|

سفر به کره مریخ

چه بلایی بر سر فضانوردانی که در کره مریخ می میرند، می آید؟

اتفاقی که ممکن است بر سر اجساد فضانوردان در کره مریخ بیفتد، با آنچه که در زمین رخ می دهد، کاملا متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

کارشناسان فضایی بر این عقیده اند که فضانوردانی که در حین انجام ماموریت های ناسا در کره مریخ جان خود را از دست می دهند، ممکن است طعمه سایر فضانوردان شوند یا اجساد آنها به مدار فرستاده شود و روحشان در آنجا تا ابد در جو سفر کند!

اعتقاد بر این است که در زمان اولین ماموریت فضایی در 60 سال پیش، 21 نفر جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر نیز آژانس های هوایی در حال آماده سازی شرایط برای انجام اولین ماموریت انسانی در کره مریخ هستند و با این حساب باید گفت که ممکن است آمار تعداد کشته شدگان در آینده نیز بیشتر شود.

کاوشگرانی که به کره مریخ سفر می کنند، در واقع به مدت هفت ماه در یک کپسول مخصوص فضانوردی می مانند که این شرایط و امکانات این کپسول ها نیز در آینده ای نزدیک توسط نسل بشر، ارتقا می یابد. بنابراین باید گفت برای اینکه فضانوردان بتوانند در طول این سفر جان سالم به در ببرند، لازم است تا شرایط سخت محیط کپسول را تحمل کنند اما برخی از آنان نیز با وجود تحمل این شرایط دشوار، در طی انجام ماموریت های گوناگون جان خود را از دست می دهند و در این صورت ماه ها و یا حتی سال ها طول می کشد تا اجساد آنها به کره زمین برگردانده شود. 

0_Mars-illustration

متخصصان به این منظور روش هایی را برای دفع اجساد آنها پیشنهاد داده اند که یکی از آنها ساخت محلی برای دفن اجساد مرده در مریخ و دیگری فرستادن اجساد آنها به فضا است که در صورت انتخاب گزینه دوم، اجساد آنها باید سوزانده شود تا هیچ گونه آلودگی را در فضا ایجاد نکند. اما بدترین اتفاقی که در این شرایط ممکن است رخ دهد، این است که دیگر فضانوردان زنده چیزی به غیر از خوردن بقایای فضانوردان مرده نداشته باشند! 

ایلان ماسک، مدیر عامل سازمان SpaceX نیز در مصاحبه ای در این باره گفت: "اگر می خواهید به کره مریخ سفر کنید، برای مرگ و سوزانده یا خورده شدن اجسادتان آماده شوید". ناسا در این باره نمی تواند کار خاصی را انجام دهد اما تعدادی از محققان پیشنهاد داده اند که اگر یک فضانورد در فاصله 170 مایلی کره مریخ جان خود را از دست بدهد، می توان بدن او را در محلی همانند سردخانه در داخل کپسول قرار داد تا در همان جا باقی بماند. 

0_Space-Launch-System-Takes-Off

منبع: Daily Star 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها