|

مقدار گرانی خوراکی‌ها در تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شد

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی، پیاز و لوبیا چیتی می­باشد.

لینک کوتاه کپی شد

طبق اعلام مرکز آمار ایران؛ در تیر ماه ١٤٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرگزاری دانشجو، نان و غلات: در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ١٠,٧ درصد، " برنج خارجی درجه یک " با ٦.٥ درصد و " رشته آش " با ٥.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٢٦,١ درصد، "کنسرو ماهی تن" با ٣.٢ درصد و "گوشت گاو یا گوساله" با ٢.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "دوغ پاستوریزه" با ١٨,٨ درصد و " خامه پاستوریزه " با ١٤.٨ درصد و " کره پاستوریزه (کره حیوانی) " با ١٤.٣ درصد بوده است.

میوه و خشکبار: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پرتقال " با ١٣,٩ درصد، " کشمش پلویی" با ٩.٢ درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هلو " با ١٢.٥- درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هویج فرنگی " با ٢١,٦ درصد، "پیاز" با ١٠.٠ درصد و " لوبیا چیتی" با ٧.٣ درصد می­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با ٢٤,٣ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٧.٤ درصد می­باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها