|

با اجرای طرح رتبه‌بندی، حقوق معلمان چقدر می‌شود؟

جزئیات نحوه محاسبه مقرری ماه اول در فیش حقوقی معلمان در نظام رتبه‌بندی اعلام شد بر این اساس معلمان تازه‌کار حداقل7 میلیون و ۳۰۰ می گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

قرار بود با اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، حداقل دریافتی آنها هشت میلیون و ۸۰ هزار تومان و حداکثر آن کمی بیشتر از ۱۶ میلیون تومان شود. اما اخیرا رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت که معلمان تازه‌کار حداقل هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، اما مقرری ماه اول در فیش حقوقی معلمان در نظام رتبه‌بندی معلمان چگونه محاسبه می‌شود؟ مقرری ماه اول وجوهی است که در هنگام تبدیل وضعیت استخدامی (آزمایشی به رسمی) و یا افزایش حقوق و مزایا از حقوق مستقیم برداشت و حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌شود.

مبلغ فوق از حساب مشترکین صندوق بازنشستگی کسر می گردد ولی مشترکین صندوق تامین اجتماعی مقرری ماه اول ندارند.

پنج بند از حکم کارگزینی مشمول مقرری ماه اول نمی باشد. فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافت، فوق العاده بدی آب و هوا، کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه اولاد و سایر.

افزایش حقوق اولین ماه (مهر) به حساب صندوق واریز می‌شود. جهت محاسبه مقرری آنها از مبلغ افزایش حقوق، فوق‌العاده‌های بدی آب‌وهوا و کمتر توسعه‌یافته از جمع افزایش حقوق کسر گردد.

سیستم حسابداری آموزش‌وپرورش به طور هوشمند این محاسبات را انجام می‌دهد. اگر کسی در ماه مهر حکم افزایش حقوق خورده باشد، همچنین مقرری کسر شده و ماه بعد لغو شود. این مقرری بلافاصله قابل برگشت نیست. در اولین حکم و یا حکم‌های افزایشی بعدی تا سقف مقرری حکم کارگزینی از همکار کسر نمی‌گردد. (رویداد ۲۴ به نقل از اندیشه معاصر)

چه کسانی مقرری ماه ماه اول ندارند؟

وضعیت یا تبدیل وضعیت‌های زیر مقرری ماه اول ندارند:

وضعیت استخدامی های آزمایشی، پیمانی، قراردادی

تبدیل وضعیت پیمانی به آزمایشی و بالعکس، قراردادی به پیمانی

ایراد شورای نگهبان به نحوه محاسبه حقوق معلمان

لایحه رتبه‌بندی معلمان آذرماه سال جاری در مجلس تصویب شد. پس از آن شورای نگهبان آن را به مجلس بازگرداند. اصلاحات جدیدی روی لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام شد و بار دیگر به شورای نگهبان رفت.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره میزان حقوق معلمان در لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: «شورای نگهبان معتقد است تعیین این موضوع که معلمان کمتر از ۸۰ درصد حقوق دانشگاه خاصی را دریافت نکنند، صحیح نیست.»

او همچنین به تسنیم گفت: تغییراتی را در لایحه رتبه‌بندی معلمان اعمال کردیم به این صورت که حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل تغییر یافت. برای نخستین رتبه معلمان، ۴۵ درصد این سه موضوع محاسبه می‌شود. یعنی معلمی که هیچ سابقه‌ای ندارد یک‌میلیون و ۶۰۰ تا یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهد داشت. سال آینده حداقل حقوق ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. بنابراین معلمان تازه‌کار حداقل ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها