|

میانگین افزایش حقوق معلمان در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

لایحه رتبه‌بندی معلمان روز دوشنبه از سوی شورای نگهبان تائید شد.

لینک کوتاه کپی شد

میانگین افزایش حقوق معلمان برای سال ۱۴۰۱ سه میلیون تومان است. بر این اساس با اجرای رتبه‌بندی معلمان، میانگین دریافتی معلمان در سال آینده هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ لایحه رتبه‌بندی معلمان روز دوشنبه از سوی شورای نگهبان تائید شد و حالا وازرت آموزش‌وپرورش یک ماه مهلت برای تهیه آیین‌نامه آن دارد. بر اس اساس این مصوبه میانگین حقوق معلمان حدود هفت میلیون تومان است.

لایحه رتبه‌بندی معلمان یک بار به شورای نگهبان رفت که به آن ایراداتی وارد کرد و به مجلس برگرداند. مجلس بار دیگر  اول اسفند با اصلاحاتی آن را به شورای نگهبان فرستاد. حالا پس از سال‌ها این لایحه آماده اجرا از سوی دولت است

محمد وحیدی، نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس در یک برنامه تلوزیونی درباره حقوق معلمان بر اساس این مصوبه گفت: «قانون بودجه ۱۴۰۱ حداقل دریافتی کارکنان دولت را پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. میانگین دریافتی معلمان در رتبه‌های مختلف از عدد یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان برای رتبه اول شروع می‌شود تا رتبه پنجم که به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.»

بر اساس گفته‌های وحیدی، کف دریافتی معلمان هفت میلیون و ۱۶۲ هزار تومان است. سقف حقوق معلمان هم بستگی به میزان دریافتی آنها دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: «میانگین افزایش حقوق معلمان در سال ۱۴۰۱، سه میلیون تومان است.»

مهلت یک ماهه آموزش‌وپرورش برای رتبه‌بندی

او همچنین درباره زمان اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: «وزارت آموز‌ و‌پرورش یک ماه فرصت دارد تا آیین‌نامه اجرایی این قانون را تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند. بعد از آن آموزش و پرورش می‌تواند احکام مربوطه را صادر کند.»

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: «زمان اجرای قانون رتبه‌بندی همانطور که در قانون هم آمده، ۱۴۰۰/۶/۳۱ است و از هر زمان که آیین‌نامه آن ابلاغ شود، اجرا می‌شود.

تورم اثر رتبه‌بندی معلمان را کم می‌کند

آنطور که نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت احکام معلمان در سال ۱۴۰۱ صادر می‌شود. این احکام براساس رتبه‌هایی است که طبق آیین‌نامه تنظیمی دریافت می‌کنند آن رتبه‌ها تغییرات حقوق معلمان را مشخص می‌کند.

بر اساس لایحه رتبه‌بندی معلمان هر فرد با احکام خودش سنجیده می‌شود. بنابراین سنوات، تجربه افراد و مدارک تحصیلی حتماً در رتبه‌بندی و کسب رتبه‌های بالاتر تاثیرگذار است.

وحیدی درباره اثرگذاری این رتبه‌بندی در وضعیت فعلی گفت: «شرایط اقتصادی و معیشتی و نرخ تورم در کشور، ممکن است اثرات اجرای قانون رتبه‌بندی را کم رنگ کند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها