|

مسابقات جام جهانی قطر رو از دست نده!!

اگر به حضور در میان تماشاچیان بازی های جام جهانی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم با تور جام جهانی قطر همراه شوید.

لینک کوتاه کپی شد

احتمالا به خوبی می‌دانید که جام جهانی مهم‌ترین مسابقه بین‌المللی فوتبال است که هر 4 سال یک‌بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. این مسابقات در میان طرفداران فوتبال از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند؛ تا جایی که این افراد از ماه‌ها قبل برای سفر به کشور میزبان و مشاهده این مسابقات از نزدیک‌ترین فاصله ممکن برنامه‌ریزی می‌کنند.

از آن‌جا که میزبانی بیست‌ودومین دوره مسابقات جهانی فوتبال در سال 2022 به کشور قطر واگذار شده، حالا همه جهانیان از جمله ما ایرانیان فوتبال‌دوست آرزو داریم در بازه زمانی تعیین شده به این کشور سفر کنیم. ناگفته پیدا است که بهترین روش انجام این کار استفاده از تورهایی است که برای همین منظور طراحی شده‌اند. در این مطلب، قصد داریم کلیه اطلاعات لازم درباره جام جهانی قطر را با شما به‌اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تور جام جهانی قطر

تاریخ برگزاری جام جهانی قطر

جام جهانی قطر در طول 27 روز در 8 استادیوم مختلف و در بازه زمانی 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 میلادی یا از 30 آبان تا 27 آذر 1401 برگزار خواهد شد و با استفاده از خدمات تور جام جهانی قطر می‌توانید این بازی ها را از نزدیک مشاهده کنید. جالب است بدانید، دوره‌های قبلی جام جهانی همیشه در تابستان برگزار می‌شدند. بنابراین، این نخستین باری است که تورنومنت جهانی فوتبال در پاییز انجام می‌شود.

احتمالا این تصمیم به‌واسطه آب‌وهوای گرمسیری کشور قطر اتخاذ شده است. طبیعتا، این کشور خود را برای حضور گسترده طرفداران فوتبال آماده کرده است. دوست‌داران این ورزش، معمولا از هفته‌ها قبل از شروع این مسابقات تا هفته‌ها پس از پایان آن به کشور میزبان سفر کرده و از اقامت خود در آن‌جا لذت می‌برند.

ایران و صعود به جام جهانی قطر

خبر خوب این است که تیم ملی ایران با تک گل مهدی طارمی به تیم ملی عراق به جام جهانی قطر صعود کرده است. این مسابقه در تاریخ ششم بهمن ماه سال 1400 برگزار شد و حضور تیم فوتبال کشورمان در این مسابقات جهانی را تضمین کرد. لازم است بدانید، این ششمین باری است که کشور عزیزمان به مسابقات جام جهانی صعود می‌کند. این امر از مهم‌ترین عواملی است که ایرانیان را برای سفر به کشور قطر و حضور در میان تماشاگران ترغیب می‌کند.

درباره کشور قطر

قطر یکی از ثروتمندترین و امن‌ترین کشورهای خاورمیانه است که در فاصله اندکی از ایران و در بخش جنوبی خلیج فارس قرار دارد. این کشور، مدت‌ها است که خود را برای میزبانی مسابقات جام جهانی و پذیرایی از گردشگران و ورزشکاران بین‌المللی آماده می‌کند. در میان کشورهای آسیایی، قطر دومین کشوری است که برای میزبانی این رویداد برگزیده شده است.

آشنایی با استادیوم‌های قطر

مسابقات جام جهانی قطر در 8 استادیوم و ورزشگاه مجهز و دیدنی این کشور برگزار خواهند شد. این استادیوم‌ها عبارتند از:

·        استادیوم بین‌المللی خلیفه

استادیوم بین‌المللی خلیفه با ظرفیت 40 هزار نفر یکی از معروف‌ترین سازه‌های موجود در نزدیکی شهر دوحه قطر بوده و در سال 1976 میلادی احداث شده است. این استادیوم تاکنون میزبان بازی‌های آسیایی، جام خلیج و جام ملت‌های آسیا بوده است. این مکان مجهز به نوعی فناوری خنک‌کننده خلاقانه است که برای مقابله با گرما و رطوبت بیش از اندازه هوا طراحی شده و تجربه‌ای لذت‌بخش را برای ورزشکاران و تماشاچیان امکان‌پذیر می‌کند.

تور جام جهانی قطر

·        استادیوم ملی لوسیل

استادیوم ملی لوسیل با ظرفیت 80 هزار نفر بزرگ‌ترین ورزشگاهی است که میزبانی فینال جام جهانی قطر را برعهده دارد. سازه منحصر به‌فرد این ورزشگاه با الهام از تعامل نور و سایه در فانوس‌ و با بهره‌گیری از عناصر عربی و اسلامی طراحی شده است. این استادیوم در سال 2021 میلادی در شهر مدرن و پیشرفته لوسیل (Lusail) افتتاح شده و از فضاهای سبز جانبی و سیستم تراموا برخوردار است.

·        استادیوم 974 یا راس ابوعبود

استادیوم 974 که پیش از این با نام راس ابوعبود شناخته می‌شد با ظرفیت 40 هزار تماشاگر یکی از خلاقانه‌ترین سازه‌هایی است که با الهام از سابقه فعالیت این کشور در زمینه تجارت دریایی و بین‌المللی طراحی شده است. شماره 974 برای این پروژه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه این عدد در اصل کد شماره‌گیری بین‌المللی قطر و همچنین، تعداد کانتینرهایی است که در ساخت آن به‌کار رفته‌اند. این ورزشگاه در نوامبر سال 2021 میلادی افتتاح شده است.

·        استادیوم شهر آموزش

استادیوم شهر آموزش در مرکز پر جنب‌وجوش دانش و نوآوری قرار دارد و با امکانات دانشگاهی و سایر مراکز ورزشی احاطه شده است. این سازه با الهام از الگوهای سنتی معماری عربی و همچنین، ساختار کلی الماس طراحی شده و با حرکت خورشید در آسمان تغییر رنگ می‌دهد. این ورزشگاه برای بازی‌های جام جهانی قطر ساخته شده و در سال 2020 میلادی افتتاح شده است.

·        استادیوم احمد ابن علی یا الریان

استادیوم احمد ابن علی یا ورزشگاه الریان با ظرفیت 40 هزار نفر یکی از زیباترین سازه‌هایی است که در اصل برای برگزاری بازی‌های جام جهانی قطر احداث شده است. این ورزشگاه دارای سیستم خنک‌کننده پیشرفته و سایبان سبک و عظیمی است که راحتی حال ورزشکاران و تماشاچیان را تضمین می‌کند. استادیوم الریان در دسامبر 2020 میلاد با برگزاری بازی فینال جام امیر قطر افتتاح شد.

·        استادیوم البیت

استادیوم البیت یک ورزشگاه 60 هزار نفره است که با الهام از چادرهای سنتی عشایر ساخته شده و میزبانی بازی‌های افتتاحیه تا نیمه نهایی جام جهانی قطر 2022 را برعهده دارد. این ورزشگاه در شهر الخور قرار گرفته است. این شهر از زمان‌های دور مرکز غواصی و صید مروارید بوده و به همین دلیل، در طول سالیان متمادی اقوام بیابان‌نشین را به خود جذب کرده است. بنابراین، طراحی این سازه با تمرکز بر تاریخ و فرهنگ این کشور انجام گرفته است. این ورزشگاه در اوایل سال 2020 میلادی و هم‌زمان با روز ملی ورزش قطر افتتاح شد.

·        استادیوم الجنوب

استادیوم الجنوب در یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی شهر دوحه و یکی از غنی‌ترین مراکز میراث فرهنگی این شهر احداث شده است. این ورزشگاه 40 هزار نفره توسط یکی از برجسته‌ترین آرشیتکت‌های جهان به نام «زاها حدید» طراحی شده و از معماری بی‌نظیر و امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی برخوردار است.

·        استادیوم الثمامه

استادیوم 40 هزار نفره و بسیار زیبای الثمامه در 12 کیلومتری جنوب دوحه و با الهام از نقش‌ونگار و الگوی بافت چفیه‌های عربی طراحی شده است. این ورزشگاه در جریان فینال بازی‌های جام امیر قطر در سال 2021 میلادی افتتاح شد.

سخن آخر

با توجه به آن‌چه گفته شد می‌توان دریافت کشور قطر با تمام قوا برای میزبانی تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان و سایر کشورهای جهان آمادگی دارد. اگر شما هم به حضور در میان تماشاچیان این بازی‌ها علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم با تور جام جهانی قطر همراه شوید. برای آگاهی از شرایط این تور می‌توانید به وب‌سایت معتبرترین آژانس‌های گردشگری نظیر همسفرها مراجعه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی