|

تبلیغات و برندینگ پزشکی

یکی از راه‌های جذب بیمار به مطب انجام تبلیغات در حوزه پزشکی است و اولین اتفاقی که بعد از انجام تبلیغات پزشکی رخ می‌دهد جذب مراجعین جدید است.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از اساسی‌ترین اقدامات برای دیده شدن هر کسب‌وکاری، تبلیغات است. تبلیغات باعث شناخته شدن شما می‌شود و تأثیرات زیادی بر افزایش مخاطب می‌گذارد. راه‌های گوناگونی برای تبلیغ وجود دارد که باید با توجه به کسب‌وکارتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید، تبلیغ کردن نیازمند هزینه است؛ برخی تبلیغات هزینه چندانی ندارند و در مقابل برخی دیگر هزینه‌های بسیار بالایی دارند؛ اگر اصول و ترفندهای تبلیغ صحیح را بدانید، می‌توانید با کمترین هزینه به گسترش کسب‌وکار خود کمک کنید. شاید برای شما هم جالب باشد که در میان تمام کسب‌وکارها، پزشک و مراکز درمانی و کلینیک‌ها هم نیاز به تبلیغات دارند. برای اینکه تبدیل به یک پزشک موفق شوید، باید تجربه‌های زیادی کسب کرده باشید؛ تجربیات بالا نیازمند مراجعین متعدد است؛ تبلیغات پزشکی می‌تواند باعث افزایش مراجعین شما و درنهایت موفقیت بیشتر شما شود و همچنین خدمات و روش های نوین درمان خود را به مخاطبین معرفی کنید.

o

تبلیغ چیست؟

قبل از ورود به بحث تبلیغات برای پزشکان، بهتر است به‌ خوبی با مفهوم تبلیغ آشنا شویم. تبلیغ یک پیام است که با روش‌های گوناگونی به جامعه موردنظر شما ابلاغ می‌شود. تبلیغات روش‌های بسیار متنوعی دارد و تبلیغات شما می‌تواند در قالب یک ویدئو یا نوشته و حتی عملکرد شما ارائه شود؛ به‌طور‌مثال، می‌توانید در رسانه‌ای مانند تلویزیون تبلیغ بدهید و یا از بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده کنید.

تبلیغ از طریق عملکرد درواقع نوعی تبلیغ به‌صورت غیرمستقیم است؛ پزشکی را در‌نظر بگیرید که خدمات درمانی را به بهترین شکل به بیمار خود ارائه می‌کند، این پزشک به‌صورت ناخودآگاه در حال انجام یک تبلیغ است. این نوع تبلیغ باعث جلب رضایت بیمار و درنهایت ایجاد حس وفاداری در مراجعه‌کننده می‌شود؛ یعنی مراجعه‌کننده برای مشکلات بعدی خود مجدداً این پزشک را انتخاب می‌کند و یا آن پزشک را به اطرافیان خود معرفی می‌کند و رضایت خود را از او اعلام می‌کند و دیگران نیز راحت‌تر به آن پزشک اعتماد می‌کنند.

اهمیت تبلیغات برای کسب‌وکارها

فرقی نمی‌کند که چند سال سابقه کار داشته باشید، حتی اگر در اوج باشید هم تبلیغات درهای جدیدی از موفقیت را به روی شما می‌گشاید. برخی از مهم‌ترین تأثیراتی که بر کسب‌وکار شما دارد عبارت‌اند از:

      • جذب مخاطب جدید

باید به این نکته اشاره شود که یکی از راه‌های جذب بیمار به مطب انجام تبلیغات در حوزه پزشکی است و اولین اتفاقی که بعد از انجام تبلیغات پزشکی رخ می‌دهد، جذب مراجعین جدید است. افراد جدیدی شما را می‌شناسند و اگر به دنبال شخصی در حوزه تخصصی شما باشند، به خودتان مراجعه می‌کنند. باید توجه داشت که جذب مخاطب یا مراجعه‌کننده ممکن است در لحظه رخ ندهد؛ به‌طور‌مثال، هنگامی‌که مخاطب تبلیغ شما را می‌بیند، احتیاجی به دریافت خدمات درمانی ندارد، ولی ممکن است بعدها به سبب شناختی که دارد به شما مراجعه کند.

      • نمایش اعتبار با تبلیغات پزشکی

تبلیغات پزشکی و به‌طور‌کل تبلیغ در هر زمینه دیگری نشانی از اعتبار شماست. وقتی پزشکی برای کسب‌وکار خود از تبلیغات استفاده می‌کند، این‌گونه به‌نظر می‌رسد که تخصص و دانش او به حدی بالاست که آمادگی رقابت با هر پزشک دیگری را دارد. با تبلیغات نشان می‌دهید که نسبت به همکاران خود از برتری‌های خاصی برخوردارید.

      • ایجاد وفاداری در مراجعین قبلی

تبلیغات کمک می‌کند تا مراجعه‌کنندگان قدیمی شما، مجدداً شما را به‌خاطر بیاورند. مراجعی که تبلیغات شما را می‌بیند، علاوه بر احساس آشنایی، ناخودآگاه احساس خوبی به خدمات شما پیدا کرده و به شما اعتماد می‌کند؛ این امر موجب ایجاد احساس وفاداری در او می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، وفاداری یک شخص به خدمات شما، از چند جهت موجب رشد و پیشرفت می‌گردد.

      • اطلاع‌رسانی با تبلیغات پزشکی

شما می‌توانید توسط تبلیغات به مخاطبان جدید و یا مراجعین قدیمی، خدمات خود را اطلاع‌رسانی کنید. اگر از روش‌های درمانی جدیدی بهره می‌گیرید و یا از دستگاه‌های خاصی برای درمان استفاده می‌کنید، کافی است در تبلیغات به آن اشاره کنید. یکی دیگر از جنبه‌های اطلاع‌رسانی این است که ممکن است در تبلیغات به اطلاعاتی اشاره شود که مراجعه‌کننده از آن اطلاعی نداشته است؛ این موضوع به آگاهی مراجعه‌کننده کمک می‌کند و درنهایت باعث برگشت او به سمت شما می‌شود.

      • افزایش درآمد

هر هزینه‌ای که برای تبلیغات انجام دهید به شما بازمی‌گردد. همان‌طور که متوجه شدید، تبلیغات پزشکی باعث ایجاد وفاداری در مراجعه‌کننده و جذب مراجعین جدید می‌شود؛ همچنین می‌دانیم که تبلیغات تأثیراتی در بازه‌های زمانی مختلف دارد؛ ازاین‌رو، می‌توان ادعا کرد که تبلیغات بر افزایش درآمد تأثیر بسیار خوبی دارد.

i

      • برندینگ با تبلیغات

برندسازی یا شناخته شدن نام یک پزشک، قوی‌ترین محرک رشد و موفقیت اوست. تبلیغات پزشکی به برندینگ پزشکی هم کمک شایانی می‌کند. اغلب افراد ترجیح می‌دهند به یک پزشک معروف و شناخته‌شده مراجعه کنند. مراجعه به پزشکی که نامش بر سر زبان‌هاست باعث می‌شود فرد احساس خوبی داشته باشد و از انتخاب خود خرسند باشد. برندینگ پزشکی همه را نسبت به عملکرد شما کنجکاو می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان برای مراجعه به شما تحریک شوند؛ همچنین وفاداری مشتریان قبلی، از اصلی‌ترین تأثیرات برندینگ است.

روش‌های تبلیغات پزشکی

پس از دریافت اهمیت و مزایای تبلیغات، باید با روش‌های آن آشنا شوید و مناسب‌ترین روش را برای خود برگزینید. به‌طورکلی می‌توان به‌صورت آنلاین یا آفلاین به انجام تبلیغات پرداخت. از آنجاکه امروزه اغلب افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، می‌توان گفت که تبلیغات آنلاین تأثیر و بازدهی بیشتری دارند؛ اما این موضوع به معنی بی‌تأثیر بودن تبلیغات آفلاین نیست.

im

      • تبلیغات آفلاین

روش‌های متعددی برای تبلیغات آفلاین وجود دارد که عبارت‌اند از:

1-تبلیغات از طریق پیامک:

این روش هنوز هم توسط عده زیادی تأیید می‌شود؛ اما حقیقت این است که این روش برای تبلیغات پزشکی نمی‌تواند در جلب‌توجه مخاطب موفق عمل کند.

2-پخش تراکت:

تا چند سال پیش، پخش تراکت یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی بود. این روش هزینه چندانی نداشت و انجام آن نیز تا حدودی ساده بود. برای درک بهتر تأثیر این نوع تبلیغات کافی است نگاهی به عکس‌العمل خودتان در مورد تراکت‌هایی که در کوچه و خیابان دریافت می‌کنید بیندازید؛ چند بار به خودتان زحمت دادید که متن روی تراکت را بخوانید؟ چند بار از تبلیغات تراکت‌ها توانستند نظر شما را جلب کنند و شما را به استفاده از خدمات و یا محصولی سوق دهند؟ قطعاً با پاسخ به این سؤالات متوجه خواهید شد که این روش تأثیر چندانی نخواهد داشت.

3-بیلبوردهای تبلیغاتی:

استفاده از بیلبورد یکی از بهترین روش‌ها برای برندینگ تبلیغاتی است؛ اما همان‌طور که می‌دانید، با هزینه هنگفتی همراه است. با این روش، مخاطب هدف شما محدود به همان مکان می‌شود.

4-تبلیغات از طریق تلویزیون:

این روش نیز هزینه بسیار زیادی را به همراه دارد؛ اما یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش‌های تبلیغات است. ازآنجاکه معمولاً تبلیغات تلویزیون تنوع چندانی ندارد، استفاده از این روش باعث جذب مخاطب بیشتر و برندینگ شما به شکلی قوی‌تر می‌شود.

i

      • تبلیغات آنلاین

امروزه شبکه‌های اجتماعی و به‌طور‌کل فضای مجازی نقش پررنگی را در زندگی انسان ایفا می‌کنند. طراحی سایت و یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تأثیر به‌سزایی بر شناخته شدن شما یا همان برندینگ پزشکی دارد. برای شناخته شدن در شبکه‌های اجتماعی نیاز به فعالیت مستمر دارید که ممکن است توانایی و وقت لازم برای آن را نداشته باشید؛ به همین جهت عده‌ای انتخاب می‌کنند که برای معرفی خود و خدماتشان اقدام به طراحی سایت نمایند. برای رشد در بستر اینترنت نیازمند فعالیت مداوم و مستمر خواهید بود؛ بنابراین پس از طراحی سایت نیز باید مسیری مانند مسیر رشد در شبکه‌های اجتماعی را طی کنید. به‌طورکلی رشد و پیشرفت در بستر اینترنت هزینه بسیار پایینی دارد ولی نیازمند توجه و مداومت در انجام فعالیت است.

کم دردسرترین روش تبلیغات در بستر اینترنت چیست؟

اگر به دنبال راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین و همچنین پر بازده‌ترین راه تبلیغات پزشکی هستید، می‌توانید از سایت‌های نوبت دهی آنلاین استفاده کنید. کافی است در یکی از سایت‌های معتبر نوبت دهی آنلاین ثبت‌نام کنید تا به‌صورت مستمر و با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عده زیادی معرفی شوید. سایت‌های نوبت دهی آنلاین ازنظر کاربران بسیار محبوب هستند؛ این سایت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به معرفی پزشکان می‌پردازند و اطلاعات تماس آنان را در اختیار افراد قرار می‌دهند. مراجعین از طریق این سایت‌ها می‌توانند به‌راحتی با پزشکان مختلفی آشنا شده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

در سایت‌های نوبت دهی آنلاین معمولاً امکان مشاوره آنلاین نیز وجود دارد؛ ازاین‌رو شما راه بسیار راحتی برای پیشرفت دارید. کافی است زمانی را در این سایت‌ها صرف ویزیت بیمار کنید و در دسترس باشید تا شناخته شوید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این نوع سایت‌ها، بخش امتیازدهی یا ثبت نظر است؛ هر‌چه میزان رضایت مراجعین از شما بیشتر باشد، شما با سرعت بیشتری رشد خواهید کرد. همان‌طور که می‌دانید، در بستر اینترنت محدودیت مکانی وجود ندارد و شما می‌توانید از این طریق به بیمارانی از نقاط مختلف کشور مشاوره دهید؛ به همین جهت شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت.

ima

کلام آخر

تبلیغات در هر کسب‌وکاری به رشد و گسترش آن کمک می‌کند و این قانونی است که در حوزه پزشکی هم برقرار است. برندینگ، جذب مشتری جدید، وفاداری مشتریان قبلی و افزایش درآمد از مهم‌ترین تأثیرات تبلیغات هستند. انجام تبلیغات به‌صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌شود. تبلیغ در بستر اینترنت بسیار کم‌هزینه‌تر و ساده‌تر از روش‌های تبلیغات سنتی است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و طراحی سایت می‌تواند تا حدود زیادی به رشد کسب‌وکار شما کمک کند؛ اما همان‌طور که می‌دانید، این دو مورد نیازمند فعالیت مستمر هستند. اگر به دنبال روشی مطمئن و سریع برای تبلیغات پزشکی هستید، می‌توانید از سایت‌های نوبت دهی آنلاین مانند پذیرش24، دکتریاب و نوبت دات‌آی‌آر کمک بگیرید. این سایت‌ها به معرفی پزشکان می‌پردازند و پزشکان می‌توانند با رعایت نکاتی مانند ارائه مشاوره آنلاین، فعال کردن نوبت دهی آنلاین و در دسترس بودن و جذب رضایت مشتری به رشد سریع‌تر کسب‌وکار خود کمک کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها