|

قتل مسعود ابراهی در کرج؛ ماجرا صحت دارد؟

بعد از کشته شدن روح الله داداشی به دست دو جوان اراذل و مست، مردم کرج تصور می کردند که برای ارتقای فرهنگ شهر تغییراتی را شاهد خواهند بود.

لینک کوتاه کپی شد

حوالی ساعت سه بعد ازظهر دونفر سوار بر یک پرشیا مقابل گنده لات معروف کرج پیچیده و با دو قبضه کلاشینکف این جوان را به قتل رسانده اند. شاهدان جنایت، محل وقوع حادثه را مقابل پمپ بنزین شهدای شهرداری کرج اطلاع داده اند و گفته اند که متاسفانه خودروی ضاربان از محل حادثه گریخته است.

به گفته اهالی محل زندگی جوان کشته شده، مسعود با وجود سابقه بزهکاری چند سالی بوده که دیگر خلاف نمیکرده و اقدام به برگزاری هیئت در ایام محرم می کرده است و دوستداران زیادی داشت اما انگار گذشته او دست از آتیه اش بر نداشته است و در آخر زندگی اش را طعمه مرگ می کند.

unknown_41439916_2052840581713282_2971482885415037608_n

کرج جوانترین و جرم خیزترین شهر ایران است وجود زندان ها در اطراف و داخل کرج یکی از علت‌های جرم‌خیزی و بالا بودن نرخ مهاجرت در این استان است. چهار زندان بزرگ کشور در اطراف کلانشهر کرج است که شامل زندان قزلحصار به‌عنوان بزرگ‌ترین زندان خاورمیانه، زندان کچویی فردیس، زندان رجایی شهر و ندامتگاه مرکزی است این زندان ها در حالی اکوسیستم اجتماعی شهر را به هم زده اند که نهادهای فرهنگی به دنبال ساخت پاساژ و سودآوری برای مجموعه های خود هستند. به عنوان مثال هیچ نظارتی بر عملکرد مالی مساجد بزرگ از جمله مسجد جامع رجایی شهر و سایر مساجد که می توانند تاثیرگذار باشند وجود ندارد.

کرج را می توان نمونه ی شاخص عملکرد ضعیف ارگان های فرهنگی دانست، با این تمرکز از قشر جوان کشور، شهر با اغماض چهار سینما و به تعداد انگشتان دست کتابخوانه های کوچک دارد که بیشتر آنها بسته هستند. با توجه به سایر شاخص های ورزشی نیز به جای خوبی نخواهیم رسید. پس بهتر است پیکان اتهام به جوانان را به سمت عدم زیرساخت های مناسب شهری و متولیان امر نشانه برویم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی