|

آخرین خبرها از همسان سازی حقوق بازنشستگان 25 بهمن

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده جزئیات حداکثر حقوق کارکنان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در نشست خبری خود پیرامون لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: مجموع منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که دولت برای آن اعتبار در نظر گرفته است. همچنین ۸۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون برای یارانه ها کنار گذاشته شد که جمع یارانه پرداختی دولت در سال آینده ۲۲۰ هزار میلیارد تومان شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از عرشه آنلاین؛ وی ادامه داد: با تمام کارهای کارشناسی انجام شده کمیسیون ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی را برای سال آینده در نظر گرفت و حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان به عدد دولت اضافه شد. همچنین ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی به صورت ریالی برای گندم اختصاص دادیم و یارانه کالا‌های اساسی، دارو و گندم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و قیمت گندم برای سال آینده ۹۵۰۰ تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه مجلس بر حامل‌های انرژی و یارانه انرژی نورافکن انداخت، تصریح کرد: برای سال آینده ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه بخش انرژی در نظر گرفته شد.

حاجی بابایی درخصوص درآمدهای نفتی در سال آینده، گفت: در تبصره ۱۴ بودجه مشخص شد که درآمد و هزینه نفت و همچنین میزان یارانه سوخت باید مشخص شود به عبارتی جدول شفافیت نفت در بودجه داریم تا بر تاریک خانه نفت نورافکن بیندازیم.

وی در بخش دیگری از این نشست درخصوص کارکنان در سال آینده، عنوان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، حداکثر حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ هفت برابر حداقل حقوق پرداختی خواهد بود. همچنین کمیسیون تلفیق با در نظر گرفتن اعتباراتی، مصوب کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ نیز انجام شود.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده برای اولین بار یک صندوق برای حمایت از بیماری‌های صعب العلاج راه اندازی شده و برای این صندوق ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی و ۵ هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است. این تسهیلات به افراد بی بضاعت که از قبل شناسایی شده است، پرداخت می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها