|

کدام گروه‌ها مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند؟

 رتبه بندی معلمان

رتبه‌بندی صرفاً برای معلمان شاغل به کار است و به منظور افزایش سطح علمی معلمان و با هدف ارتقای دانش آن‌ها نگاشته شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، گفت: لایحه رتبه بندی معلمان صرفا مختص جامعه معلمان است و بازنشستگان آموزش و پرورش و سایر افراد مشمول این طرح نمی‌شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از جامعه 24، وی اضافه کرد: در موضوع بازنشسته‌های آموزش و پرورش بحث همسان سازی مطرح است. رتبه‌بندی صرفاً برای معلمان شاغل به کار است و به منظور افزایش سطح علمی معلمان و با هدف ارتقای دانش آن‌ها نگاشته شده است؛ لذا موضوع اصلی در اجرای این لایحه، ارتقای جایگاه علمی معلم است و افزایش حقوق نیز بخشی از این ارتقاست. در ارزیابی معلمان نیز همه جنبه‌ها مورد تأکید قرار گرفته است. معلم باید آنقدر از آگاهی کافی برخوردار باشد که بتواند دانش آموز را نیز به لحاظ آموزشی و تربیتی رشد دهد.

قاسمی پور درباره این پرسش که آیا کادر اداری مدارس می‌توانند از مزایای طرح رتبه بندی معلمان بهره‌مند شوند؟ گفت: کادر اداری با آموزش سروکار ندارد و رتبه‌بندی، صرفا مختص معلمان است چرا که با دانش آموزان و بحث آموزش به طور مستقیم سروکار دارند؛ بنابراین کادر اداری مدارس مشمول این طرح نیستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره این موضوع که گفته می‌شود اجرای این لایحه بار مالی سنگینی دارد و اقدام عجولانه مجلس یازدهم برای تصویب هر چه سریع‌تر طرح کاری پوپولیستی است، اظهار کرد: رتبه‌بندی موضوع امروز و دیروز نیست، وعده اجرایی شدن آن به ۱۰ سال قبل بازمی‌گردد. مجلس یازدهم و کمیسیون آموزش نیز از اواخر دولت قبل، به دنبال اجرایی کردن آن بود. لایحه در ابتدا حدود یک صفحه و نیم بود و همه بند‌ها و مواد آن کاملا کارشناسانه بررسی شده و نمایندگان در شیفت‌های مختلف کاری، برای افزوده شدن و یا اصلاح بند‌ها و مواد لایحه، به بررسی آن پرداختند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها