|

پاداش داریم تا پاداش؛ به فوتبالیست حواله ورود خودرو دادن به یکی قوری کتری!

ملی پوشان فوتبال حواله ی خودرو 20 هزار دلاری که پاداش صعود به جام جهانی بود را با دلخوری پس فرستاده و وعده ی پاداش بزرگ تری را دریافت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ماجرا از هفتم بهمن ماه 1400 شروع شد. زمانی که بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران توانستند با کسب پیروزی مقابل عراق و در فاصله ی سه دیدار مانده به پایان مرحله مقدماتی، نخستین تیم آسیایی باشند که وارد جام جهانی می شود.

ملی پوشان که اینبار توانسته بودند صعود درخشانی به جام جهانی داشته باشند، خواستار دریافت پاداشی ویژه از جانب مسئولان کشوری و فدراسیون فوتبال بودند اما طبق ادعای خود بازیکنان اوایل نسبت به درخواست آنها بی توجهی می شد. بنابراین اقدام به انتشار اعتراض خود در فضای مجازی کرده و در نهایت دو ماه مانده به جام جهانی موفق شدند که کارشان را تا حدودی در این مورد پیش ببرند. نتیجه تا اینجای کار اینطور شد که مسئولان کشوری به آنها وعده ی دریافت مجوز ورود خودرو خارجی را دادند و این وعده پیش از دیدار آنها در برابر آمریکا عملی شد تا ملی پوشان ایران بتوانند روحیه ی خود را قبل از ورود به زمین بازی چند برابر کرده و احتمالا پر افتخار از آن خارج شوند. لازم به ذکر است که بعد از صعود ملی پوشان به جام جهانی 2014 این دومین بار بود که چنین پاداشی به آنها تعلق می گرفت.

اما قصه موفقیت کاملا وارونه رقم خورد. تیم ملی ایران با دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا از دور بازی ها خارج شد و شاید تنها  اتفاق خجسته ای که در این بین افتاد همین بود که شاگردان کی روش توانستند حواله ی ورود یک خودروی خارجی را از آن خود کنند.

قصه اما همینجا به پایان نرسید.ظاهرا آنچه پیش از بازی ایران – آمریکا به دست بازیکنان تیم ملی رسید برای سقف بلند توقعاتشان راضی کننده نبوده است. چرا که مدعی بودند قبلا وعده بیش از اینها به آن ها داده شده بوده و حالا حق ورود یک خودرو با سقف حدود 20 هزار دلاری که مشمول پرداخت مالیات و هزینه های دیگر هم می شود را بدعهدی می دانند. لذا برخی از بازیکنان که این حواله را باز نموده بودند به سایرین هم اطلاع دادند و طی تصمیمی جمعی آن را برگرداندند.

اما ظاهرا جلب نظر و دلجویی از این بازیکنان به اندازه ای اهمیت داشت که بار دیگر مسئولان با وعده ای جدید اعلام کردند که به زودی حواله ی واردات بدون محدودیت را البته تنها به آنهایی که در صعود به جام جهانی نقش داشتند خواهند داد اما جوری که از ظواهر امر پیداست تا کنون در این خصوص از جانب آن ها هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بیرانوند

به هر جهت، چه این وعده عملی شود و چه در حد همان بازگرداندن به مسئولان باقی بماند، نکته ای را در قصه ی خود جای داده است که شاید پرداختن  به آن پر هم بی راه نباشد و آن هم توجه چند برابری به فوتبال در قیاس با ده ها رشته ی ورزشی دیگر است که گاها ورزشکاران فعال در آن، افتخار کسب مدال های طلای جهانی در برابر رقبای بزرگ خود را پیدا کرده و سپس هیچ خبری از پاداش های آنچنانی نیست.

به عنوان مثال می توانیم به پاداش 5 میلیون تومانی ناهید کیانی بعد از قهرمانی تاریخ سازش اشاره کنیم. ناهید کیانی با انتشار تصویری در صفحه ی اینستاگرامش از این پاداش استانداری تهران تشکر و قدردانی کرد. اما پاداش عجیبی که به سارا عبدالملکی دارنده مدال نقره پاراکانوئینگ داده شده است از تمام این موارد تامل بر انگیز تر است و آن هم هدیه ای است که به یک قوری و کتری خلاصه می شود. این ورزشکار با انتقادی تند از شورای شهر و شهرداری محمد شهر بیان داشت: این همه تلاش کردم تا با قوری و کتری مسخره‌ام کنند؟

طبق اظهاراتی که این ورزشکار داشته است بعد از باز کردن هدیه تا ده روز ناراحت بوده. با او تماس می گیرند و می گویند اگر مدل کتری و قوری را دوست نداری عوضش کن. عبدالملکی که دلخوری اش را به آنها اعلام کرده بود در ادامه بیان داشت: گفتم هدیه‌ تان را بازنشر و از شما تشکر می ‌کنم اگر کار قشنگی کرده‌اید! اما به او گفته می شود که دست نگهدارد و با او صحبت خواهد شد. از آنجایی که همچنان بعد از ده روز حتی در حد عذرخواهی نیز خبری از کسی نشده است، تصمیم می گیرد که خودش دست به کار شود. این ورزشکار در ادامه گفت: این موضوع تنها در مورد من نبوده  و وقتی موضوع هدیه را اطلاع ‌رسانی کردم سایر ورزشکاران هم گفتند به آن‌ ها بشقاب یا لیوان داده‌ اند. آن‌ها صدایشان در نیامده اما من صدایم درآمده است.

از خلاصه ی سخنان سارا عبدالملکی اینطور پیداست که چنین عملکردهایی را در برابر ورزشکاری که سالها تلاش کرده و برای کشورش افتخار آفریده شایسته نمی داند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی