|

بررسی کامل و دقیق انواع ویزای همراه کانادا

امروزه دلیل افراد برای مهاجرت، علاوه بر ایجاد شرایط بهتر در کار، تحصیل و به طور کلی زندگی شخصی، زمینه‌سازی شرایط مطلوب و مشابه برای…

لینک کوتاه کپی شد

امروزه دلیل افراد برای مهاجرت، علاوه بر ایجاد شرایط بهتر در کار، تحصیل و به طور کلی زندگی شخصی، زمینه‌سازی شرایط مطلوب و مشابه برای نزدیکان، فرزندان و همسر خود نیز هست. دولت کانادا برای تحقق این موضوع، شرایطی را در نظر گرفته است که متقاضیان ویزا­های توریستی، کاری یا تحصیلی می­توانند درخواست ویزا برای همراهان خود را ثبت کنند.

به این دسته از ویزاهای درخواستی برای همراهان یا سرپرست متقاضی، ویزای همراه گفته می­شود. در ادامۀ این مطلب، انواع تقسیم­بندی­های ویزای همراه کانادا، مزایا و تفاوت آن با ویزای گاردین کانادا بررسی خواهد شد.

ویزای همراه کانادا

تقسیم بندی انواع ویزای همراه کانادا به چه صورت است؟

انواع ویزای همراه کانادا، به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

ویزای همراه توریستی کانادا:

ویزای همراه توریستی که به آن ویزای موقت کانادا (TRV) نیز گفته می­شود، توسط سفارت این کشور در اختیار متقاضیان قرار می­گیرد و فرد دریافت کنندۀ آن، واجد شرایط اقامت موقت در کانادا به عنوان توریست، دانش آموز یا حتی نیروی کار خواهد بود.

ویزای همراه کاری کانادا:

افرادی که موفق به به دست آوردن ویزای کار همراه کانادا می شوند، امکان انجام کار تمام‌وقت با Open Work Permit خود را نیز به دست می‌آورند. یکی از نکات مهم در رابطه با این ویزا، این است که متقاضیان آن می‌توانند از داخل یا حتی خارج از کانادا نیز برای دریافت آن اقدام کنند. علاوه بر این، برای به دست آوردن ویزای کار همراه، نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی (جاب آفر) وجود ندارد.

ویزای همراه تحصیلی کانادا:

این ویزا به اعضاء درجه یک خانوادۀ محصلان در کانادا اجازه می دهد که شخص متقاضی تحصیل در این کشور را همراهی کنند و در طی مدت زمانی که در حال سپری کردن دوره تحصیل خود است، در کنار وی حضور داشته باشند.

ویزای همراه تحصیلی کانادا، چند نوع دارد؟

ویزای همراه تحصیلی کانادا به دو دستۀ کلی دانش­آموزی و دانشجویی تقسیم می­شود که این دسته­ها نیز براساس همراهانی که متقاضی دریافت این ویزا هستند، انواع متفاوتی دارند.

ویزای گاردین کانادا

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

انواع ویزای همراه دانش ‌آموزی کانادا، عبارتند از:

ویزای والدین دانش آموزی: ویزای والدین/همراه دانش­آموز به پدر و مادرهایی که فرزندانشان در کانادا تحصیل می­کنند تعلق می­گیرد تا بتوانند در طول تحصیل آن­ها در کنارشان حضور داشته و نظارت بیشتری بر وضعیت درسی و تحصیلی فرزندان خود داشته باشند.

ویزای گاردین دانش آموزی: ویزای گاردین کانادا در شرایطی قابل درخواست است که فردی زیر سن قانونی (در بعضی استان­های کانادا زیر 18 سال و در بعضی زیر 19 سال) قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور را بدون حضور والدین خود داشته باشد.

در این صورت، متقاضی باید تحت پوشش و مراقبت فردی که ساکن کانادا است قرار بگیرد. به فردی که سرپرستی مهاجر زیر سن قانونی را بر عهده بگیرد، گاردین یا کاستودین گفته می­شود.

ویزای همراه دانشجویی کانادا

انواع ویزای همراه دانشجویی این کشور نیز عبارتند از:

ویزای همراه همسر دانشجویی: ویزای همسر دانشجو در صورتی به متقاضیان تحصیل در کانادا تعلق می­گیرد که تمایل خود را به همراهی همسر خود در زمان تحصیل، در درخواستشان مطرح کرده باشند. متقاضی با داشتن ویزای همسر دانشجوی کانادا، برای اخذ مجوز کار آزاد یا  Open  Work Permit واجد شرایط کار تمام وقت در این کشور خواهد بود.

ویزای همراه فرزندان دانشجویی: ویزای فرزندان دانشجو شرایطی ایجاد می­کند که فرزندان وابسته به متقاضی تحصیل در کانادا، می­توانند در طول تحصیل والدین خود در این کشور، در کنار آن‌ها حضور داشته باشند. این ویزا تنها تا پایان مدت زمان اعتبار مجوز تحصیل والدین معتبر خواهد بود. همچنین فرزندان در صورتی که یکی از والدین مجوز کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشد، از امکان تحصیل در مقاطع پیش­دبستانی تا متوسطه برخوردار خواهند بود اما پس از رسیدن به سن قانونی باید برای تحصیل در کالج یا دانشگاه­های این کشور مجوز کسب کنند.

ویزای همراه تحصیلی کانادا

ویزای همراه با ویزای گاردین چه تفاوتی دارد؟

ویزای همراه به همراهان متقاضیان ویزای تحصیلی، کاری یا توریستی کانادا که دارای سن قانونی هستند یا به والدین دانش­آموزانی که به سن قانونی نرسیده­اند و برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرده­اند تعلق می­گیرد.

اما شرایط ویزای گاردین به صورتی است که تنها به متقاضیانی تعلق می­گیرد که زیر سن قانونی (زیر 18 سال) بوده و برای مهاجرت به کانادا و تحصیل نیاز به یک نماینده محلی داشته باشند.

این شخص می­تواند یکی از اقوام و نزدیکان ساکن در کانادا یا یک شخص بومی این کشور باشد که سرپرستی متقاضی را قبول می­کند. به این سرپرست، «گاردین» گفته می­شود که نماینده محلی والدین متقاضی زیر سن قانونی نزد دولت کانادا است.

ویزای همراه کانادا را چگونه می‌توان تمدید کرد؟

در اکثر حالات، تمدید ویزاها باید به صورت آنلاین صورت بگیرد. لازم است توجه داشته باشید که برای تمدید ویزای همراه، همۀ همراهان (از جمله فرزندان) به مدارک مربوط به خود نیاز دارند. همچنین الزامی است که ویزای همراه کانادا قبل از اتمام اعتبار آن تمدید شود.

شما می‌توانید برای تمدید ویزای همراه، ویزای گاردین، مجوز تحصیل، مجوز کار و تمام مدارک اعضای خانوادۀ خود، به صورت آنلاین از طریق سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید. شایان ذکر است که هزینۀ مربوط به هر یک از همراهان باید جداگانه پرداخت شود.

دریافت ویزای همراه کانادا چه مزایایی دارد؟

ویزای همراه کانادا علاوه بر داشتن مزیت­هایی از جمله همراهی و زندگی کردن با نزدیکان، فرزندان و همسر، مزایای دیگری نیز برای متقاضی و همراهان وی خواهد داشت. از مزایای ویزای همراه همسر دانشجویی در زمان تحصیل این است که به همراه متقاضی اجازه می‌دهد تا برای تامین مخارج زندگی خود، به صورت تمام‌وقت برای یک کارفرمای کانادایی واجد شرایط کار کند.

از آنجا که اخذ انواع ویزای کانادا مراحل پیچیده‌ای دارد و دولت این کشور سالیانه قوانین مربوط به پذیرش مهاجران را به‎روزرسانی می‌کند، اهمیت زیادی دارد تا متقاضیان برای افزایش شانس موفقیت خود در این پروسه، از یک مشاور و وکیل مهاجرتی کارآزموده و مجرب کمک بگیرند.

مؤسسۀ مهاجرت پلاس با سال‌ها تجربه در زمینۀ اخذ انواع ویزای کانادا، می‌تواند مطابق با شرایط و اهدافی که دارید، بهترین مسیر مهاجرتی و الزامات آن را به شما معرفی کند و در تمامی مراحل قبل و بعد از اخذ ویزا همراهتان باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی