|

اطلاعیه مهم و فوری صندوق بازنشستگی کشوری امروز چهارشنبه 31 خرداد

صندوق بازنشستگی کشوری یک اطلاعیه مهم صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد
2

صندوق بازنشستگی کشوری یک اطلاعیه جدید صادر کرد. صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای، نحوه ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری را اعلام کرد. مهلت و شرایط ثبت‌نام بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد. صندوق بازنشستگی کشوری آخرین مهلت ثبت‌نام و حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری را اعلام کرد. جزئیات پرداخت مطالبات و معوقات حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از عرشه آنلاین؛ صندوق بازنشستگی کشوری از تسهیلات و خدمات جدید برای بازنشستگان خبر داد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات بیمه تکمیلی بازنشستگان، پرداخت هزینه‌های مراکز درمانی و تسریع در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان را اعلام کرد.

اطلاعیه مهم صندوق بازنشستگان کشوری

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت‌نام و حذف و اضافه «بیمه تکمیلی» بازنشستگان کشوری امروز به پایان می‌رسد.

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «سامانه بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی جهت عضویت، افزایش و انصراف تا پایان ساعت ۱۲ امشب (۳۱ خردادماه) باز بوده و پس از آن امکان افزایش یا انصراف در این سامانه وجود ندارد.

از این رو کلیه بازنشستگان، از کارافتادگان و وظیفه‌بگیران می‌توانند، تا پایان امروز با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی به آدرس sabasrm.ir نسبت به ثبت درخواست انصراف یا برقراری بیمه تکمیلی خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.

بازنشستگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری با شماره ٢۵٠٠-٠٢١ تماس برقرار کنند.»

قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری با مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: اولویت نخست صندوق بازنشستگی «درمان و سلامت بازنشستگان» است.

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی با «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ترکی در این نشست اولویت نخست صندوق بازنشستگی کشوری را موضوع درمان و سلامت بازنشستگان دانست و افزود: هیچ بازنشسته‌ای نباید دغدغه هزینه‌های درمان را داشته باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری  گفت: علاوه بر مراکز دولتی و خصوصی فعلی، شرکت طرف قرارداد باید به صورت ویژه با مراکز درمانی تامین اجتماعی و خصوصی دیگر هم قرارداد منعقد کند تا بازنشستگان بتوانند از خدمات ویژه این مراکز نیز بهرمند شوند.

ترکی همچنین به منظور بررسی مشکلات بازنشستگان استان هرمزگان از جمله بیمه تکمیلی بازنشستگان با روسای کانون‌های بازنشستگان هرمزگان و مدیر شرکت آتیه سازان استان هرمزگان دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست تخصصی که در ساختمان مدیریت استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به مسائل بیمه تکمیلی بازنشستگان بر پرداخت هزینه‌های مراکز درمانی و تسریع در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، لزوم ایجاد بیمه تکمیلی کارآمد، پیگیری و اجرای ماده۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت مطالبات بازنشستگان و اجرای ماده۳۰ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

توضیحات جدید درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درآمد پایدار تاسیس شده‌اند، گفت: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیر تخصصی است. بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیر مجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که ۳۱ خرداد در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، عنوان کرد: در کشور ۱۹ صندوق بازنشستگی در حال فعالیت هستند که یکی از آن‌ها صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مستمری بگیر است که با احتساب خانواده این افراد جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفری را شامل می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: از این یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حدود یک میلیون نفر بانشسته آموزش و پرورش هستند، حدود ۲۳۰ هزار نفر بازنشستگان وزارت بهداشت و بقیه هم بقیه دستگاه های اجرایی هستند. فلسفه ایجاد صندوق های بازنشستگی برای ارائه خدمات به بازنشستگان است، ما به علت عدم برنامه ریزی مناسب در طی ۵ دهه گذشته ناترازی در صندوق های بازنشستگی را شاهد هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه مأموریت اول ما در حوزه خدمات اجتماعی و رسیدگی به معیشت و بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان است، اظهار کرد: در این حوزه با اجرای طرح بیمه سلامت بخشی از مشکلات ما کم شده و در صندوق هم بحث بیمه تکمیلی را دنبال می کنیم و از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان در بخش بیمه تکمیلی هزینه شده است.

ترکی با بیان اینکه ماموریت دیگر ما رفع دغدغه‌های بازنشستگان است، گفت: بزرگ‌ترین دغدغه امروز خانواده اشتغال فرزندان است و پیش بینی ما این است که حدود ۱۵۰ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان نیاز به اشتغال دارند که در شرکت های زیر مجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان باز نشستگان داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اولویت دادن فرزندان بازنشستگان در تامین مسکن توسط دولت، افزود: ما بین کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور ارتباط خوبی برقرار کردیم و در بحث حرفه آموزی جدید نیز در رشته‌های مختلف اقدام کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درآمد پایدار تاسیس شده‌اند و سالانه ده درصد از هزینه ها را جبران می‌کند، افزود: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیر تخصصی در آن‌ها است. بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیر مجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

رونمایی از نشان ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از رونمایی از نشان ویژه بازنشستگان کشوری در روز ۲۵ ذی الحجه خبر داد و گفت: قرار است کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، نمایندگانی از بازنشستگان و همچنین نمایندگانی از صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل شود تا به مطالعه جزئیات برنامه هفتم توسعه بپردازند.

نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با تعدادی از کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور که با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیران زیرمجموعه صندوق و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ساختمان صندوق برگزار شد، با مهم برشمردن برنامه هفتم توسعه، به عنوان چهارمین برش از سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و در راستای تحقق گام دوم انقلاب، گفت: برای پیگیری همه دغدغه‌های بازنشستگان در ارتباط با موارد مطرح در سند برنامه هفتم، کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس و بازنشستگان تشکیل می‌شود تا با مشورت و تشریک مساعی به نتایج مفید و سازنده‌ای برسیم.

گفتنی است مهدی عیسی زاده، عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مجید انصاری، نماینده نورآباد ممسنی و سخنگوی فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی مجلس و ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند و ضمن استقبال از تشکیل این کارگروه با حضور بازنشستگان، برای بررسی و اصلاح بندهای مرتبط با بازنشستگان در سند برنامه هفتم توسعه اعلام آمادگی کردند.

ه گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، همچنین اعضای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور به بیان مطالبات و نقطه نظرات خود پیرامون بندهای مرتبط با بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه پرداختند که از جمله مطالبات مطرح شده، می‌توان به اعمال گروه ارفاقی مربوط به سال ۹۹، حق مناطق جنگی، ساماندهی آیین نامه اجرایی کانون‌های بازنشستگی، صدور کارت شناسایی سراسری برای بازنشستگان، متناسب سازی حقوق، بیمه تکمیلی، غربالگری درمانی، حق ایثارگری، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و کمک هزینه‌های سفر و گردشگری بازنشستگان اشاره کرد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • یعلی ارسالی در

    برای بازنشستگان گرم نخواهد شد همش شعار میدهند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی