|

قیمت مرغ ریزش کرد +جزئیات قیمت

قیمت هر کیلوگرم مرغ به کمتر از ۵۰ هزار تومان در بازار رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که احتمال می‌رفت قیمت مرغ تحت‌تاثیر افزایش تقاضا در ماه محرم، با افزایش مواجه شود، اما در روزهای گذشته شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار بوده‌ایم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر آنلاین، گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر هر کیلو مرغ زیر نرخ مصوب بازار یعنی ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

بر همین اساس، قیمت هر کیلوگرم مرغ به کمتر از ۵۰ هزار تومان در بازار رسیده و بر اساس مشاهدات میدانی در تهران ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم میادین میوه و تره‌بار تهران ۴۷ هزار و ۹۰۰ است.

در همین رابطه، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در اظهارنظری گفته بود: مرغ در بازار به صورت فراوان وجود دارد که تحت تاثیر چنین مساله‌ای ممکن است قیمت مرغ در بازار بیش از قیمت فعلی کاهش پیدا کند.

به گفته مهدی یوسف‌خانی، طی چند وقت گذشته با کاهش قیمت‌ها در بازار مرغ مواجه بودیم و اکنون این کالا با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب در حال فروش است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران نیز در اظهارنظری تازه گفته است؛ سه دلیل عمده برای کاهش قیمت مرغ در بازار وجود دارد. نخست اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده و واقعا تقاضا برای مرغ کم شده است و اکنون عرضه در بازار بیش از تقاضا شده و قیمت ها را پایین آورده است.

حبیب اسداله‌نژاد افزوده است؛ دومین دلیل این‌که بدون توجه به هشدارهای کارشناسی، با اعلام وزارت جهاد کشاورزی جوجه‌ریزی‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و به همین دلیل در کنار کاهش تقاضا، باعث انباشت مرغ در ویترین مغازه ها شده است.

وی با اشاره به دلیل سوم کاهش قیمت مرغ، تصریح کرده است؛: در حالی که انباشت مرغ در بازار وجود دارد، شرکت پشتیبانی امور دام هم سرعت عمل لازم برای جمع‌آوری مرغ مازاد ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها