|

آب و هوای ازمیر + بهترین زمان سفر

اگر قصد سفر به ازمیر را دارید، این مطلب را مطالعه کنید تا با آب و هوای این شهر و بهترین فصل سفر به ازمیر آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

ازمیر یکی از شهرهای بزرگ و زیبای ترکیه است که به چند دلیل مهم شهری توریستی محسوب می‌شود. از جمله این دلایل می‌توان به آب و هوای خوب و نسیم خنک، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و معماری کم نظیر این شهر اشاره کرد. با این حال، اگر با آب و هوای ازمیر آشنا نباشید، ممکن است فصل مناسبی را برای سفر انتخاب نکنید و نتوانید از تمام زیبایی‌های گردشگری و تفریحی آن بهره‌مند شوید.

اگر قصد سفر به ازمیر را دارید، این مطلب را مطالعه کنید تا با آب و هوای این شهر و بهترین فصل سفر به ازمیر آشنا شوید.

بررسی آب و هوای ازمیر در فصول مختلف سال

زمانی که قصد سفر به مقصد گردشگری خاصی را داریم، ابتدا باید با آب و هوای آن منطقه در فصول مختلف آشنا شویم. با انتخاب درست زمان سفر، می‌توانیم بهترین تجربۀ سفر را داشته باشیم و لحظاتی لذت‌بخش را رقم بزنیم.

سفر به ترکیه و تور ازمیر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شهر در فصول مختلف سال دمای هوا، میزان رطوبت و سرعت وزش باد متفاوتی دارد و میانگین دمای هوای آن در هر فصل متغیر است.

آب و هوای ازمیر در فصل بهار

سفر به ازمیر در نوروز انتخاب ایرانی‌های زیادی است. فصل بهار ازمیر را می‌توان بسیار دلچسب و زیبا توصیف کرد. لذت بردن از نوازش باد خنک در کنار تماشای شکوفه‌های بهاری، برای هر توریستی خوشایند است. در اوایل این فصل هنوز بادهای خنک زمستانی را می‌توان احساس کرد. میانگین دمای هوا نیز در طول روز ۱۸ درجه و شب‌ها حدود ۱۰ درجه است. اگر به ظاهر شهرهای اروپایی علاقه‌مند هستید، بهتر است سفر به ازمیر را در بهار تجربه کنید. تماشای بالکن پر از گل خانه‌ها با رنگ‌های تماشایی و کم نظیر، در ذهن بیننده شهرهای اروپایی را تداعی می‌کند.

علاوه بر این، اگر طرفدار فستیوال‌های ترکیه هستید، حتما برای خرید تور ازمیر در بهار اقدام کنید. در این فصل می‌توانید در جشنواره‌های متنوعی مانند جشنواره بادبادک و بهار، جشنواره موزیسین‌های اروپایی، جشنواره توت فرنگی، جشنواره بهشت پرندگان و جشنواره گیلاس طلایی شرکت کنید.

آب و هوای ازمیر در فصل تابستان

هر چقدر به پایان بهار و شروع تابستان نزدیک می‌شویم، هوای ازمیر گرم‌تر می‌شود و رطوبت هوا نیز افزایش می‌یابد. تابستان ازمیر را می‌توان گرم و مرطوب، اما بدون بارش باران توصیف کرد. دمای هوای این شهر در تابستان به صورت میانگین حدود ۲۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است. با این حال، گردشگران زیادی ترجیح می‌دهند سفر به ازمیر در تابستان را تجربه کنند. انتخاب بیشتر این مسافران هم تفریحات ساحلی است. این تفریحات شامل شنا کردن، آفتاب گرفتن، قایق‌سواری و ورزش‌های آبی می‌شود.

با تور ازمیر تابستان 1402 می‌توانید در جشنواره بین‌المللی ازمیر نیز شرکت کنید. این فستیوال ۳۰ روزه است و در آن می‌توان شاهد اجرای انواع و اقسام موسیقی، تئاتر و اپرا بود. البته این تنها رویداد مهم تابستان نیست و چند جشنواره دیگر نیز در این فصل برگزار می‌شوند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به جشنواره برگاما، جشنواره دریای چشمه، جشنواره بازی‌های شبه جزیره‌ای و فستیوال بین‌المللی تئاتر کودکان و جوانان اشاره کرد.

ازمیر در تابستان

آب و هوای ازمیر در تابستان

آب و هوای ازمیر در فصل پاییز

اگر دوست ندارید در فصل‌های شلوغ به ازمیر سفر کنید، فصل پاییز انتخاب مناسبی برای شما است. هر چقدر به پایان تابستان نزدیک می‌شویم، تعداد مسافران و توریست‌های این شهر کمتر می‌شود. بنابراین، اگر سفر به ازمیر در پاییز را تجربه کنید، می‌توانید در آرامش بیشتری به تماشای زیبایی‌های این شهر بنشینید. ماه سپتامبر اولین ماه پاییز است که می‌توان از آن به عنوان زمان مناسب سفر به ازمیر یاد کرد. در این ماه هنوز هوا سرد نشده؛ بنابراین می‌توانید علاوه‌بر لذت بردن از هوای خنک پاییزی، از تفریحات دریایی هم استفاده کنید. طبیعت‌گردی در ماه‌های فصل پاییز، به خصوص سپتامبر، حال و هوای خاصی دارد. در این فصل اگرچه تعداد فستیوال‌ها کمتر می‌شود، اما باز هم امکان شرکت در چند جشنواره پاییزی را دارید.

سفر به ازمیر در فصل زمستان

هوای ازمیر در فصل زمستان سرد و گاهی با بارش برف و باران همراه است؛ بنابراین نمی‌توانید از تفریحات ساحلی این شهر استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که میزان بارش برف و باران در زمستان ازمیر زیاد نیست و میانگین دمای هوا نیز حدودا ۱۱ درجه است. با این حال، تعداد مسافران در این فصل کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که زمستان به ارزانترین زمان سفر به ازمیر تبدیل شود.

اگر شما سفر به ازمیر در زمستان را در برنامه خود قرار دادید، حتما همراه خودتان لباس گرم داشته باشید. شما می‌توانید به سراغ تفریحات سرپوشیده بروید یا از معماری‌های خاص این شهر دیدن کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که جشنواره‌های زمستانی کمی در ازمیر برگزار می‌شوند؛ اما جشن کریسمس و تحویل سال نو میلادی در کشوری خارجی، لذتی فراموش‌نشدنی خواهد داشت.

ازمیر در زمستان

آب و هوای ازمیر در زمستان

بهترین زمان سفر به ازمیر

در بخش قبلی آب و هوای ازمیر در فصل‌های مختلف سال را بررسی کردیم. حالا به این سوال جواب خواهیم داد که بهترین فصل سفر به ازمیر چه وقتی از سال است؟ اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، باید با بهترین زمان سفر به ازمیر آشنا باشید تا بتوانید نهایت لذت را از این سفر ببرید.

عوامل مختلفی در انتخاب بهترین زمان سفر دخیل هستند که مهمترین آن‌ها آب و هواست. اگر می‌خواهید در هوای نسبتا خنک با نسیم ملایم به ازمیر سفر کنید، فصل بهار و پاییز انتخاب مناسب‌تری هستند. این شهر در بهار آب و هوای مطلوبی دارد و زیبایی محیط نیز به خاطر وجود شکوفه درختان، چند برابر است. پاییز ازمیر هم توصیه می‌شود؛ زیرا هوا هنوز سرد نشده و از گرمای سوزان تابستان هم خبری نیست.

از آنجایی که ازمیر شهری پر از فستیوال است، اگر به این دلیل قصد سفر به آن را دارید، بهتر است در بهار و تابستان سفر کنید. جشنواره‌های سرگرم‌کننده و متعددی در این دو فصل در ازمیر برگزار می‌شوند که می‌توانند تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزنند.

با تور ازمیر برسام سیر از آب و هوای بی‌نظیر این شهر لذت ببرید

در این مطلب، آب و هوای ازمیر را در چهار فصل سال بررسی کردیم و متوجه شدیم بهترین و ارزانترین فصل سفر به ازمیر چه زمانی از سال هستند. اگر با مطالعۀ این مقاله، تصمیمتان برای سفر قطعی شده، می‌توانید با تور ازمیر آژانس گردشگری برسام سیر همراه شوید. دراین‌صورت با یک خرید، فرصت اقامت در بهترین هتل‌های ازمیر و رزرو بلیط هواپیما به مقصد این شهر را نیز به خود هدیه خواهید داد.

آژانس مسافرتی برسام سیر، مجری مستقیم تورهای خارجی، به‌ویژه تورهای ترکیه است که بیش از 10 سال در صنعت گردشگری تجربه دارد. اگر قصد دارید بدون تور به این کشور سفر کنید هم می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را از ما بخواهید. فقط کافی است به وبسایت www.barsamseyr.com سر زده و یا با شمارۀ 02148041000 تماس بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی