|

ممنوعیت فروش مانتوهای جلوباز در البرز

در استان البرز فروش مانتو های کوتاه، بدون دکمه جلوباز ممنوع شد.

لینک کوتاه کپی شد

سرپرست اداره کل ارشاد البرز گفت: به اصناف و فروشندگان البسه تا پایان تیر مهلت داده شده تا درخصوص اصلاح مانتوهای جلوباز (بدون دکمه) و جمع آوری و عدم عرضه مانتوهای کوتاه (بالاتر از زانو) که غالبا به صورت قاچاق و با شکل نامتعارف طراحی و دوخته شده، اقدام کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، سعیدجابری انصاری با اشاره به اینکه کرج بارانداز اصلی و از مبادی ورودی پوشاک قاچاق به کشور است، اظهار کرد: همین امر باعث شده موضوع ساماندهی حوزه پوشاک، چه از بعد اقتصادی و چه از نظر فرهنگی-اجتماعی، در جلسات مختلف استان مطرح شود.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم به واسطه تهاجم فرهنگی دشمن و تحولات اجتماعی، فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در حال تضعیف است بنابراین باید با تاسی به ارزش‌ها  راه را برای حفظ هویت فرهنگی و ارزشی جامعه و زیست عفیفانه شهروندان و تامین امنیت اخلاقی آنها فراهم کنیم.

وی افزود: بر این اساس، دستورالعمل پوشاک بانوان ابلاغ و همزمان با سراسر کشور در البرز هم اجرایی می‌شود.

جابر انصاری اضافه کرد: طبق این دستور العمل، به اصناف و فروشندگان البسه تا پایان تیر مهلت داده شده تا درخصوص اصلاح مانتوهای جلوباز (بدون دکمه) و جمع آوری و عدم عرضه مانتوهای کوتاه (بالاتر از زانو) که غالبا به صورت قاچاق و با شکل نامتعارف طراحی و دوخته شده، اقدام کنند و در غیر این صورت، اتحادیه مربوطه با همراهی نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری و ضبط پوشاک نامتعارف مذکور خواهد کرد.

این مسئول توضیح داد: علاوه بر این بنا شده درخصوص حمایت از برندها و طرح‌های داخلی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و طراحی و دوخت و عرضه پوشاک متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی اقدام شود.

سرپرست اداره کل ارشاد البرز گفت: ممکن است کارتل‌های اقتصادی و قاچاقچیان پوشاک  که از اجرای این طرح متضرر می شوند در مقابل اجرای این طرح مقاومت کنند و حتی نسبت به راه اندازی جریان‌هایی اقدام کنند که این مساله با همراهی مردم به ویژه بانوان خنثی می‌شود .

وی در پایان افزود: در فضای کنونی وظیفه تک تک ما این است که  اجازه ندهیم دشمن با اقدامات متنوع و پیچیده خود به باورها و اعتقادات مردم ضربه بزند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها