|

این استان‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

امروز برای گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل بارش باران و برای دامنه ها و ارتفاعات زاگرس بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: امروز برای گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل بارش باران و برای دامنه ها و ارتفاعات زاگرس در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش برف و باران پیش بینی شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه در استان های گیلان، مازندران، نوار شرقی اردبیل بارش باران و در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش برف و باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: جمعه بارش در استان های ساحلی دریای خزر شدت یافته و در بخش هایی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و همچنین ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی وزش باد و در نواحی مرتفع بارش برف انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه در برخی مناطق واقع در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخشهایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می دهد.

ضیاییان همچنین این را هم گفت که دوشنبه در استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، جنوب یزد، کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه جمعه در نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی یزد، شرق سمنان، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شنبه در نوار شرقی کشور (به ویژه منظقه زابل) در بعضی ساعات، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود، خاطر نشان کرد: جمعه در اردبیل، استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شنبه در شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۸ درجه کاهش می یابد و از امروز تا شنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۵ اسفند ) قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۶ اسفند ) نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۴ اسفند) و فردا جمعه ( ۵ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (۴ اسفند) شهرکرد و کرمانشاه با دمای ۴- درجه سانتیگراد و طی فردا جمعه ( ۵ اسفند) اردبیل با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها