|

دوره های مهارت آموزی سربازان

برگزاری دوره های مهارت آموزی سربازان در البرز

با اجرا و توسعه طرح مهارت آموزی سربازان بستر برای حضور قشر جوان در بازار کار در پایان خدمت مقدس سربازی مهیا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز از  فراهم شدن مقدمات اجرای طرح برگزاری دوره های آموزش های مهارتی برای سربازان نیروهای مسلح مستقر در استان خبر داد.

به گزارش «شایانیوز» بهزاد غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایجاد این دوره های آموزشی برای سربازان را اقدامی مهم و کارآمد در بستر مهارت آموزی جوانان و آینده سازان جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به نشست اخیر مسوولان اداره کل  آموزش فنی و حرفه ای  و سپاه پاسداران امام حسن مجتبی (ع)" استان البرز در خصوص مهارت آموزی سربازان گفت: با اجرا و توسعه  طرح مهارت آموزی سربازان بستر برای حضور قشر جوان در بازار کار در پایان خدمت مقدس سربازی مهیا خواهد شد.

وی گفت: دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای فرصت مناسبی را برای سربازان فراهم می‌کند تا همزمان با انجام ماموریت خدمت سربازی، تخصص های جدید را فرا گیرند و با اخذ گواهینامه مهارتی زمینه اشتغال این عزیزان در حوزه های کاردانی و  تخصصی فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز در ادامه این گفت و گو مهارت آموزی را  یکی از مطالبات ملی عنوان کرد که تقویت و گسترش آن رفع  تدریجی چالش بیکاری جوانان و ایجاد شغل های پایدار را درپی خواهد داشت.

غفاری ترغیب و تشویق جوانان به فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای را از عوامل مهم در پیشرفت و توسعه کشور در بخش های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدمات و  فعالیت های هنری ذکر کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره "مهارت آموزی" و "اهمیت آموزش فنی و حرفه ای و کارآفرینی" را مورد تاکید قرار داده اند تصریح کرد: ضروری است تقویت و توسعه مهارت های فنی با بهره گیری از روش های نوین و علمی همراه شود.

وی ادامه داد: در این صورت پیچ و خم ها و انبوه ناهمواری ها  در مسیر افزایش بازدهی نیروی انسانی کارآمد هموار می شود و از  اتلاف منابع و انرژی  پیشگیری خواهد شد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز با هشت مرکز آموزش دولتی و ۴۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها