|

پیش‌نیازهای حضور در بازار رمزارزها چیست؟

«حضور در بازار جذاب رمزارزها، پیش نیازهایی دارد که در این گزارش به آن ها اشاره می‌شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-بازار رمزارزها در روزهای اخیر داغ و پر سر و صدا بوده است. در این راستا، به طور خاص قیمت هر بیت‌کوین تا بیش از 73 هزار دلار افزایش یافت و سقف تاریخی خود را شکست. اکنون نیز قیمت این رمز ارز مشهور، در محدوده 70 هزار دلار است. دیگر رمز ارزها نیز کم و بیش رشد در قیمت و ارزششان را تجربه کرده‌اند. در این بحبوحه، برخی تحلیلگران بازار رمزارزها به طور خاص از احتمال یک میلیون دلاری شدنِ قیمت هر بیت‌کوین تا سال 2025 و حتی 10 میلیون دلاری شدنِ آن تا 10 سال اینده خبر داده اند.

به گزارش شایانیوز؛ مساله ای که سیلی از توجهات افکار عمومی را به سمت بازار رمزارزها معطوف کرده و بسیاری را به تکاپو واداشته تا در این بازار سرمایه گذاری کنند. با این همه، علاقه مندان به این حوزه، بایستی 3 نکته مهم و محوری را در ذهن داشته باشند.

اولا، تقریبا اغلب تحلیلگران بازار رمزارزها بر این باورند که برای سرمایه گذاری در این بازار، باید اعصاب فولادین داشت. اینکه انتظار داشته باشیم یک جهش قیمتی، ادامه دار باشد و قیمت بیت کوین یک شبه ده ها هزار دلار افزایش یابد، بیش از آنکه واقع بینانه باشد، صرفا یک تصویر هیجانی از بازار رمزارزها را نمایندگی می کند.

این بازار افت و خیزهای فراوانی دارد و افراد عجول چندان جایی در آن ندارند و صرفا جیب دلالان و نهنگ های بازار رمزارزها را پُرپول تر می کنند.

دوم اینکه افراد عادی که در بازار رمزارزها سرمایه گذاری می کنند باید این مساله را مد نظر داشته باشند که آن‌ها وارد بازاری می شوند که هیچ سررشته ای را از آن ندارند. از این رو، باید ادعا کردن و تکیه به فهم خود جهت انجام رفتارهای اقتصادی در این بازار را کنار بگذارند و حتما برای سرمایه گذاری در این بازار، از افرادی که در آن تخصص دارند، مشاوره بگیرند.

بازار رمزارزها به زعم بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، بازارِ آینده است. آینده ای که در آن پول تا حد زیادی ماهیت دیجیتالی پیدا می کند. از این رو، این بازار، ناشناخته های فراوانی دارد که ورود بدون مشورت به آن، نمودی عینی از یک حرکت ریسکی و قمارگونه را به ذهن متبادر می کند. موضوعی که می تواند برای افراد به جای سود، ضررهای هنگفتی را به بار آورد.

و در نهایت سوم اینکه، افراد نباید با کل دارایی و پشتوانه مالی و اقتصادی خود وارد بازار رمزارزها شوند. بلکه یک سرمایه گذاری درست در بازار رمزارزها بایستی متمرکز بر آن دسته از دارایی های باشد که افراد به آن ها نیاز ندارند و حتی اگر از دست بروند هم خسارت جدی به زندگی افراد وارد نمی شود.  

از این رو، جوگیر شدن در بازار رمزارزها، عینِ شکست است و می تواند تبعات به شدت منفی را به همراه داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی