|

اعلام زمان واریز عیدی بازنشستگان

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی آب رفت؛ چرا حق عائله‌مندی داده نمی شود؟

عیدی بازنشستگان در هفته جاری واریز می‌شود عیدی که مبلغ آن تنها 1 میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و حق عائله‌مندی و فرزند به آن اضافه نمی‌شود!

لینک کوتاه کپی شد

قرار بود مبلغ پایه عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندان دولت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد و به این مبلغ  ۵۵۰ هزار تومان به‌عنوان حق عائله‌مندی و فرزند واریز شود تا عیدی افراد متاهل و دارای فرزند به بالای دو میلیون تومان برسد.

به گزارش «شایانیوز»، اما حالا پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد عیدی بازنشستگان آب رفته است. چرا که تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغیه ارسال شده و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

یعنی در حالی که عیدی کارمندان دولت تا دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چه متاهل باشند، چه مجرد، فرزند داشته باشند یا نه، همان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. مگر اینکه نظر دولت در این باره عوض شود و حق عائله‌مندی هم به این عدد اضافه شود.

اما اگر چنین نشود، مبلغ عیدی بازنشستگان تنها ۱۰۰ هزار تومان نسبت به سال ۹۹ بیشتر شده‌است. افزایش اندکی که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. این مساله در حالی است که معاون اول رئیس جمهور هم هفته گذشته اعلام کرد که علاوه بر مبلغ عیدی کلی، ۵۵۰ هزار تومان هم به عنوان حق عائله‌مندی همسر و یک فرزند اضافه شود.

زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد!

اما عیدی بازنشستگان چه زمان واریز می‌شود؟ اوایل هفته قبل سازمان تامین اجتماعی برای واریز عیدی ۱۴۰۰ بازنشستگان اعلام آمادگی کرده و گفته بود منتظر مصوبه هیات وزیران است. این مصوبه اواخر هفته پیش تصپیب و توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شد. اما هنوز این سازمان زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان را اعلام نکرده است.

اما اقتصادآنلاین در گزارشی اعلام کرده که عیدی بازنشستگان تا‌ آخر هفته جاری واریز می‌شود. یعنی در بازه زمانی اول تا پنجم اسفند ماه. پیگیری‌های تجارت‌نیوز نیز حاکی از این است که بخشنامه واریز عیدی به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده و در حال حاضر این سازمان می‌تواند عیدی بازشستگان را واریز کند.

در خصوص بازنشستگان لشگری و کشوری و همچنین شاغلان نیز باید گفت عیدی کارمندان دولت همه ساله همراه با حقوق بهمن ماه به حساب آنها واریز می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود که عیدی کارمندان دولت در هفته پیش رو و همزمان با واریز حقوق بهمن ماه به حساب آنها واریز شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها