|

اولین برفِ سال ۱۴۰۲ در این استان‌ها می‌بارد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود یک سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روز جاری خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود یک سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روز جاری خبر داد و گفت: دامنه فعالیت‌ این سامانه فردا به دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان می‌رسد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی پنج روز آتی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، گفت: امروز یکشنبه ( ۲۸اسفندماه) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های واقع در نوار غربی بارش آغاز خواهد شد که در ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: دوشنبه (۲۹ اسفندماه) دامنه فعالیت سامانه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان است که در این مناطق احتمال رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در ضمن با شمالی شدن جریانات بر روی غرب دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران رخ می‌دهد، گفت: در روزهای سه‌شنبه (اول فروردین ماه) و چهارشنبه (دوم فروردین ماه) گستره فعالیت سامانه کل کشور را فرا می گیرد. همچنین در روز سه‌شنبه در شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین، البرز، تهران، غرب مازندران و شرق گیلان مقدار بارندگی شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه در شمال سمنان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب کرمان رگبار و رعد و برق، رگبار تگرگ و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه (سوم فروردین ماه) فعالیت سامانه در شرق کشور خواهد بود که در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش شدید است، اظهار کرد: همچنین از بعدازظهر پنجشنبه با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های واقع در این مناطق افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی