|

۱۰ نشانه اُمیکرون در کودکان؛ جدیدترین علائم اُمیکرون چیست؟

امیکرون

مطالعات نیز نشان داده‌ ۴۲ درصد بیمارانی که امیکرون گرفته‌اند از کمر درد به عنوان علائم اصلی اُمیکرون نام برده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

یک متخصص آسیایی از جدیدترین علائم اُمیکرون می‌گوید. این علائم جدید چیست؟ روزنامه «ایندین اکسپرس» در مطلبی آورده است: «شارو دات آرورا»، متخصص کووید-۱۹ که با مرکز خدمات پزشکی در موسسه علوم پزشکی آسیایی همکاری می‌کند، گفته است که متوجه شیوع درد عضلانی به عنوان یکی از بزرگترین علائم اُمیکرون این بیماری در موج‌های اخیر پاندمی شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، وی می‌گوید: هرچند ویروس کرونای جدید که به ابتلای انسان به کووید-۱۹ منجر می‌شود، سیستم تنفسی و ریه‌ها را درگیر می‌کند با این حال، علائم اُمیکرون به همین‌جا ختم نمی‌شود و نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد که دردهای عضلانی نیز یکی از عوارض شایع این بیماری‌ به ویژه در مورد سویه امیکرون هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «دیزِرت نیوز»، مطالعات نیز نشان داده‌اند که ۶۳ درصد بیمارانی که به سویه دلتا مبتلا شده‌اند و ۴۲ درصد بیمارانی که امیکرون گرفته‌اند از کمر درد به عنوان علائم اصلی اُمیکرون نام برده‌اند.

بنابر جزئیات مطالعه علائم اُمیکرون، پس از ابتلا به عفونت ناشی از سویه امیکرون، بیمار در سه ناحیه مختلف از بدن احساس درد بیشتری دارد که شامل سردرد، کمردرد و دردهای عضلانی می‌شود و مردم این روزها بیشتر از بروز این دردها شکایت دارند.

به گفته متخصصان، هرچند کمردرد و دردهای عضلانی برای کووید-۱۹ از علائم جدید اُمیکرون محسوب نمی‌شوند، اما مبتلایان به امیکرون بیشتر با کمردرد درگیر هستند و کمتر حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند.

علائم اُمیکرون در کودکان

شمس الله نوری پور، فوق تخصص کودکان و رئیس بیمارستان کودکان مفید در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مراجعه کودکان مبتلا به اُمیکرون به این مرکز درمانی چگونه است؟»، گفت: با شیوع اُمیکرون که کودکان را درگیر می‌کند و با توجه به بازگشایی مدارس و کامل نبودن پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی، مشاهده می‌کنیم مراجعات بیمارستانی در دو هفته اخیر به ویژه در چند روز اخیر دو سه برابر افزایش داشته و به همین نسبت میزان بستری نسبت به دی ماه نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کووید بیمارستان مفید ۲۹ تخت دارد، افزود: یکسری بیماران، بیماران قطعی کرونا و یکسری مشکوک به کرونا هستند؛ به شکلی که تقریبا نیمی از بخش کرونایی و نیمی مشکوک هستند. رئیس بیمارستان کودکان مفید تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه غالب جامعه اُمیکرون است حدس زده می‌شود این کودکان بستری نیز مبتلا به اُمیکرون باشند.

نوری پور درباره «مهمترین علائم اُمیکرون در کودکان»، گفت: یکسری از ابتلای کودکان می‌تواند بدون علامت باشد و بعضی با علامت است. این فوق تخصص کودکان متذکر شد: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی، لرز،گاهی علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ از جمله علائم در کودکان است.

رئیس بیمارستان مفید ابراز داشت:گاهی نیز ممکن است درگیری ریه اتفاق بیفتد و در موارد شدید ممکن است تنگی نفس و کبودی لبها وجود داشته باشد. (فارس)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها