|

معرفی بهترین مکان های تفریحی کیش

قصد داریم درباره دیدنی‌های کیش اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم، تا چنانچه به این جزیره سفر کردید بتوانید طبق یک برنامه ریزی مناسب به…

لینک کوتاه کپی شد

اگر تاکنون به جزیره زیبای کیش سفر نکرده و مروارید خلیج فارس را از نزدیک ندیده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این سفر برنامه‌ای را در نظر بگیرید. زیرا مکان‌ های تفریحی کیش می‌تواند برای شما حس بسیار هیجان انگیز و پر خاطره‌ای را به ارمغان آورد. ما در این مطلب قصد داریم درباره دیدنی‌های کیش اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم، تا چنانچه به این جزیره سفر کردید بتوانید طبق یک برنامه ریزی مناسب به مکان‌هایی که دیدار از آن‌ها برای شما لذتبخش است سر بزنید.

مکان های تفریحی کیش

درباره جزیره کیش

این جزیره زیبا در استان هرمزگان، جنوب ایران و در خلیج فارس واقع شده است و ۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. آب و هوای کیش گرم و مرطوب است و متوسط دمای سالانه آن به ۲۶.۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

در سرشماری سال 1395 تعداد جمعیت این شهر 40 هزار نفر ثبت شد. از دیگر ویژگی‌های کیش می‌توان به سوغات آن اشاره کرد که شامل ماهی جنوب و غذاهای دریایی، شکلات و قهوه و ... می‌شود؛ به طوری که این مواد خوراکی که نام بردیم را در کیش می‌توانید نسبت به شهرهای دیگر ارزان‌تر خریداری نمایید.

چرا به این جزیره کیش گفته می‌شود؟

در گویش مردمان بومی این جزیره، به کانال عمیقی که محل خروج آب از قنات ‌باشد، «کیش» گفت می‌شود. کیش تنها جزیره‌ای در خلیج فارس است که قنات آب شیرین دارد؛ به همین دلیل نام کیش را برای آن برگزیده‌اند. جزیره کیش در زمان پادشاهان ایلام و آشور از اهمیت زیادی برخوردار بود. به عنوان مثال: بیشتر کشتی‌های دوران باستان مستقیما از شوش و رودخانه کارون به خلیج فارس می‌آمدند و از خلیج فارس به سواحل شمالی حرکت می‌کردند. 

نکته جالب دیگری که درباره جزیره کیش باید به آن اشاره کرد، کیفیت مرواریدهای کیش است که بسیار معروف می‌باشد. در قرن ۱۴ میلادی، کیش رو به زوال رفت. در دوره پهلوی، به عنوان مکانی نیمه خصوصی برای شاه و مهمانانش توسعه یافت که برای آن یک فرودگاه بین‌المللی، هتل‌های لوکس و حتی یک کازینوی بزرگ در نظر گرفته شده بود. این جزیره چندین بار خریداری و فروخته شد اما بعدها توانست با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی که دارد به عنوان یک مرکز بین‌المللی گردشگری و تجاری در نظر گرفته شود. در سال 1392 این جزیره با عنوان منطقه آزاد کیش معرفی شد و توانست به سرعت توسعه یابد.

آب و هوای کیش چگونه است؟

هوای کیش گرم و مرطوب است و همان طور که پیشتر اشاره کردیم متوسط دمای سالانه آن به ۲۶.۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. آب و هوای این جزیره تحت تاثیر توده‌های هوای شمال غربی و جنوب قرار دارد و میزان بارش باران در این جزیره کم است. در ماه‌های زمستان باران بیشتر به صورت رگباری می‌بارد. در تابستان از رطوبت بالایی برخوردار است به طوری که این میزان به 100 در 100 می‌رسد. شاید با توجه به آنچه درباره آب و هوای جزیره کیش ذکر کردیم این سوال در ذهن شما ایجاد شود که پس چه زمانی برای سفر به کیش مناسب‌تر است؟

بهترین زمان برای سفر به جزیره‌ کیش فصل بهار و فصل پاییز است که بادهای موسمی در این فصول، آب و هوا را خنک‌تر می‌کنند. در زمستان آب و هوای جزیره معتدل شده و رطوبت هوا به شدت کاهش می‌یابد؛ در نتیجه می‌توان گفت که از اواخر پاییز تا اوایل بهار آب و هوای معتدلی را در این منطقه شاهد خواهید بود. برای سفر به جزیره کیش باید بلیط کیش را تهیه کرده و به این طریق وارد این جزیره شوید.

بازارهای کیش

مکان های تفریحی کیش کدامند؟ 

ما در ادامه این بخش قصد داریم درباره مکان‌های تفریحی کیش اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

اسکله تفریحی کیش 

این اسکله یکی از مکان‌های تفریحی کیش به شمار می‌آید که در قسمت شرقی جزیره واقع شده و 437 متر طول و 18 متر عرض دارد. این اسکله در سال ۱۳۸۵ هجری شمسی افتتاح شده و می‌توان با قدم زدن بر روی آن علاوه بر دریافت حس آرامش، از مناظر زیبای اطراف نیز لذت برد.

کشتی یونانی

کشتی یونانی 

حتما در بیشتر عکس ها و ویدئوهایی که از جزیره کیش گرفته می‌شود کشتی یونانی را دیده‌اید این کشتی در جنوب غرب جزیره قرار دارد و بهتر است زمان غروب و طلوع آفتاب را برای تماشای آن انتخاب کنید. این کشتی توسط کشتی‌سازی ویلیام همیلتون و شرکا در سال ۱۹۴۳ در شهر پورت گلاسگو اسکاتلند ساخته شد و در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی با انبوهی از ذخایر نفتی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش (در نزدیکی روستای باغو) به گل نشست. 

 

ساحل مرجان

این منطقه نیز یکی از مکان‌ های تفریحی کیش به شمار می‌آید که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این منطقه دارای ساحلی صخره‌ای و تمیز بوده و محوطه‌ای زیبا برای آن طراحی شده است که می‌توانید در آن‌جا به بازی و تفریح پرداخته و از تجهیزاتی مانند پاراسل، جت اسکی، قایق سواری، شاتل، بنانا و .... استفاده نمایید.

سواحل کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش

این شهر یکی از مکان‌ های تفریحی کیش به شمار می‌آید که در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن به حدود ۱۰ هزار متر مربع می‌رسد. عمق این شهر زیرزمینی حدود ۱۶ متر می‌باشد. یعنی لازم است از سطح زمین ۱۶ متر پایین‌تر بروید تا به آن برسید. ویژگی این شهر آن است که تمام دیوارها و سقف آن با انواع صدف‌های زیبا پوشانده شده است.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

پارک دلفین‌های کیش

اگر به همراه خانواده و کودکتان به این سفر می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم سری به پارک دلفین‌ها هم بزنید زیرا پارک دلفین‌‌ها یا دلفیناریوم از معروف‌ترین مکان‌های تفریحی کیش به شمار می‌آید. شهرت پارک دلفین‌ها نیز به خاطر حرکات و نمایش های جالب و با نمک این حیوانات باهوش است. 

مراکز خرید کیش

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی کیش خرید از مراکز متعدد خرید است در این شهر تعداد زیادی پاساژ طراحی و ساخته شده است و به مسافران کمک می‌کند تا بتوانند با تقسیم زمان به همه آن‌ها سر زده و یک خرید عالی و به صرفه را تجربه نمایند.

جمع بندی

چنانچه قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، بهتر است خرید بلیط کیش را از سایت فلای تودی انجام دهید. زیرا این مجموعه نه تنها برای رزرو بلیط بلکه برای گرفتن هتل و ... نیز می‌تواند به شما کمک نماید. فلای تودی می‌تواند بهترین هتل‌های داخلی و خارجی و همچنین بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی و همچنین تهیه بلیط کیش را برای شما انجام دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی