حمل و نقل بدون استفاده از حمل و نقل هوایی می‌باشد. این تلاش‌های ترکیبی منجر به کاهش حداقل 75 درصدی انتشار محصولات برای هر مدل می‌شود. این شرکت از اعتبارات کربن با کیفیت بالا برای رسیدگی به میزان کمی از انتشار گازهای گلخانه ای باقی مانده استفاده خواهد کرد که در نتیجه ردپای محصول خنثی کربن ایجاد می‌شود. هر اپل واچ خنثی کربن که شامل هر مدل آلومینیومی سری 9 و SE در صورت جفت شدن با یک حلقه اسپورت جدید و اپل واچ اولترا 2 در صورت جفت شدن با یک حلقه جدید تریل یا آلپاین است دارای گواهینامه SCS Global Services، پیشرو در زمینه محیط زیست است.

اپل بر کاهش تهاجمی 75 درصدی در انتشار کلی کربن نسبت به سطوح سال 2015 متمرکز است. اپل با اجتناب از فعالیت‌هایی که کربن تولید می‌کنند، به طور قابل‌توجهی انرژی‌های تجدیدپذیر را در عملیات‌های شرکتی و زنجیره تامین، و طراحی با مواد بازیافتی و تجدیدپذیر، از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۴۵ درصد کاهش داده است، در حالی که همچنان درآمد آن را بیش از ۶۵ درصد در همان دوره افزایش داده است.

رویکرد اپل برای کربن‌زدایی محصولات

1. استفاده از برق پاک: اپل بیش از یک دهه است که به سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در مقیاس بزرگ مشغول است. این شرکت همچنین با شرکای تولیدی خود همکاری می‌کند تا آنها نیز به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر روی بیاورند. به لطف این تلاش‌ها، اپل و تامین‌کنندگان آن در حال حاضر از بیش از 15 گیگاوات انرژی پاک پشتیبانی می‌کنند.

2. استفاده از مواد بازیافتی: اپل در سال‌های اخیر استفاده از مواد بازیافتی در محصولات خود را به طور قابل‌توجهی افزایش داده است. این شرکت اکنون در بسیاری از محصولات خود از مواد بازیافتی مانند آلومینیوم، قلع، مس و پلاستیک استفاده می‌کند. در سری جدید محصولات اپل، استفاده از مواد بازیافتی به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، اپل از چرم در هیچ یک از محصولات خود استفاده نمی‌کند و از مواد جدید بازیافتی مانند FineWoven در برخی از محصولات خود استفاده می‌کند.

اپل همچنین در تلاش است تا بسته‌بندی محصولات خود را بدون پلاستیک کند. بسته‌بندی سری جدید اپل واچ و بند 100 درصد مبتنی بر فیبر است. بسته‌بندی آیفون 15 نیز بیش از 99 درصد مبتنی بر فیبر است. مجموعه جدید محصولات اپل نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در تلاش‌های اپل برای کربن‌زدایی محصولات خود است. با ادامه این تلاش‌ها، اپل می‌تواند به هدف خود برای خنثی بودن کربن در تمام محصولات خود تا سال 2030 نزدیک‌تر شود.

اپل به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حمل‌ونقل

حمل‌ونقل محصولات در سراسر جهان حدود 9 درصد از ردپای کربن جامع اپل را تشکیل می‌دهد.

اپل در حال تغییر حجم بیشتری از محصول را به حالت‌های حمل‌ونقلی کم‌کربن‌تر مانند اقیانوس یا راه‌آهن تغییر می‌دهد. این شرکت همچنین به دنبال نوآوری‌های فنی از جمله استفاده از سوخت‌های جایگزین و وسایل نقلیه الکتریکی است.

سیبسیلب

اپل همچنین در حال سرمایه‌گذاری در حذف کربن با کیفیت بالا از طریق پروژه‌های مبتنی بر طبیعت است. این شرکت اعتبارات کربنی را از پروژه‌هایی مانند احیای مراتع، تالاب‌ها و جنگل‌ها خریداری می‌کند که کربن را از جو حذف می‌کنند. در نهایت، اپل ابزار جدیدی به نام Grid Forecast را معرفی کرده است که به مشتریان کمک می‌کند تا تأثیرات زیست محیطی استفاده از برق خود را درک کنند. این ابزار نشان می‌دهد چه زمانی شبکه برق کاربر دارای منابع انرژی نسبتاً تمیزتر یا کمتر پاک‌تر است.

اپل به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه پایداری، به تلاش‌های خود برای کربن‌زدایی ادامه خواهد داد و امیدوار است که سایر شرکت‌ها و افراد نیز در این تلاش‌ها مشارکت کنند. فراتر از هدف سال 2030، اپل همچنین در حال تلاش برای کاهش 90 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 است. که نیازمند حمایت از اقدامات جمعی از سوی دولت‌ها، مشاغل و افراد برای تسریع پیشرفت جهانی در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی