|

آدرس سامانه اعتراض به دهک بندی و یارانه 300 و 400 هزار تومانی؛ hemayat.mcls.gov.ir.

سامانه ثبت اعتراض به دهک بندی و قطع شدن یارانه‌ها به نشانی Hemayat.ir است و از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پشتیبانی می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

سه دهک اول درآمدی جامعه مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانثی شده‌اند و دهک‌های چهارم تا نهم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. دهک درآمدی دهم هم از لیست یارانه‌ها خط خورده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» حالا برخی از مردمی که در یکی از این سه گروه قرار دارند به نحوه دهک‌بندی دولت معترضند. اما برای اعتراض باید چه کرد و به کدام سایت مراجعه کرد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده افرادی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در این سامانه افراد باید مدارک هویتی خود شامل کد ملی و شماره حساب واریز یارانه را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند.

05

سامانه ثبت اعتراض به یارانه جدید مختل شد

سامانه ثبت اعتراض به دهک بندی و قطع شدن یارانه‌ها از دسترس خارج شد. این سامانه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پشتیبانی می‌شود.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، دو نهاد متولی رسیدگی به شکایت معترضان به تقسیم بندی یارانه‌های جدید هستند.

معترضان به نحوه دهک بندی یا قطع شدن یارانه باید به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند. در همین راستا این وزارتخانه از معترضان خواسته است تا به جای مراجعه حضوری از سامانه یادشده پیگیر شکایت خود باشند.

درمقابل معترضانی که هرگز یارانه‌ای نگرفته‌اند باید به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند. بنابر اعلام این سازمان قرار است طی روزهای آینده سامانه مربوط به ثبت و پیگیری شکایت این گروه از معترضان نیز راه‌اندازی شود.

مختل شدن یا از دسترس خارج شدن سامانه اینترنتی رسیدگی کننده به درخواست معترضان یارانه جدید اتفاق جدید نیست. روز گذشته نیز به دلیل کثرت بالای مراجعان این سامانه در دسترس همه قرار نداشت.

123-1

نحوه ثبت اعتراض به دهک‌بندی یارانه

حالا که سامانه قطع شده اما اگه خدا خواست و وصل شد برای اعتراض باید چه کار کنیم؟

افراد ابتدا باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در مرحله دوم، باید روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرد. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می‌شود را وارد کرد.

با ورود این اطلاعات وضعیت خانوار قابل مشاهده است و نشان داده می‌شود که خانوار در کدام دهک درآمدی قرار دارد.

اگر افراد بعد از مشاهده اطلاعات به دهکی که در آن قرار دارند معترض باشند، می‌توانند با ورود به بخش ثبت اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنند.

نتیجه اعتراض به دهک‌بندی، ظرف یک ماه اعلام می‌شود.  جدای از ورود به «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» افراد می‌توانند با شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ هم تماس بگیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها