|

پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر در آستانه تعطیلی

مدیر دفتر عمرانی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شهدای کمالشهر با وجود پیشرفت فیزیکی قابل توجه با کندی پیش می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا جوانبخت در گفت و گو با ایسنا، درباره ساخت پروژه بیمارستان کمالشهر اظهار کرد: شروع ساخت پروژه بیمارستان کمالشهر قرارداد مشترکی بود در سال ۹۵  بین شورای شهر، شهرداری کمالشهر، دانشگاه علوم پزشکی البرز و یک شرکت خصوصی، قرارداد آن منعقد شد. در آن زمان در قرارداد مشخص شده بوده که شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی هر کدام چه سهمی را باید پرداخت کنند، اما بعد به دلیل مشکلات اعتباری و عدم تعهدات نسبت به پرداخت‌های مالی در نهایت به نتیجه نرسیده و این قرارداد خاتمه پیدا می‌کند.

به گزارش «شایانیوز» وی افزود: بعد از این پروژه بیمارستان کمالشهر وارد مناقصه عمومی و شرکتی که در حال حاضر در حال کار است، برنده مناقصه شد و فاز اسکلتی ساختمان بیمارستان را انجام داد. اما علی رغم پیگیری مالی و اعتباراتی که قول داده بودند و پیگیری دستگاه‌های اجرایی متاسفانه اعتبارات به دانشگاه داده نمی‌شود.

جوانبخت ادامه داد: تا اینکه در پایان دولت دوازدهم با پیگیری‌هایی که استاندار انجام دادند، طبق مصوباتی که برای سفرهای استانی ریاست جمهوری پیش بینی شده بود، از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری در فروردین ماه ۱۴۰۱ پروژه مجددا فعال شد و پروژه‌ای که تا آن زمان حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت، دوباره جان گرفت و فاز ساخت اسکلت ساختمان در مدت زمان یکسال به اتمام رسید.

مدیر دفتر عمرانی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: پس از آن مناقصه فاز تکمیلی بیمارستان هم انجام و از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد، به طوری که  در حال حاضر پروژه به حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. اما متاسفانه علی رغم پیگیری‌هایی که صورت گرفت، از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباری که از محل سفر اول رئیس جمهوری برای این پروژه  دیده شده بود، حدود ۷۰ میلیارد تومان آن محقق شد و مابقی تخصیص داده نشده است.

ساخت پروژه کند شده است

وی ادامه داد: این درحالی است که از محل مصوبات سفر دوم آذرماه سال گذشته هیچ پرداختی به دانشگاه انجام نشده و در حال حاضر علی‌رغم پیگیری‌های که صورت گرفته و پروژه هم در  شرایط بسیار خوبی است، به دلیل عدم تخصیص اعتبارات پروژه دچار کندی شده، اما هنوز  تعطیل یا متوقف نشده است.

جوانبخت تاکید کرد: این موضوع را دانشگاه علوم پزشکی البرز  پیگیری کرده  که تخصیص‌های مصوب این پروژه را به دانشگاه بدهند. بنابراین در صورت ادامه تخصیص اعتبارات  امید داریم که امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و چنانچه این اتفاق بیافتد، ساخت این بیمارستان رکوردی در صنعت بیمارستان سازی کشور خواهد بود. به این دلیل که پروژه‌ای که تقریبا اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱  شروع شده و  تا قبل از آن شرایط خوبی نداشت، در طول سال گذشته به حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و اگر حمایت شود این پروژه در نیمه دوم سال قابل افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

وی بیان کرد: اعتبارات از محل سفر اول و سفر دوم و تخصیص‌های که برنامه ریزی شده، به دانشگاه پرداخت نمی‌شود بنابراین دانشگاه هم نتوانسته پیمانکار را تامین کنند که  بتواند دستمزد کارگر و تجهیزاتش را پرداخت کند. پروژه‌ای که حدود ۳۵۰  نفر نیروی کار تا قبل از سال جدید داشت، در حال حاضر به ۵۰ تا ۶۰ نفر نیروی کار رسیده است.  

جوانبخت در ادامه  اظهار کرد: پیگیری از طرف دانشگاه صورت گرفته و  استاندار در جلسات کارشناسی بیمارستانی تاکید داشتند که سازمان برنامه ریزی و مدیریت  استان در کنار دانشگاه پیگیر این موضوع باشند. این پروژه ملی بوده و پروژه دانشگاه علوم پزشکی البرز نیست و باید تمام دستگاه‌های اجرایی استان  پیگیر آن باشند تا بتوانیم اعتباراتش را به موقع در این فورسی که قرار داریم تامین کنیم.

مدیر دفتر عمرانی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: اگر تا پایان اردیبهشت اعتبارات لازم را تخصیص دهند، می‌توانیم  پروژه را سرپا و زنده نگه داریم.  ولی اگر این اتفاق نیفتد احتمال اینکه این پروژه مثل مابقی پروژه‌ها، دچار چالش شده و تعطیل شود، زیاد است.

وی درخصوص اعتبارات مصوب این پروژه گفت: ۶۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر اول داده شده که ۱۳۳ میلیارد تومان آن مانده است، ۱۵۰ میلیارد تومان هم مقرر بوده از سفر دوم پرداخت شود که متاسفانه یک ریال هم پرداخت نشده و اعتباری نیامده است.

وی یادآور شد: اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان کمالشهر است و از وزارتخانه هم برای تجهیزات آن در حال  پیگیری است  که  در سال جاری آن را  به نتیجه برسانیم. علاوه بر این پروژه، ساخت بیمارستان سیدالشهدا ۲۶۰ تختخوابی در بلوار مؤذن که دانشگاه علوم پزشکی بهره بردار آن است و از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در حال پیگیری است و باید امسال در کنار بیمارستان کمالشهر به نتیجه برسد.

جوانبخت گفت: بیمارستان یکصد تخوابی شهدای کمالشهر و در محدوده منطقه باغ زمانی قرار دارد. زیربنای ساختمان اصلی حدود ۱۱ هزار مترمربع و زیربنای ساختمان کلینیک و ساختمان‌های جنبی هم حدود ۲۶۰۰مترمربع است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی