|

ثانیه به ثانیه با بمب مهم‌ترین اخراج سال جهان

فدراسیون فوتبال آلمان با انتشار بیانیه‌ای کمتر از ۲۴ ساعت پس از شکست۴-۱مقابل ژاپن نسبت به این باخت واکنش نشان داد و این تحقیر تاریخی را…

لینک کوتاه کپی شد

بخشی از تفاخر فوتبال آلمان به رقبای خود در اروپا، تعداد کم مربیانی بود که آنها در طول سالیان فعالیت‌شان به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا داشته‌اند. آلمان‌ها از دوره تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای فوتبال، کمترین تغییرات را روی نیمکت‌های خود داده و تا آنجایی که توانسته‌اند با مربیانی که روی نیمکت داشته‌اند، مدارا کرده‌اند.

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن مونیخ و قهرمان قاطع اروپا، که پیروزی هشت گله بایرنی‌ها مقابل بارسلونا را رهبری کرده اما تبدیل به یکی از مربیانی شده که کمترین فرصت را روی نیمکت آلمان داشته و پس از برکناری یواخیم لوو، مربی قهرمان جهان، او نیز قربانی یک تیم آسیایی دیگر شد. همان‌طور که یواخیم لوو اعتبار اولیه خود را پس از شکست آلمان در جام جهانی 2018 مقابل کره از دست داده بود.

البته آلمانی‌ها برای لوو تا پایان جام ملت‌های اروپای قبلی صبر کردند اما این فرصت به فلیک داده نشد؛ علی‌رغم اینکه او تصور می‌کرد همچنان بهترین گزینه برای تیم ملی این کشور خواهد بود.

فدراسیون فوتبال آلمان با انتشار بیانیه‌ای کمتر از ۲۴ ساعت پس از شکست ۴-۱ مقابل ژاپن نسبت به این باخت واکنش نشان داد و این تحقیر تاریخی را تحمل نکرد تا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد دیدار آلمان و ژاپن، مسابقه مرگ و زندگی فلیک باشد.

روزنامه‌های آلمانی که در حال حاضر این خبر را پوشش می‌دهند، به دنبال گمانه‌زنی برای جانشین فلیک و همچنین به دنبال تحلیل‌هایی در رد یا قبول این تصمیم هستند. البته با موج بلندی که شب گذشته پس از شکست مقابل ژاپن با چهار گل به راه افتاده بود، مشخص بود که فلیک به سختی دوام خواهد آورد، حتی اگر او کارمند فدراسیونی باشد که اخراج سرمربی را به عنوان آخرین راه حل در نظر می‌گیرد. باید بپذیرید که شکست ۴-۱ مقابل ژاپن حتی می‌تواند سرمربی تیم ملی ایران را هم اخراج کند، چه برسد به آلمان!

در این پست واکنش‌ها نسبت به این تصمیم و تحولات مربوط به نیمکت آلمان و صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور و خبرنگاران را لحظه به لحظه مرور خواهیم کرد:

چه شد که فلیک اخراج شد؟ چهار باخت در پنج بازی اخیر.

1923219
 

نشریه بیلد مدعی شد که زین الدین زیدان گزینه سرمربیگری تیم ملی آلمان است. جالب اینکه این نشریه حتی یورگن کلینزمن را هم در این لیست قرار داده است.

1923194
 

رودی فولر: سرمربی جدید باید در کوتاه مدت تیم را دوباره هماهنگ و تیم را برای مسابقات بزرگ قهرمانی اروپا در سال آینده آماده کند که همه ما امیدواریم که انگیزه‌های مثبتی برای فوتبال آلمان و همچنین برای کل کشور ما وجود داشته باشد.

1923192

اولیویر گلاسنر، سرمربی فصل گذشته فرانکفورت که با این تیم به قهرمانی لیگ اروپا رسید، دیگر گزینه هدایت تیم ملی آلمان محسوب می‌شود.

1923191
 

هانسی فلیک اولین سرمربی تاریخ آلمان در ۱۲۳ سال اخیر است که از سمت خود اخراج می‌شود.

1923150
 

اسکای اسپورت آلمان خبر داده که یولیان ناگلزمن گزینه اول هدایت مانشافت است، اما با توجه به قرارداد ناگلزمن تا 2026 با بایرن (با وجود اخراج)، فدراسیون فوتبال آلمان باید با بایرن مونیخ توافق کند.

1855040
 

روزنامه بیلد در تماس با لوئیس فن‌خال از او درباره احتمال نشستن روی نیمکت آلمان پرسید. فن‌خال در پاسخ گفت: "واقعیت این است که من دیگر هدایت هیچ باشگاهی را به عهده نمی‌گیرم. ولی یک کشور صاحب‌فوتبال و با آینده شانس زیادی دارد که بتواند برای بازگشت به مربی‌گری قانعم کند!"

1923143
 

پاتریک برگر یکی از اولین خبرنگارانی بود که خبر از اخراج احتمالی هانسی فلیک داد. او حتی نام گروه سه نفره برای هدایت آلمان در بازی فرانسه را هم اعلام کرد که البته این گروه موقت برای سرمربیگری، چندان باب میل هواداران آلمانی نیستند و این موضوع حتی در کامنت‌های این توییت نیز دیده می‌شود.

1923141
 

رودی فولر، سرمربی موقت آلمان، سابقه صعود به فینال جام جهانی 2002 با این تیم را دارد. او در کادر هانسی فلیک نقش مدیر تیم را برعهده داشت.

1923139

در حالی که اخراج هانسی فلیک به تیتر یک رسانه‌های ورزشی تبدیل شده، روزنامه کیکر این بخش را به قهرمانی تیم ملی بسکتبال آلمان در جام جهانی اختصاص داده تا به این شکل به تیم فوتبال نیز کنایه ریزی زده باشد.

1923118

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی