|

میخوای میرسی خونه یه تیکه دنج و آروم داشته باشی؟ با این ترفندا یه گوشه ژلوفن طور بساز

واسه رسیدن به کنجی دنج تو خونه کلی راه حل جذاب هست که در این مقاله یاد می گیریم چطور به روحمون آرامش تزریق کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما آدما به خونه ای امن و دنج نیاز داریم. چرا که خونه محلی برای استراحت و رشد ما، تخلیه انرژی و فشار های درونی ما، و محلی برای قرار گرفتن در کنار خانوادمون هست. پس قطعا خونه فقط برای چیدمان و خوشگلاسیون نیست، بلکه جاییه که باید گوشه ای دنج و آروم برامون باشه و بتونه ازمون حمایت کنه تا از تمام روزمرگی ها به خونه پناه بریم. 

اما همه خونه ها دنج نیست و گاهی شما تو خونه خودتون حس نا آرومی و استرس دایر. این موضوع جدا از اینکه افراد تو خونه تاثیر گذار هستند، ترکیبات و آیتم هایی که تو خونه به کار رفته هم به شدت موثر می باشند. اگر نمیدونید اون آیتما چه مواردی هستند و دوست دارید تا شما هم گوشه ای دنج داشته باشید پس حتما این مطلب رو همراهی کنید چرا که پاسخ سوال های ذهن شماست.

Untitled

با این ترکیب رنگ ها گوشه ای دنج بساز

قطعا رنگ تو خونه میتونه خیلی مهم باشه. از طیف رنگی لوازم خونه بگیر تا رنگ دیوار ها که بیشتر از هر جایی اهمیت دارند. استفاده از رنگ های طبیعی یکی از بهترین سرمایه گذاری ها برای ساخت گوشه ای دنج و آروم میتونه باشه. مثلا به این فکر کنید که چه رنگی رو دوست دارید و آرومتون میکنه، و البته حس خوبی میده.

مثلا دلتون میخواد از رنگ سفید که حس تمیزی و لطافت میده بهره ببرید یا مثلا سبزی که حس آروم بودن و صلح رو در شما ایجاد میکنه. 

یکی از طراحان بر این نظره که اگه میخواید گوشه ای زیبا با حسی دلنشین داشته باشید از رنگ های سرد استفاده کنید.

Untitled

با گردهمایی گل و گیاهان گوشه ای دنج بساز

گیاهان میتونن تاثیر بسیار زیادی در آروم گرفتن مغز ما داشته باشند، پس قدرت اونها رو در آغوش بگیرید. تصور این رو داشته باشید که کسانی هستند که اخر هفته ها میرن تو گلخونه ها و فضاهای سبز تا قدم بزنن و بر این باورند که گل و گیاه میتونه انرژی اونهارو برای شروع هفته جدید آماده کنه. حالا چه حس خوبیه که بشه تو خونه، کنجی از خونه رو گل و گیاه گذاشت و گردهمایی اونهارو تماشا کرد.

با این کار هم رنگ سبز به خونه اضافه کردین و هم طراوت بخشیدین و هم به تحقیقات ناسا گوش کردین چرا که ناسا بر این نظره گل و گیاه میتونه بر دفع سموم و تولید اکسیژن تاثیری بسزا داشته باشه.

Untitled

Untitled

انرژی آتش در شومینه حسی بی نظیره، گوشه ای دنج بساز

به نظر میرسه همه ما با این تصور که تو فصل سرما کنار شومینه نشسته ایم و چای میخوریم، حس خوبی گرفتیم. حالا شما فکر کنید این تصویر واقعی بشه چقدر میتونه تو آرامش ما تو اون کنج دنج تاثیر گذار باشه؟

تازه حتی اگه شومینه خاموش هم باشه، باز با گذاشتن وسایل تزئینی و یک فرش زیبا کنارش میتونه لحظات خوبی رو به شما هدیه بده.

Futura-5-Woodburning-With-Kids_Christmas

Untitled

با قاب عکس آرامش تزریق کن و گوشه ای دنج بساز

قطعا هر آدمی خونوادش و یا افرادی رو داره که واسش خیلی عزیزی هستند. دیوار خاطره و یا میز خاطره میتونه ایده ای کلاسیک و ناب به جهت ساخت یک کنج دنج باشه و آرامش رو به شما تزریق کنه. 

این روش هم میتونه خونه شما رو خاص کنه و به چیدمان جذابش آروم برای شما بسازه. کتابخونه ای کوچک و یا یک دیوار و شاید هم میزی که فکر می کنید مناسب این کار هستش و میتونید با چیدن قاب عکسهای مختلف از عزیزانتون پر کنید.

Untitled

با این بافت ها در خانه یا اتاق گوشه ای دنج بساز

در مجموع که استفاده از عناصر طبیعی حس خوبی به ما ادما میده، اما همیشه این عناصر طبیعی گل ها نیستند و گاهی با لوازم میتونن این حس رو بدن. مثلا میز و صندلی و تخت چوبی و یا اکسسوری های حصیری و چوبی و شاید هم در کنار اینها استفاده از یک پرده حریر بتونه کامل کننده باشه چرا که نور بتونه شیطنت کنه و از لابه لای پرده بتابه داخل.

Untitled

با استفاده از نورپردازی و یا شمع های دکوراتیو گوشه ای دنج بساز

چند سالی میشه که استفاده از شمع های دکوراتیو در چیدمان و دکوراسیون خونه ترند شدن اما اینکه از اونها به جهت ساختن گوشه ای دنج هم استفاده کنید، پیشنهاد نابیه. 

دیگه اینکه از نور های طبیعی و یا نورپردازی های ریسمانی به هیچ عنوان غافل نشید چرا که میتونن تاثیر مستقیم و قابل توجهی در آرامش شما داشته باشن. البته به شرطی که به درستی ازشون بهره گرفته بشه. 

03-candel-decoration-ideas-homebnc

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها