|

نکات مهم قبل از جراحی کاشت مو که باید بدانید!

یکی از معضلاتی که اکثریت مردم با آن مواجه هستند ریزش مو است. براساس گفته پزشکان ریزش روزانه حداکثر 10 تار مو امری طبیعی بوده و با داروها و…

لینک کوتاه کپی شد

یکی از معضلاتی که اکثریت مردم با آن مواجه هستند ریزش مو است. براساس گفته پزشکان ریزش روزانه حداکثر 10 تار مو امری طبیعی بوده و با داروها و روش های تقویتی می توان از این ریزش ممانعت کرد. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی روش های نوینی در قالب جراحی زیبایی برای درمان ریزش های شدید مو وجود دارد و افرادی که به دلیل این عارضه به طاسی دچار شده اند می توانند با مراجعه به بهترین دکتر کاشت مو از معجزه این درمان زیبایی بهره مند شوند. مجله پزشکا قصد دارد در این مقاله به بررسی نکات مهم قبل از جراحی کاشت مو بپردازد و در این زمینه اطلاعات مفیدی رادر اختیار شما عزیزان قرار دهد با ما همراه باشید.

کاشت موی سر چیست؟

افرادی که به دلیل مسائل ژنتیکی و ارثی و یا ابتلا به بیماری خاص به ریزش مو بیش از حد استاندارد، دچار شده اند می توانند با مراجعه به پزشک متخصص برای درمان این عارضه اقدام کنند. کاشت موی سر نوعی جراحی زیبایی است که در طی فرایند انجام آن بهترین دکتر کاشت مو ریشه های مو را از یک قسمت از بدن، که از مقاومت بالایی در برابر ریزش برخوردارند را به ناحیه تحت درمان پیوند می زند

1

.

سایت پزشکا به عنوان رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی تهران و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه پزشکا سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و لایق شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم.

کاشت موی سر یکی از موثرترین روش های درمان برای ترمیم و بازیابی موهایی است که بعد از ریزش رشد مجدد نداشته اند. این درمان زیبایی برای قسمت های مختلف بدن مانند سر، ابرو، ریش، مژه، سینه و حتی نواحی که دارای زخم های اسکار هستند قابل انجام است.

مراحل کاشت مو چگونه است؟

افرادی که دچار ریزش شدید مو شده اند و به زیبایی خود اهمیت می دهند با کاشت مو می توانند نتیجه مناسب را از این درمان دریافت کرده و با این کار اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. مراحل این درمان زیبایی توسط بهترین دکتر کاشت مو به قرار ذیل است:

  • در اولین مرحله باید مرکز درمانی معتبر و پزشکان متخصص برای این درمان زیبایی را پیدا کنید. توجه داشته باشید که این درمان باید توسط پزشکانی که ازتخصص و تجربه کافی برخوردارند انجام گیرد و تنها از این طریق می توانید نتیجه مطلوب و دلخواه را از درمان کاشت مو دریافت کنید.
  • باید قبل از هر گونه اقدامی با پزشک مشاوره داشته باشید. در جلسه مشاوره بهترین دکتر کاشت مو ناحیه ای که قصد کاشت دارید را معاینه کرده و با توجه به شرایط شما، نوع عمل مناسب رابه شما پیشنهاد می دهد.
  • برای کاشت مو انجام مراقبت ها و دستورالعمل های قبل از عمل که توسط پزشک به اطلاع شما می رسد بسیار حائز اهمیت بوده و در نتیجه نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  • در مرحله آخر فرایند کاشت مو براساس جدیدترین متدهای روز دنیا انجام می شود. پزشک فولیکول های مو را از ناحیه موردنظر برداشته و به ناحیه تحت درمان منتقل می کند. و در پایان این جراحی زیبایی پزشک دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از درمان را به شما توصیه می کند.

2

نکات و دستورالعمل های قبل از کاشت مو

قبل از انجام جراحی کاشت مو همانند سایر جراحی های دیگر برای دریافت بهترین نتیجه از درمان باید دستورالعمل های لازم قبل از عمل را رعایت کنید. برخی از این نکات به قرار ذیل است:

  • از دو هفته قبل از این جراحی زیبایی از مصرف مکمل های و قرص های رقیق کننده خود مانند ویتامین E و آسپرین خودداری کنید.
  • از استعمال دخانیات، مصرف مایعات الکی و کافئین دو هفته قبل از عمل کاشت مو اجتناب کنید.
  • برای تسریع در روند بهبودی بعد از عمل بهتر است قبل از عمل رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
  • از یک هفته قبل از عمل از انجام فعالیت های سنگین ورزشی پرهیز کنید.
  • سعی کنید از چند روز قبل از عمل، هر گونه استرس و اضطراب را از خود دور کنید و خواب منظمی داشته باشید.
  • شب قبل از عمل مواد غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید.
  • روز عمل لباسی که درآوردن و پوشیدن مجدد آن راحت باشد را بپوشید.

3

عوارض جانبی کاشت مو

اگرچه این درمان زیبایی تاثیر بسزایی در جوانی چهره و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد ولیکن همانند سایر جراحی های دیگر با عوارض جانبی کوتاه مدت همراه است. برخی از مهم ترین عوارض جانبی ناشی از کاشت مو که در برخی بیماران مشاهده می شود به قرار ذیل است:

  • سردرد: اغلب افرادی که تحت این درمان قرار گرفته اند سردرد را تجربه کرده اند که کوتاه مدت و کاملا بی خطر بوده و در صورت صلاحدید پزشک می توانند برای تسکین درد قرص مسکن مصرف کنند.
  • نازک شدن مو: در اکثریت جراحی های کاشت مو، ضخامت موها از بین می رود ولی این امر موقتی بوده و بعد ازگذشت چند ماه ضخامت مو به حالت اولیه باز می گردد.
  • تورم: در اطراف پیشانی و چشم بیمار ممکن است تورم ایجاد گردد که جای هیچگونه نگرانی نبوده و پزشک داروهایی را برای کاهش تورم تجویز کرده و بعد از گذشت چند روز کاملا بهبود می یابد.
  • خارش: در ناحیه تحت درمان ممکن است چند روزی خارش داشته باشد که با شست شوی مکرر موها این عارضه از بین می رود.
  • عفونت: بهترین دکتر کاشت مو به منظور جلوگیری از بروز عفونت بعد از این درمان زیبایی داروهای آنتی بیوتیک را برای بیمار تجویز می کند.
  • کیست: در نواحی که کاشت مو انجام شده ممکن است کیست ایجاد شود که این عارضه به ندرت رخ می دهد و پزشک برای درمان آن داروی مناسب را تجویز می کند.

کلام آخر

از این که ما را تا آخر این مقاله همراهی کردید از شما سپاس گزاریم ، شما می توانید با مراجعه به سایت پزشکا و مقاله بهترین دکتر کاشت مو لیست بهترین پزشکان را ببینید و بهترین پزشک و مرکز خود را انتخاب کنید ، سایت پزشکا بهترین انتخاب برای یافتن بهترین دکتر کاشت مو برای شما دوستان است.

منبع :(pezeshka.net)

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی