|

اظهارات جدید نخست وزیر عراق

درخواست نخست‌وزیر عراق از ایران و آمریکا: در عراق تسویه حساب‌ نکنید

نخست وزیر عراق از آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواسته است تا از تسویه حساب‌های خود در عراق اجتناب کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شفقنا به نقل از آرتی عربی نوشت: الکاظمی در اظهاراتی طی سفرش به رم گفت: ما از آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها خواسته‌ایم تا از تسویه حساب‌هایشان در عراق اجتناب کنند. ما از سال‌ها قبل، صحنه برخورد و نزاع بوده‌ایم، ما باید راه گفتگوی سیاسی را برای حل اختلافات انتخاب کنیم و همگان از نتیجه برقراری آرامش بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: ما از پرتگاهی که عراق به دلیل رخدادهای پاییز سال ۲۰۱۹ به سمت آن سوق پیدا می‌کرد، اجتناب کردیم، اما چالش‌هایی که با آن رودررو هستیم، به شدت باقی مانده است.

الکاظمی تصریح کرد: داعش همچنان خطر است و تلاش می‌کند تا اعضای خود را مجدداً دور هم جمع کند، اما دیگر تروریست‌ها قادر به دست یابی به خاستگاه‌های جغرافیایی نیستند و ما ضربه‌های مهمی را به آنها وارد کرده‌ایم و تعدادی از سرکرده‌های آنها را کشته‌ایم.

وی افزود: همکاری اطلاعاتی ما با همپیمانانمان، کارآمدتر شده است و از ایتالیا خواسته‌ایم تا در جبهه اول در آموزش نیروهای ما باقی بماند، عراق آماده تقویت همکاری نظامی با آن در زمینه آموزش و توسعه فعالیت‌ها در مبارزه با فساد و پولشویی و جنایت‌های سازمان یافته و مافیاها است.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ما با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تماس هستیم و من بر این باورم که ما خواهیم توانست که به سمت مرحله‌ای از گفتگوی منطقه‌ای حرکت کنیم و تمایل داریم که عراق از کشورهایی باشد که بحران‌ها را با موفقیت مدیریت می‌کند، نه از آن کشورهایی که از بحران‌ها تاثیر می‌پذیرد.

وی افزود: توافق بین ایران و آمریکا بسیار مهم است و برای منطقه، تعیین کننده است، من بر این باورم که این توافق قابل محقق شدن است. موفقیت در مذاکرات وین تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد گذاشت و به نفع ثبات عراق خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها