|

معرفی دستگاه تخمه پزی و انواع دستگاه بسته بندی آجیل

در این مقاله سعی می کنیم شما را با دستگاه تخمه پزی آشنا کنیم و به معرفی انواع دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار بپردازیم. همچنین شرایط درآم...

لینک کوتاه کپی شد

در این مقاله سعی می کنیم شما را با دستگاه تخمه پزی آشنا کنیم و به معرفی انواع دستگاه بسته بندی آجیل و خشکبار بپردازیم. همچنین شرایط درآمدزایی کار فرآوری تخمه و آجیل را به طور مفصل شرح دهیم.

برای تفت و بو دادن تخمه از دستگاه های تفت حلزونی استفاده می شود. قیمت دستگاه تخمه پزی با توجه ظرفیت(5 کیلو گرم به بالا)، جنس بدنه(استیل یا آهن) و میزان ظرفیت آن مشخص می شود.

دستگاه تفت تخمه چیست؟

دستگاه تخمه پزی که به آن دستگاه تفت آجیل و خشکبار هم می گویند، از جمله تجهیزات مهمی است که با استفاده از آن در کارگاه ها و کارخانه های نیمه صنعتی و صنعتی، تخمه، آجیل، بادام یا پسته را بو و تفت داد.

d4ed6328-ad4f-44df-8e09-5b7759a71dd6

انواع دستگاه تخمه پزی

برای تفت و بو دادن تخمه از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که در اینجا ما به توضیح آن می پردازیم:

دستگاه تفت تخمه حلزونی

این مدل دستگاه با تنوع بالا و با تناژهای تولیدی مختلف طراحی و ساخته می شود و برای پختن، تفت دادن و برشته کردن انواع خشکبار، تخمه پزی و آجیل مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل توجه و استقبال زیاد مردم کشورمان از خشکبار و تنقالات به ویژه در شب یلدا و ایام عید، سودآوری تولید این محصولات روز به روز افزایش یافته و جنبه اقتصادی بیشتری دارد.

دستگاه تفت خشکبار

این دستگاه نیز در تناژهای بالا قابل طراحی و ساخت است و برای تفت انواع تخمه، بادام هندی، بادام، بادام زمینی، پسته و غیره کاربرد دارد.

دستگاه شور کن تخمه و آجیل و خشکبار

این دستگاه برای شور کردن و طعم زدن آجیل در تناژ بالا استفاده می شود. محصولاتی در این دستگاه قرار می گیرند که حساس به ضربه نباشند. شورکن به صورت افقی ساخته می شود و امکان تخلیه اتوماتیک برای آن نیز وجود دارد.

دستگاه طعم زن

دستگاه طعم زن از دستگاه هایی است که در خط فرآوری و بسته بندی تخمه و خشکبار برای طعم دهی و رنگ دهی به انواع محصولات که حساس به ضربه نظیر پسته و بادام هندی هستند، کاربرد دارد.

طعم های مختلف به صورت مایع در این دستگاه به محصولات اضافه می شود و با هوای داغ و لرزش سرند کردن این کار انجام می شود.

دستگاه خشک کن خشکبار

دستگاه خشک کن خشکبار و تخمه برای خشک کردن انواع تخمه و آجیل در تناژهای مختلف طراحی و ساخته می شود و گرمای لازم برای خشک کردن محصول توسط سوخت مصرفی گاز یا گازوئیل پس از طعم دار کردن و شور کردن محصول استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی تخمه و آجیل

هنگام خرید دستگاه بسته بندی برای محصولات مختلف باید به نکاتی توجه شود از جمله:

  • نوع محصول و جنس آن در انتخاب دستگاه بسته بندی اهمیت دارد. (گرانول، مایع یا پودر بودن محصول)
  • شکل و نوع بسته بندی باید در نظر گرفته شود(پاکت سلفونی، قوطی، بطری، کارتن یا …)
  • فضایی که در اختیار دارید و قرار است در آن بسته بندی را انجام دهید.
  • حجم تولید محصول در روز نیز از مواردی است که بر روی انتخاب دستگاه بسته بندی اثر گذار است.
  • میزان بودجه ای که برای کار بسته بندی در نظر گرفته اید.

با توجه به همه این موارد میتوان دستگاهی مناسب را تهیه کرد. برای بسته بندی تخمه و آجیل که جزو محصولات گرانولی هستند از دستگاه توزین و یا دستگاه پرکن اتوماتیک و نیمه اتومات استفاده می شود.

دستگاه توزین

یکی از مناسب ترین دستگاه برای بسته بندی تخمه و آجیل، دستگاه توزین دار است که با سرعت بالا و تناژ های مختلف، توانایی بسته بندی محصولات پاکت های سلفونی مختلف را دارد.

5d48f24e-d5b8-466c-89a7-6330d7f49ff0

دستگاه پرکن گرانول

بسته بندی آجیل و انواع تخمه ها در ظرف و قوطی ها و یا پاکت های آماده را می توان با دستگاه پرکن گرانولی انجام داد. این دستگاه کار وزن گیری و پرکردن محصولات در ظرف و بسته ها را انجام می دهد.

دستگاه پرکن قوطی ، کیسه، جعبه و یا بطری مناسب برای پر کردن انواع مواد گرانولی، پودری و مایع در قوطی ها، کارتن ها و جعبه های مختلف است. شرکت آراد ماشین با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات بسته بندی در زمینه مواد غذایی در تهران مشغول به فعالیت می باشد.

راه اندازی کارگاه تخمه پزی و آجیل پزی

با راه اندازی تخمه پزی و آجیل پزی می توان شور کردن و تفت دادن انواع تخمه شامل تخمه کدو، آفتابگردان، ژاپنی، بادام، پسته را تولید نمود و در تجهیزات خشکبار فروشی ها، آجیل فروشی ها به کار برد.

با استفاده از دستگاه های نام برده می توان یک کارگاه صنعتی را راه اندازی نمود و کسب و کار خود را با سود بالایی آغاز کرد.

چند نکته طلایی هنگام خرید دستگاه تفت تخمه و آجیل

با توجه به تنوع بالایی که در ظرفیت های دستگاه تفت و آجیل و هم چنین دستگاه هایی که در خط فرآوری این کسب و کار لازم است تهیه و خریداری شوند، مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشت به شرح زیر است:

  • توجه به کیفیت دستگاه و امتحان کردن دستگاه قبل از خرید
  • دیدن آموزش های لازم کار با دستگاه توسط کارشناسان
  • اطمینان از داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

قیمت دستگاه تخمه پزی

دستگاه تخمه پزی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند و شرکت آراد ماشین دستگاه های مورد نیاز تخمه پزی را با کمترین سود و قیمت مناسبی ارائه می کند.

از جمله فاکتورهایی که در قیمت دستگاه تخمه پزی تاثیرگذار هستند به شرح زیر است:

  • ظرفیت ورودی دستگاه
  • جنس دستگاه
  • مصرف سوخت دستگاه
  • کیفیت و مواد اولیه ای که در ساخت دستگاه به کار رفته
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • و غیره

درآمد شغل تخمه پزی در ایران

به دلیل وجود شرایط کشت و موقعیت مناسبی که ایران دارد، شهرهای مختلفی در ایران هستند که به صورت انبوه انواع تخمه و آجیل را تولید می کنند. در دسترس بودن منبع اصلی به صورت عمده نه تنها مسیر را برای کسانی که به این نوع از کسب و کار علاقه دارند، فراهم کرده است بلکه با خرید عمده و مستقیم از باغدار می توان هزینه ها را به مراتب کاهش داد.

هم چنین عرضه محصولات بصورت بسته بندی شده ارزش افزوده خوبی داشته و هنوز بازار بسته بندی این محصولات در ایران اشباع نشده و میتوان با استفاده از دستگاه های بسته بندی و کمی نوآوری و خلاقیت بازار را در دست گرفت.

با این احتساب درآمد حاصل از راه اندازی کارگاه تخمه پزی بسیار مناسب است و افرادی که قصد شروع این کسب و کار را دارند با دانش اولیه و خرید دستگاه از شرکت های معتبر می توانند به سود بالایی دست یابند.

a407e711-c487-4e57-8dbd-9aefc14cb618

کلام پایانی

اگر به فکر درآمد زایی از طریق فرآوری و بسته بندی آجیل و خشکبار هستید بهتر است پیش از ورود به این کار تحقیقات لازم را انجام دهید. خرید دستگاه ها و تجهیزات لازم برای ورود به این کار و موفقیت در آن بسیار مهم است. انتخاب دستگاه تخمه پزی یا همان دستگاه تفت تخمه و آجیل، دستگاه های طعم زن و خشک کن و در نهایت دستگاه بسته بندی تخمه می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت دستگاه تخمه پزی و دستگاه بسته بندی را در سایت aradmachinery.com مشاهده نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی