|

حیوان درون شما چیست و چگونه با کمک گوگل حیوان درون خود را بشناسید؟

حیوان درون شما چیست

حیوان درون شما چیست گوگل هم میتواند در این مسیر کمک کننده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شخصیت شناسی را باید یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در علم روانشناسی بدانید! چه بسا که حتی کلاس‌های کاملا مجزایی برای آن در دانشگاه‌ها درنظر گرفته شده تا اهمیت آن بر همگان آشکار شود. مباحث بسیار زیادی هم برای بحث و گفتگو وجود دارد که از جمله آنها باید حیوان درون اشاره کرد! واقعا چیزی به نام حیوان درون وجود دارد؟ به راستی به این موضوع باور دارید که هر یک از ما، حیوانی را در درون خود پروش می‌دهیم؟ این مسئله برهیچکس پوشیده نیست که هر فردی از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار است که مجموعه آن ویژگی‌ها، شخصیت منحصر به فردی را برای او تشکیل می‌سازد. همین ویژگی‌های شخصیتی‌ست که تفاوت‌های قابل لمس در گفتار، انعطاف‌پذیری در برابر مشکلات، قوی بودن و حتی رفتارها را به وجود می‌آورد. پس سوال اساسی و مهمی که اینجا شکل میگیرد این است؛ حیوان درون شما چیست گوگل هم میتواند در این مسیر کمک کننده باشد.

گوگل یکی از مهم‌ترین ابزار دنیای امروز ماست! چه بسیار وظایفی که گوگل میتواند از پس آن برآید و درواقع نیاز ما را برطرف سازد. اما چگونه؟! کافیست به جستجویی هرچند کوتاه در اینترنت بپردازید. تست‌های بسیار زیادی وجود دارد. کافیست سری به اینترنت بزنید؛ مطمئنا با این تست‌ها آشنا خواهید شد.

اما اجازه دهید از بحث خارج نشویم! به راستی حیوان درون شما چیست؟ در ادامه همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم در این خصوص بطور مفصل صحبت کنیم.

حیوان درون شما چیست؟

حیوان درون چیست؟

میدانیم که انسان‌ها نوعی تکامل یافته از میمون و شامپانزه‌ها هستند. حتی تحقیقات نیز این مسئله را به اثبات میرسانند. براساس تحقیقات و آمار بدست آمده، چیزی حدود 97درصد از ژن انسان‌ها با شامپانزه‌ها اشتراک دارد. و بسیاری معتقدند انسان‌ها در نتیجه تکامل این حیوان به شکل امروزی رسیده‌اند!

آیا همین مسئله باعث شده تا مبحث حیوان درون به میان آید ؟ اجازه دهید از بعد روانشناسی به مسئله حیوان درون ورود کنیم... اریک برن می‌گوید: هر انسانی در درون خود یک کودک، یک والد و یک بالغ دارد. و با توجه به تکاملی که حاصل شده؛ یک حیوان را نیز در درون خود حمل می‌کنیم! درواقع تمامی رفتارها، هیجانات، افکارات متفاوت و ضدانسانی و حیوانی که به ما القا می‌شود، در نتیجه وجود همین حیوانی‌ست که با خود حمل می‌کنیم. تاکنون بی‌رحم و خشن بوده‌اید؟ تجربه فریبکاری و دروغگویی را داشته‌اید؟ پرخوری، قدرت طلبی، کتک‌کاری و داد زدن را دوست داشته‌اید؟ این ویژگی‌ها و تعداد زیادی از ویژگی‌ در وجود ما دیده می‌شود که تمامی‌شان نشات گرفته از حیوان درون ماست!

حواستان باشد؛ مطیع حیوان درون خود بودن اغلب شما را با مشکلاتی نظیر ابتلا به بیماری‌های روانی، بیماری‌‌های جسمی، اختلال در روابط اجتماعی، نرسیدن به اهداف زندگی، درگیری با قانون و حتی مشکلات تحصیلی و شغلی و... مواجه می‌کند. بروز تمامی موارد عنوان شده می تواند ریشه در مشکلات روان داشته باشد. برای غلبه و کنترل بر مسائل مربوط به روان می توان با آموزش های ساده شروع کرد. در ادامه لینک مربوط به مجموعه آموزش روانشناسی قرار گرفته که انواع آموزش های روانشناسی را در بر دارد و می تواند برای افراد علاقه مند مفید واقع شود.

مجموعه آموزش روانشناسی — اکنون بخوانید

 

تست روانشناسی حیوان درون - حیوان درون شما چیست؟

تست روانشناسی حیوان درون یک راه بسیار ساده و تفننی‌ست که امکان شناخت شخصیت شما را فراهم می‌آورد. این مسئله برهیچکس پوشیده نیست که هر فردی با توجه به علایق و سلایق فردی خود یک یا چند حیوان را بیشتر از سایر حیوانات دوست دارد! براساس آمار روانشناختی این علاقه نشانه‌ای از خصوصیات فردی آنهاست! از همین‌رو متخصصان تستی را تدارک دیده‌اند که به این گفته صحه میگذارد. تستی که توانست به سرعت در میان علاقمندان رواج پیدا کند و براساس آمارهای گوگل آنالیتیکس یکی از پرجستجوترین کلمات گوگل شناخته شود.

این مسئله را فراموش نکنید؛ خودشناسی موضوعی نیست که به راحتی از آن چشم پوشی کنید! خودشناسی کمک می‌کند تا با علایق و خصوصیات رفتاری خود بیشتر آشنا شده و در نتیجه با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کنید. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای بالاست که حتی فرادرس نیز با تهیه آموزش خودشناسی تلاش کرده تا قدمی در این مسیر برداشته و راهکارهای موثری را پیش روی شما قرار دهد. برای دریافت این آموزش می توانید سری به آدرس زیر بزنید.

آموزش خودشناسی و ساخت نگرش نو — مشاهده کنید

اما بیایید کمی بیشتر از این تست بدانید! به راستی این تست چگونه شخصیت و حیوان درونی شما را نمایان می‌کند؟

خب برای انجام این تست در ابتدا یک ورق و خودکار را همراه خود داشته باشید؛ زیرا سوالاتی مطرح می‌شود که پاسخ دادن به آنها الزامی‌ست!

سوال اول: حیوان مورد علاقه شما کدام است؟

سوال دوم: آیا از نگهداری حیوان خانگی استقبال می‌کنید؟

سوال سوم: دومین حیوان مورد علاقه شما کدام است؟

به واقع متخصصان؛ پاسخ سوال اول را توصیف‌کننده شخصیت واقعی شما می‌دانند!

جواب دوم اعلام می‌کند که دیگران چه دیدی نسبت به شما دارند.

جواب سوم از دید و شناخت شما نسبت به خودتان صحبت می‌کند.

براساس این سه مرحله شما میتوانید به یک شناخت نسبتا کامل از خودتان دست پیدا کنید.

آیا توانستید به این سوالات؛ پاسخی درخور ارائه دهید؟

cover-6-850x491

بررسی حیوانات و ارتباط آنها با شخصیت شناسی

پس از اینکه با سوالات مرتبط در این زمینه آشنا شده‌اید؛ هم اکنون بهترین زمان است تا حیوانات و ارتباطی که با شخصیت شناسی برقرار کرده‌اند را نیز بشناسید. البته شخصیت شناسی یک مقوله بسیار گسترده‌ست! فرادرس با آموزش روانشناسی شخصیت به شما کمک می‌کند تا بهتر در این مسیر گام بردارید! اما با این حال خالی از لطف نیست ارتباط میان حیوان درون و شخصیت خودتان را کشف کنید.

اسب:

افرادی که علاقه زیادی به اسب دارند و یا در یک تصویر آن چیزی که بیش از همه توجه آنها را به خود جلب می‌کند، این حیوان است؛ اغلب جزء افراد هدفمند و سختکوش به حساب می‌آیند. این دسته از افراد به همه چیز و همه کس اعتماد دارند. آنها همواره به جزئیات توجه وافری نشان می‌دهند و با ریزبینی و درنظر گرفتن نکات اخلاقی، خود را به عنوان یک شخص جذاب به همه معرفی می‌نمایند.

مرغ:

کمتر کسی را میتوانید بیابید که از مرغ احساس انزجار کند! اما خب مرغ را نمیتوان جزء حیوانات دوستداشتنی برای تمامی افراد دانست! با این حال هستند کسانی که به این حیوان علاقمند بوده و از آن به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنند. اگر جزء این دسته از افراد قرار دارید؛ حتما جزء افراد سرسخت و باروحیه هستید! نگرش مثبت و مصمم و بلند پروازانه‌تان همواره شما را به قله‌های بلند موفقیت میرساند. هر چند در بسیاری از مواقع اوضاع بر وفق مرادتان نیست اما تلاش خود را می‌کنید تا بهترین‌ها را رقم بزنید. این بدین معنی‌ست؛ به راحتی در برابر اشخاصی که مانع رسیدن شما به موفقیت می‌شوند؛ می‌ایستید!

ملخ:

اگر در یک تصویر ملخ اولین حیوانی‌ست که به چشمتان می‌آید؛ باید بگوییم که شما ارباب خودتان هستید و از احساس تنهایی و آرامش‌تان لذت می‌برید. قوی و بردبار بودن از مهم‌ترین شاخصه‌های شماست و اگر اهل بیرون رفتن و خوشگذرونی هم هستید؛ پس باید بگوییم جزء برترین شکارچیان به حساب می‌ایید. باید بدانید؛ افراد زیادی برخلاف تصورشان؛ ملخ اولین حیوانی‌ست که به چشم آنها می‌آید این دسته از افراد همواره به مطالعه، مراقبه و بطور کلی هر نوع تفریحی که آنها را به آرامش برساند، علاقمند هستند.

خرچنگ:

شما نیز همانند خرچنگ که از پوسته سختی برخوردار است، شخصیتی نفوذناپذیر دارید! اما اگر شخصی بتواند این پوسته سخت را بشکند، با روح لطیف و نرمی که در آن پنهان شده روبرو خواهد شد. البته هیچکس نمیتواند موفق به شکستن این پوسته شود مگر اینکه شما بخواهید!

گرگ:

گرگ حیوانی درنده و بسیار سختکوش است! شما به راحتی میتوانید به مانند یک گرگ تنها و بدون کمک از شخصی در میان مردم بایستید! شاید نترس و بی‌رحم به نظر آیید؛ اما با قدرت آهن ربایی خود، همه را به سوی خودتان می‌کشانید. هنوز معلوم نیست این آهنربای موجود در گرگ‌ها از چه چیزی ساخته شده که تا این اندازه قدرتمند است!

همصحبتی با چنین افرادی به اطرافیان حس امنیت را انتقال می‌دهید. اما به عنوان شخصی با چنین شخصیتی مواظب باشید زیرا در گروهی مشابه خودتان قرار میگیرید؛ هیچ چیزی نمیتواند جلوی شما را بگیرد.

حیوان درون شما چیست؟

کبوتر:

کبوتر همواره نماد صلح و هماهنگی بوده است؛ اما آیا در شخصیت افراد هم به چنین شکلی است؟

حدستان درست است؛ کبوتر بودن به معنای عاشقی‌ست! کبوترها نمی‌جنگند و همواره در کمال صلح و هماهنگی به خواسته‌شان میرسند که این بیانگر یک شخصیت کامل است. آنها به درگیری علاقمند نیستند و هر جایی که حضور می‌یابند همگی را به صلح و دوست داشتن تشویق می‌کنند. در تمامی لحظات هم به دنبال راه حلی صلح آمیز برای برطرف کردن مسائل به وجود آمده هستند.

کمی تصور کنید به تصویری پر از حیوانات نگاه می‌کنید؛ آیا اولین چیزی که چشم و ذهن شما را به خود معطوف می‌کند، کبوتر است؟

عقاب:

کمتر کسی به این حیوان علاقمند نیست! اما خب تنها تعداد معدودی از آن نگهداری کرده و یا در وهله اول به آن ابزار علاقه می‌کنند! افرادی که به این حیوان علاقه نشان می‌دهند به مانند او تنها به هدف اصلی و نقطه مرکزی نگاه می‌کنند. واقعا چه چیزی میتواند از چشم یک شکارچی ماهر دور بماند؟

افرادی با چنین خصوصیت شخصیتی همواره کارها را به بهترین شکل به اتمام میرسانند!

پروانه:

چقدر به یک شروع تازه علاقمند هستید؟ اگر به چنین چیزی علاقه دارید باید بگوییم که شما این توانایی را دارید که درست به مانند پروانه یک شبه پوست انداخته و به موجود دیگری تبدیل شوید. هیچ اهمیتی هم ندارد در چه حوزه‌ای باشد؛ در یک کار جدید، سبک جدید مو و یا حتی تغییر در نگرش فکری! تغییر برای شما بسیار اسان است! تغییر جزئی جدایی ناپذیر در زندگی شماست. به هر چیزی که جدید باشد، علاقه نشان می‌دهید و از اینکه یک زندگی هیجان‌انگیز را تجربه کنید لذت میبرید.

صحبت از تیپ‌های مختلف شخصیتی و حیوانات درون که این تیپ‌ها را به رسمیت شناخته و الگوهای رفتاری را مشخص می‌کند، بسیار سخت و دشوار است. اما آموزش روانشناسی فرادرس یک راهکار بسیار موثر و نتیجه‌بخش بوده تا شما با تقویت‌ مهارت‌هایتان، آب و رنگ تازه‌ای به شخصیت خود ببخشید و در راستای بهبود و پیشرفت آنها تلاش کنید.

حواستان باشد؛ شخصیت شما چیزی مستقل از شما نیست! تمامی رفتارها، گفتارها، مسائل و مشکلات و حتی طریقه حرف زدن شما، چیزی‌ست که شخصیت‌تان ساخته و به آن بال و پر داده است. برای اینکه بتوانید سربلند خارج شوید؛ در ابتدا باید آن را بشناسید و سپس در راستای ارائه یک عملکرد بهتر تلاش کنید.

نتیجه نهایی برای سوال حیوان درون شما چیست؟

در دنیای شلوغ و پر مشغله امروز؛ آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد؛ آشنایی با ویژگی‌های شخصیت خودمان و پذیرش آنهاست! تا زمانی که نپذیریم چه ویژگی‌های شخصیتی در وجود ما نهادینه شده؛ بطور دائم در حال جنگ با خود هستیم و هیچوقت لذت فراوان آرامش ذهنی را تجربه نخواهیم کرد.

کمی فکر کنید؛ چقدر با خود در حال جنگ هستید و برای رسیدن به چیزی که نمیدانید چیست، می‌جنگید؟ با تحلیل رفتار متقابل فرادرس این احساس را در خود ایجاد کنید؛ هیچ اهمیتی ندارد افراد پرجنب و جوش هستند و یا آرام، پرحرف هستند یا آرام! در هر صورت آنها شما از برقراری ارتباط با آنها باید آرامش و احساسات خوب را تجربه نمائید.

آموزش نظریه تحلیل رفتار متقابل — کلیک کنید

اما بیایید کمی از بعد حیوان درون خارج شویم! واقعا هنوز هم در این دنیای پیشرفته برای نگهداری از اسناد و مدارک مرتبط با حیوان درون و آشنایی با ویژگی‌های آن از دفترهای کاغذی استفاده می‌کنید؟ آن هم زمانی که تا این میزان به حفظ محیط زیست تاکید می‌شود؟ این روزها دنیای تکنولوژی این فرصت را به شما داده تا به راحتی از محتوای متنی و تصویری خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمائید.

بدانید؛ گوگل به هیچ عنوان شما را تنها نگذاشته است! حتی در این مسئله نفوذ کرده و چه بسا مخاطبین زیادی را نیز به خود جذب کرده است. چقدر از گوگل داک می‌دانید؟ یک نرم‌افزار بسیار کاربردی که به شما این امکان را می‌دهد که از آن در راستای نگهداری متون و تصویر خود در بستر اینترنت استفاده کنید. سری به این بزنید و از آن بهره بگیرید!

حیوان درون شما چیست؟

حواستان باشد در دنیای امروز هر چقدر که بیشتر با شخصیت خود و دیگران آشنا باشید؛ برقراری ارتباط راحت تر خواهد بود. دنیای ارتباطات نیز هر چند بسیار مجازی شده اما شما بدون ارتباطات هیچ چیزی نیستید! شاید تنهایی را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید اما باز هم برای رفع احتیاجات خود به یک هم صحبت نیاز دارید! در این مسیر توصیه داریم که حتما به تست حیوان درون شما چیست گوگل سری بزنید. در این تست شما به روزنه‌های پنهان شخصیت خود پی برده و در راستای برطرف کردن آن می‌کوشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها