|

از جذابیت های حیات وحش؛ گراز بیچاره که طعمه عقاب شد و لای چنگال های قدرتمندش دوام نیاورد

یک عقاب جنگی در حمله‌ای غافلگیر کننده یک بچه گراز را شکار کرد و با چنگال قدرتمندش این حیوان بی دفاع را کشت.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز-  وقتی در حیات وحش هستید، همیشه باید برای چیز‌های کوچک توقف کنید، زیرا هرگز نمی‌دانید که یک رؤیت ممکن است به کجا منجر شود! برای این گروه، توقف برای خانواده‌ای از گراز‌ های زگیل‌دار منجر به تماشای یک کشتار می‌شود! نظیم محمد، ۴۹ ساله که در پارک ملی کروگر این اتفاق را مشاهده کرده گفت: در یک رانندگی آرام و بدون حادثه در امتداد S۱۱۴ بود، جایی که من در حال فیلمبرداری از ایمپالا و تعدادی فیل در طول مسیر بودم، قبل از اینکه با خانواده‌ای از گراز‌ ها روبرو شوم.

زمانی که گراز‌ها از زیر درختی به درخت دیگر می‌دویدند، به فیلم‌برداری ادامه دادم. من و خانواده ام کاملاً از حضور یک عقاب جنگی بی اطلاع بودیم تا زمانی که گراز‌ ها در فضای باز از جاده عبور کردند.

پسرم اولین بار بود که متوجه ورود عقاب از سمت چپ شد و خوشبختانه من دستم را ثابت نگه داشتم و گراز‌ ها را در فوکوس نگه داشتم. فقط یک بار که عقاب هدف خود را شکار کرد، متوجه شدم که چه رؤیت قابل توجهی را گرفته بودم! هیجان طبیعتاً همه را فرا گرفت... با وجود ماشین‌های زیادی که برای بررسی متوقف شدند اما بلافاصله بعد از آن رفتند، ما ماندیم.

دو ساعت بعد، هنگامی که عقاب جنگی دوباره از درخت نزدیک به پایین پرواز کرد، گراز کوچک را در چنگال خود محکم کرد و آن را به بوته‌ای نزدیک برد. این مشاهده حتی نادرتر از کشتن گربه‌های بزرگ است، زیرا فیلم‌های بسیار کمی از کشتن عقاب‌های جنگی در پارک کروگر وجود دارد.

این پناهگاه شگفت‌انگیز حیات‌وحش که ما آن را پارک ملی کروگر می‌نامیم، می‌تواند پیش پا افتاده‌ترین و بی‌حادثه‌ترین منظره را به چیزی به یادماندنی تبدیل کند، البته اگر کسی صبور باشد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها