|

نبض بازار طلا، سکه و ارز در 16 مهر 1402؛ تحرکات اسرائیل و حماس گریبان دلار را گرفت

کارشناسان، ورود دلار به روند افزایشی را با تحرکات میان اسرائیل و حماس مرتبط می دانند. دیروز اقدامات حماس، سرآغاز حمله به مواضع اسرائیل بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروز 16 مهر 1402 است و طلا در مسیر صعودی خود حرکت می کند. این در حالی است که روز گذشته، افزایش نرخ دلار و اندک رشد قیمت انس جهانی، روی طلا و سکه نیز اثر گذاشت و هر آنچه طی یک هفته گذشته رخ داده بود را جبران کرد.

در لحظه ی نگارش این خبر، قیمت انس طلای جهانی 1,832.59 دلار است.

وضعیت طلا در چه حال است؟

روزهایی که گذشت سیگنال های چندین موضوع، بازارهای مالی را در مسیر صعودی قرار داد. لازم به ذکر است که این اخبار عموما پیرامون احتمال تمدید برخی تحریم ها و نیز ممنوع شدن روند معاملات با دلار در بازار عراق می گشت.

فعالان بازار طلا عقیده شان بر این مضمون استوار است که قیمت ها به ثبات نسبی قابل قبول خود دست یافته اند. لذا اکنون می تواند زمان خوبی برای ورود به این بازار باشد.

در جدول ارائه شده ی ادامه ی این مطلب شایانیوز، می توانید نرخ روز طلا را مشاهده نمایید.

نرخ روز طلا
نام قیمت امروز
هر گرم طلا 2,383,535
هر مثقال طلا 10,325,000
انس طلای جهانی 1,832.59$ 

وضعیت سکه در چه حال است؟

روزهای پایانی هفته گذشته شاهد چگونگی تاثیر سیگنال اخبار سیاسی بر بازار مالی بودیم. این تاثیرات به طور پیوسته بر روند قیمت ها تاثیر گذاشتند و همانگونه که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، عموما در بخش های سیاسی و در راستای تمدید برخی تحریم ها بود که نهایتا امروز باعث شکستن قیمت در بازارهای مالی شد.

تحلیلگران بازارهای مالی بر این عقیده هستند که نمی توان تغییرات قیمتی روزهای گذشته در خصوص سکه  را صعودی دانست. بر همین اساس به ذات، پای بازار در مسیری خنثی گیر کرده و این تنها همگرایی بالای طلا و دلار است که قطعات سکه را نیز در راستای خط صعود قرار داده است. 

در جدول ارائه شده ی این مطلب می توانید نرخ انواع سکه را ملاحظه نمایید.

نرخ روز انواع سکه
نام قیمت امروز
سکه امامی 29,000,000
سکه بهار آزادی 24,900,000
نیم سکه 15,150,000
ربع سکه 10,150,000
سکه گرمی 5,750,000

وضعیت ارز در چه حال است؟

اخبار حاکی از این هستند که امروز با رشدی عجیب در خصوص نرخ دلار رو به رو هستیم و از اول صبح بوی افزایش به مشام می خورد! در لحظه ی تنظیم این خبر، قیمت دلار 51 هزار و 700 تومان است. اما چرا یه یکباره شاهد چنین صعودی بودیم؟!

بسیاری از کارشناسان، ورود دلار به روند افزایشی را با تحرکات میان اسرائیل و حماس مرتبط می دانند. چرا که دیروز اقدامات حماس، سرآغاز حمله به مواضع اسرائیل بود و از اواسط روز، اسرائیل در خصوص این حملات واکنش نشان داد. جنگ میان طرفین از صبح امروز 16 مهر 1402 نیز با تمام قوا در حال افزایش است و دولت غاصب رژیم صهیونیستی نیز بر ادامه دار بودن این تنش ها تاکید دارد. روندی که بعید می دانیم به این زودی ها خیال توقف داشته باشد.

از طرفی دیگر، معامله گران در بازار اعلام کردند که این رفتار میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، دلیل اصلی افزایش نرخ دلار است. لذا با توقف حملات طرفین، احتمالا دلار نیز کمی سر جای خود ثابت شود. لازم به ذکر است این تنها دلار نیست که تحت تاثیر اتفاقات رخ داد مثل فنر از جایگاه قبلی خود پرتاب شده است. بلکه بازار ارز نیز تحت تاثیر جهش دلار، شوک زده است.

در ادامه ی مطلب، بر اساس جدول ارائه ی شده ی شایانیوز، می توانید نرخ ارز امروز را ملاحظه کنید.

نرخ روز انواع ارز
نام قیمت امروز
دلار 51,700
یورو 54,800
پوند 63,200

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی